طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شرکت معماری و طراحی ساختمان

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 20 آبان 1398 در ساعت 14 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای اینکه در شرکت معماری هیرادانا بتوانیم یک بازسازی ساختمان مناسب را ایجاد کنیم باید بدانیم که برای طراحی ساختمان ها چه اصول و قواعدی لازم است تا آن ها را در طراحی های خوب به کار ببریم تا به یک اجرای مناسب دست پیدا کنیم .

اصول طراحی ساختمان

برای اینکه بتوانیم تعمیرات ساختمان و دکوراسیون لوکس را اصولی و دقیق انجام دهیم باید بدانیم که برای ایجاد یک ساختمان چه بخش هایی را باید طراحی کنیم .

هر ساختمان با توجه به کاربری که در آنجا قرار است طراحی انجام شود مانند طراحی دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون اداری و تجاری باید این سه اصل رعایت شود :

اول  طراحی معماری ساختمان است که توسط یک مهندس معمار در شرکت معماری و طراحی داخلی انجام میشود . وظیفه یک مهندس معمار طراحی نقشه ها و پلان های ساختمان ، اجرای دکوراسیون داخلی منزل و طراحی های سه بعدی و نمای ساختمان است .

بعد از این کار در اصل دوم یک مهندس عمران سازه ی ساختمان را بر اساس طرح و نقشه ای که مهندس معمار طراحی کرده است اجرا میکند . این طراحی سازه باید بر اساس ضوابط و قواعد و آیین نامه های داخلی کشور انجام شود .

در مرحله سوم و آخر نیز یک مهندس مکانیک باید تاسیسات ساختمان اعم از تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان را بر اساس نقشه ها و سازه ی طراحی شده ، اجرا کند .

وظایف مهندس معمار در طراحی ساختمان

برای اینکه یک معمار بتواند فضایی را خلق کند اول باید کاربری که در آن قرار است طراحی انجام شود را به طور کامل بشناسد . یعنی بداند این ساختمان قرار است یک مجتمع مسکونی یا آپارتمانی باشد یا یک شرکت اداری ، یک ساختمان تجاری یا کاربری هایی دیگر . بعد با توجه به آن کاربری باید با تمام قواعد طراحی نقشه و بازسازی منزل آشنا باشد و علم کافی برای طراحی آن فضاها را داشته باشد .

یک معمار باید بتواند در تمام فضاها طراحی هایی مناسب را ایجاد کند . ممکن است با فضایی کوچک یا بزرگ مواجه باشد و پس باید ایده ها و فکرهای خود را برای این فضاها به خوبی اعمال کند . به طور مثال اگر برای طراحی ساختمانی مسکونی مساحت و متراژی کوچک در اختیار او قرار داده شده است باید بداند چگونه این فضای کوچک را به فضایی دل نشین با بیشترین عمکلردها تبدیل کرد و فضایی با کیفیت را طراحی کرد تا افراد بتوانند در آنجا احساس راحتی و آرامش داشته باشند و تمام کاربری ها و قسمت های مختلف خانه یا اداره با توجه به اصول طراحی و ضوابط در کجا قرار گیرند .

معمار باید با کاربرد رنگ ها ، متریال ها ، نقوش و بافت ها آشنا باشد . چون این ها عناصری هستند که یک ساختمان را با کیفیت و برای زندگی مناسب میکنند .

اهمیت خلق فضایی با کیفیت

یک ساختمان مسکونی فضایی است که افراد پس از گذراندن اوقات روزشان در خارج از خانه و در محل کار ، تحصیل یا موارد دیگر به آنجا برمیگردند تا در فراغ بال به آسایش و آرامش برسند . پس لازم است که فضایی را ایجاد کنیم تا افراد پس از بازگشت از بیرون خانه به آن از آن لذت ببرند و در آن احساس راحتی بکنند و از استرس ها و اضطراب های روزانه ی شهر را از خود دور کنند .

یک معمار باید علایق و سلیقه مردم را بشناسد تا بتواند بر اساس آن فضاها را خلق کند . استفاده از ترکیب های رنگی مناسب ، متریالهای با کیفیت و مرغوب در تمام فضاهای داخلی خانه مانند نشیمن ، اتاق خواب ، طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه و سرویس ها وحمام باید به کار گرفته شود تا فضایی با کیفیت را برای ساکنین خانه به وجود آوریم .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات