طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

طراحی خاص واحدی مسکونی در لهستان

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 17 فروردین 1400 در ساعت 15 : 51 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پروژه ای که امروز تصمیم به بررسی آن در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا گرفتیم بازسازی و دکوراسیون داخلی خانه ای در کشور لهستان است .

این خانه ی 135 متری یکی از جذاب ترین طرح های سال 2015 در لهستان است .

بازسازی و تعمیرات خانه

طراحی خاص واحد مسکونی در لهستان

این یک پروژه بازسازی منزل بازمانده از دهه 80 میلادی است که مشتری پس از خریدن این خانه تصمیم گرفت طرح نامناسب اتاق ها را عوض کند و فضاهایی بهتر برای اتاق خواب ها ایجاد کند .

فضای قبلی خانه از چهار اتاق خواب تشکیل شده بود و فضای زیادی را در اختیار گرفته بود و سطح وسیعی از فضای نشیمن و آشپزخانه را اشغال کرده بود و محیطی کوچک را به وجود آورده بود . مشتری این خانه که یک خانواده چهار نفری بودند تصمیم گرفتند یکی از اتاق خواب ها را حذف و به فضای نشیمن و آشپزخانه اضافه کنند .

این خانه ی ویلایی یک طبقه توسط یک باغ بزرگ احاطه شده است و موقعیت مکانی خوبی را داراست و مشتری تصمیم گرفت به جای تخریب این خانه و ساخت یک ویلای جدید ، همین خانه را از طریق تعمیرات و بازسازی به خانه ای مناسب برای زندگی خانواده اش تبدیل کند . این نوسازی نیز به این معنی بود که میتوان فضای داخلی به همراه تاسیسات را کاملا بازسازی کرد در حالیکه نمای بیرونی دست نخورده باقی بماند .

اما اگر نگاهی به روند بازسازی این خانه داشته باشیم ، دیوار مرکزی این خانه که شومینه در آن تعبیه شده است و شومینه به عنوان قلب خانه در محل قدیمی خود باقی مانده است اما دیوار آن از دو طرف باز شده است .

دکوراسیون بخش های مختلف خانه

طراحی خاص واحد مسکونی در لهستان

فضای غذاخوری با میز چوبی  و صندلی های راحتی پارچه ای در کنار این شومینه قرار گرفته است و آشپزخانه نیز در امتداد دیوار و نزدیک به قسمت غذاخوری طراحی شده است . در بازسازی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه از متریال چوب استفاده شده است و تنها کابینت های بالای سینک به رنگ سفید در آمده است . فضای نشیمن بزرگ نیز روبروی این شومینه مرکزی با کاناپه های راحتی طوسی رنگ با یک فرش مشکی در زیر آن شکل گرفته است .

ایده های طراحی داخلی خانه

طراحی خاص واحد مسکونی در لهستان

ایده معمار برای این ویلا استفاده از سوراخ هایی با نقش های گرافیکی در برخی از دیوار ها و سطوح این خانه بود . این تم سوراخ شده در قسمت آشپزخانه و سالن ورودی و در مبلمان اتاق خواب کودکان نیز با دو علامت ضربدر تو خالی ایجاد شد . اما این ها فقط یک نقش نیستند و در پشت این سوراخ ها لامپ هایی قرار گرفته است تا زمانی که شب شد و چراغ ها روشن شدند این دیوار های سوراخ دار مانند فانوس هایی بزرگ عمل میکنند و صحنه های جالی از بازی نور و سایه را در داخل خانه ایجاد میکنند . هم چنین در اتاق خواب نیز به عنوان چراغ خواب عمل میکنند .

حضور پنجره های سرتاسری و بزرگ ضمن اینکه روشنایی روز این خانه را با ورود نور خورشید تامین میکند ، میتواند منظره زیبا فضای باغ اطراف را برای ساکنین خانه به ارمغان بیاورد و به مطبوع شدن و دلنشین شدن فضا کمک میکند .

یکی دیگر از ایده های بازسازی ساختمان این خانه استفاده از منابع نوری و لامپها در اشکال و انواع مختلف است . چراغ های رومیزی بزرگ سیاه رنگ که در فضای نشیمن قرار دارد ، لامپهای سفید رنگ غول پیکری که در بالای قسمت غذاخوری نصب شده است و لامپ های مشکی رنگی که از سقف اتاق خواب والدین آویزان است و در اتاق خواب کودکان به رنگ نارنجی در آمده است

اتاق خواب های والدین و کودکان که قبل از بازسازی همجوار بودند در این طراحی جدید از یکدیگر جدا شده اند و اتاق خواب بچه ها در راهرویی جداگانه واقع شده است که باعث میشود حریم خصوصی این فضاها حفظ شود .

طراحی خاص واحد مسکونی در لهستان

استفاده از کفپوش چوبی برای بازسازی منزل این خانه حس گرمی و راحتی برای این خانه به وجود آورده است و همچنین استفاده از رنگ نارنجی در دیوار های سالن ورودی و سرویس و حمام در کنار رنگ سفید غالب در خانه توانسته است هارمونی فضایی جذابی را در این خانه ایجاد کند.

 

8 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات