طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی اصولی دفتر وکالت

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 25 دی 1399 در ساعت 11 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی ایده آل و مناسب دفتر وکالت نقش بسیار مهمی در جذب و همچنین اعتماد موکل شما ایفا می کند. برای طراحی دفتر وکالت مناسب و ایده آل باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:

 برای طراحی داخلی مدرن این دفاتر و درک بهتر فرایند دکوراسیون داخلی آن ها نکات دکوراسیون داخلی اداری آن را به دو بخش دسته بندی می کنیم:

 قسمت اول شامل توضیحاتی در مورد ماهیت یک فضای اداری است که در این مقاله به طور خاص به دفتر وکالت اشاره شده است می پردازیم توضیحات در مورد این است که هر عنصری در دکوراسیون داخلی یک دفتر وکالت چرا مهم است و به چه دلیل باید به آن توجه کنیم در قسمت دوم نکاتی درباره نحوه انتخاب هر یک از این عناصر که هر کدام برای بخش های مختلف یک دفتر وکالت می باشد توضیحاتی ارائه داده ایم .

  • دفتر وکالت

    طراحی دفتر وکالت

 این دفتر مکانی است که تنش و استرس مراجعه کنندگان که می تواند ناشی از مسائل خانوادگی ،شخصی، حقوقی و غیره باشد همواره محیط را سنگین کرده و فضا حالتی دلسرد کننده می دهد این موضوع به خوبی مشخص می نماید که چرا  طراحی دکوراسیون  داخلی اداری دفتر وکالت از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

در طراحی این فضا حفظ آرامش مراجعه‌ کنندگان باید اولویت اول در طراحی  در نظر گرفته شود. شما در صورتی می توانید یقین داشته باشید که مراجعه کنندگان به دفتر شما برای بازگو کردن افکار و مشکلاتشان به شما اطمینان کامل دارند که وقتی برای بار اول وارد دفتر کار شما می شوند حس راحتی و امنیت دریافت کنند و خشکی فضاهای اداری کمتر حس شود .

 به این موضوع نیز باید توجه کنید که تابلوهایی که نام شما بر روی آنها حک شده اند در جایگاه مناسبی قرار داشته باشند زیرا این موضوع تاثیر چشمگیری در مراجعه کننده برای ورود یا عدم ورود به دفتر شما دارد انتخاب درب ورودی نیز مهم است و  باید به گونه ای انتخاب شود که نمایانگر قدرت و همچنین پرستیژ کاری شما باشد .

تمامی نکاتی که اشاره کردیم در برخورد اولیه مراجعه کنندگان و تصمیم گیری آنها برای انتخاب شما به عنوان وکیل خود بسیار مهم می باشد .

در طراحی داخلی اینگونه دفاتر باید فضایی صمیمی برای مراجعه کنندگان فراهم شود و از ایجاد احساس ناآرامی و استرس بیشتر در آنها پرهیز کنید. اینگونه طراحی کار سختی نیست کافیست با رعایت تنها چند نکته چنین فضایی را برای دفتر خود ایجاد نمایید .

طراحی دفتر وکالت

  •  فضای ورودی

 اولین فضایی که مراجعه کنندگان با آن مواجه می شوند فضای ورودی یا همان لابی می باشد. تمام عناصر تشکیل دهنده این فضا در ایجاد آرامش و همچنین برقراری تعادل برای مراجعه کنندگان مهم و تاثیر گذار می باشد .

 نباید این موضوع را فراموش کنید که دیگران هنگام ورود به فضای کاری شما محیط را چگونه می بینند خودتان را به جای فردی بگذارید که برای بار اول وارد دفتر کاری شما می شود به نظرتان چه نوع برداشتی از فضای اداری شما خواهد داشت؟

 فضای ورودی اولین محیطی است که فرد هنگام ورود با آن مواجه می شود بنابراین طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار است اگر در این فضا اتاقی دارید که در آن رعایت حریم خصوصی به نسبت از اهمیت کمتری برخوردار است توصیه می شود که به جای استفاده از دیوارهای روتین و آجری از پارتیشن های شیشه ای برای این فضاها استفاده کنید این کار باعث افزایش برقراری ارتباط در میان افراد حاضر در آن محیط می گردد همچنین با این کار می توانید ورودی باشکوه تری برای خود ایجاد نمایید .

  •  نورپردازی  در طراحی دفتر وکالت

    طراحی دفتر وکالت

اگر شما در اتاقی قرار داشته باشید که احساس شود نور طبیعی در آن خیلی کم است و امکان دید تمام زوایای اتاق برای تان ممکن نباشد بر اساس علم روانشناسی این محیط باعث ایجاد حس ترس در شما می گردد و  شما به هیچ عنوان در طراحی دفتر وکالت قصد طراحی چنین فضایی را ندارید. یکی از مزایای استفاده از پارتیشن های شیشه ای در قسمت لابی بهره گیری بهتر از نور طبیعی در این فضا می‌باشد که باعث می‌شود به نورهای مصنوعی کمتر احتیاج داشته باشید .

اگر دفتر کاری شما به گونه ای است که در قسمت لابی  نور طبیعی محدود است پیشنهاد می‌شود که از لامپ هایی که نور زرد دارند استفاده کنید لامپ هایی که حالت مهتابی دارند یادآور فضاهای بیمارستانی میباشد و در مراجعه‌ کنندگان احساس تنش را بالا میبرند توجه داشته باشید که تعادل در نورپردازی و نورپردازی درست و اصولی در چنین فضاهایی امری بسیار مهم محسوب می شود .

 

9 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات