طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 21 اسفند 1398 در ساعت 9 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه ما در طراحی دکوراسیون آشپزخانه  خود با توجه به علایقمان از سبک های مختلفی استفاده کرده ایم.

انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون منزل نیازمند شناخت سبک هاست.

امروزه  اغلب افراد به دنبال دکوراسیون های مدرن برای آشپزخانه خود هستند انتخاب آشپزخانه کلاسیک میتواند به شما برای داشتن یک آشپز خانه متفاوت و با شکوه کمک کند.  آشپز خانه یکی از مهمترین بخش های هر خانه ای به شمار میرود ، و بسیاری از افراد از آشپز خانه به عنوان قلب خانه یاد میکنند.در این مقاله قصد داریم به معرفی سبک کلاسیک در طراحی دکوراسیون  آشپزخانه اشاره کنیم.

  • دکوراسیون آشپزخانه به سبک کلاسیک

    طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از سبک های بسیار با شکوه و زیبایی است که بعد از دوره رنسانس در اروپا پدید آمد و حتی امروزه طرفداران بسیاری دارد. سبک کلاسیک ، همانطور که از اسمش پیداست مطابق با سلیقه های دوره ی کلاسیک است در این سبک دکوراسیون و تقسیم بندی ها کاملا هندسی و طبق قوانین طلایی اجرا میشود. مشخصه های بارز ای سبک تعادل، تقارن ، نظم، شکوه و عظمت ، ظرافت ، هماهنگی ، پایداری و استقامت است. در طراحی دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک از متریال های طبیعی استفاده میکنند مانند چوب و سنگ در کف و دیوار ها، سر ستون، ستون های بلند ، سقف های بلند، استفاده از رنگ های ملایم، پخته و غنی و استفاده از نور طبیعی و همچنین استفاده از مبلمان استیل صورت میگیرد.

در سبک کلاسیک معمولا اجرای کابینت ممبران به این گونه است که درب های کابینت  ها دارای یک قاب مستطیل شکل تقسیم بندی شده چوبی است و معمولا داخل آن ها با یک صفحه چوبی کوچکتر و یا شیشه های مات اجرا میکنند. درب ها و تاج های کابینت ها  از جنس چوب و قرینه اجرا میشوند. تاج روی کابینت های دیواری هم از جنس چوب بوده و با طراحی بسیار مجلل صورت میگیرد.

یکی از ویژگی های سبک معاصر توجه زیاد بر روی تزئینات است و همچنین استفاده از قرنیز ها، آینه های قدی و بزرگ  ، قالب های چوبی و... حائز اهمیت است.

در طراحی آشپزخانه های کلاسیک بهتر است از رنگ سفید در کنار متریال های طبیعی مانند چوب و سنگ های مرمر در دیوار ها و کف آشپزخانه استفاده شود.

در سبک کلاسیک ما شاهد استفاده بیشتری از فرم های قوس دار و دایره ای شکل هستیم که این را هم میتوانیم به ویژکی های سبک زیبای کلاسیک اضافه کنیم.

طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک

در سبک کلاسیک اجرای کابینت آشپزخانه بر روی دیوار های دور آشپز خانه صورت میگیرد و در وسط آشپز خانه یک حجم به شکل جزیره قرار میگیرد که کاربری آن یا به صورت میز اماده سازی غذا است یا حتی به عنوان اجاق گاز است که لوازم پخت و پز در بالای آن با توجه به سلایق و به شکل های مختلف و به صورت معلق  و آویزان چیدمان میشود.

در بازسازی ساختمان با این سبک معمولا از رنگ های تیره مانند زیتونی، قهوه ای، آبی پر رنگ و یا حتی از رنگ مشکی برای دیوار ها و از رنگ های روشن تری مانند آبی اسمانی ، کرم ، سفید ،شیری و... برای کابینت های آشپز خانه استفاده میشود. رنگ کف آشپز خانه هم معمولا از طیف رنگ های تیره تر از رنگ کابینت ها اجرا میشود و مانند دیوار ها  ازکاشی های عریض و سنگ های بزرگ ، چوب های بلند که همگی به طور کاملا هندسی چیدمان شده اند استفاده میشود. در سبک کلاسیک نور پردازی بیشتر به صورت مصنوعی صورت میگیرد و نور طبیعی را از طریق پرده ها کنترل میکنند . در این سیک نسبت به سبک های دیگر فضا بیشتر از از رنگ مصنوعی استفاده کرده و کمی تاریک تر از بقیه سبک ها است.

استفاده از لوستر در آشپز خانه لم بهتر است از جنس فلز و یا شیشه باشد و از لوستر های پارچه ای کمتر استفاده کنید بهتر است.

طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات