طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی اتاق استراحت در فضاهای اداری و کاربرد آن

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 6 شهریور 1400 در ساعت 14 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اتاق استراحت را می توان یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون اداری در نظر داشت . کارمندان می توانند در این محیط برای چند دقیقه استراحت کنند و با یکدیگر گپ بزنند . از این رو می توانند انرژی از دست رفته ی خود را جبران کنند .

برای طراحی اتاق استراحت در دکوراسیون اداری باید به نکاتی توجه داشته باشید . شرکت دکوراسیون هیرادانا قصد دارد تا در این مقاله شما را با ویژگی ها و کاربرد های اتاق استراحت در فضای اداری آشنا کند .

  • ·      تاثیر مثبت اتاق استراحت بر روی خلاقیت کارمندان

کارمندان می توانند بعد از چندین ساعت کار بی وقفه ، در این محیط استراحت کنند . از این روی ذهن آن ها آرام می گیرد و بستری برای خلاقیت ایجاد خواهد شد . یکی دیگر از ویژگی های این اتاق ، افزایش انرژی کارمندان است . آن ها می توانند تنها با دقایقی استراحت و یا نوشیدن یک فنجان چای انرژی از دست رفته ی خود را بازیابی کنند .

  • ·      فراهم کردن محیطی اجتماعی

کارمندان می توانند در این محیط ، بهتر بایکدیگر آشنا شوند و بتوانند درباره ی موضوعات مختلف با یکدیگر صحبت کنند . آشنایی و یا صحبت کردن کارمندان با یکدیگر می تواند بر روحیه ی کارمندان تاثیر مثبت داشته  باشد .

  • ·      حل مشکلات روزمره

کارمندان می توانند در اتاق استراحت ، با یکدیگر در خصوص مشکلات کاری صحبت کنند و با هم فکری یکدیگر ، مشکلات را حل کنند . از این رو می توان نتیجه گرفت که این اتاق ، تا چه اندازه اهمیت دارد و باید در طراحی داخلی فضاهای اداری از آن استفاده کرد .

حال که با کاربرد های اتاق استراحت کارمندان آشنا شده اید ، قصد داریم تا شما را با یک سری از ویژگی های این اتاق آشنا کنیم تا بتوانید در صورت نیاز از آن در دکوراسیون اداری مورد نظر خود استفاده کنید .

  • ·      کاربرد مبلمان در اتاق استراحت

مبلمان مورد استفاده در این فضا ، باید راحت باشند تا کارمندان بتوانند به راحتی بر روی آن استراحت کنند . از این روی نمی توان از صندلی و یا مبلمان دکوراسیون اداری برای فضای استراحت استفاده کرد .

طراحی اتاق استراحت در فضاهای اداری و کاربرد آن

  • ·      کف پوش

سرامیک می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای کف پوش باشد . برای انتخاب جنس کف پوش باید به نکات مختلفی توجه کرد . برای مثال ، کف پوش باید به آسانی تمیز شود و یا جنس آن به گونه ای باشد که با گذر زمان فرسوده و یا شکسته نشود .

  • ·      استفاده از تکنولوژی

بهتر است در این اتاق از تکنولوژی نیز استفاده شود . وجود اینترنت و یا تلویزیون می تواند بهترین گزینه باشد تا کارمندان بتوانند به کمک آن ، چند دقیقه ای سرگرم شوند و انرژی از دست رفته ی خود را بازیابی کنند .

  • ·      فضایی برای غذا خوردن

کارمندان می توانند در این فضا غذا میل کنند . هم چنین این امکان وجود دارد که در زمان استراحت چای یا قهوه بنوشند . از این رو بهتر است وسایلی که برای صرف غذا نیاز است نیز در این محیط وجود داشته باشد . بهتر است از میز و یا صندلی که برای این کار مناسب می باشد در این محیط استفاده شود . لازم به ذکر است شما می توانید به منظور طراحی هر چه بهتر این فضا از شرکت دکوراسیون هیرادانا یاری بگیرید .

  • ·      گیاهان

گیاهان همواره شادابی و طراوت را با خود به همراه دارند . از این جهت وجود گیاهان در طراحی داخلی اتاق استراحت بسیار اهمیت دارد . گیاهان در کاهش استرس های کاری و روزمره نقش بسیار مهمی ایفا می کنند .

  • ·      رنگ ها

به کاربردن رنگ های شاد نظیر نارنجی می تواند محیط اتاق استراحت را تا حد زیادی شاد و دلچسب کند . انتخاب رنگ مناسب در مبلمان ، کف پوش و یا حتی دیواره ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد . بهتر است برای بیشتر شدن انرژی کارمندان از رنگ های شاد در این محیط استفاده شود .

طراحی اتاق استراحت در فضاهای اداری و کاربرد آن

  • ·      سرویس بهداشتی

یکی از مهم ترین عنصر ها در دکوراسیون اداری ، سرویس بهداشتی می باشد . لازم است در طراحی داخلی اتاق استراحت سرویس بهداشتی زنانه و مردانه طراحی شود .

  • ·      نور

استفاده از نور ملایم می تواند خستگی کارمندان را از بین ببرد . بهتر است در این محیط از نورهای ملایم استفاده شود .

کلام آخر :

در این مقاله با اتاق استراحت در فضای اداری و اهمیت آن آشنا شده اید . اگر قصد طراحی این فضا در محیط  اداری خود را دارید می توانید از شرکت دکوراسیون هیرادانا یاری بگیرید . لازم است بدانید که این شرکت تجربه ی کافی در این زمینه را دارا می باشد .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات