طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شرکت معماری های برتر دنیا را بشناسیم

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 4 اسفند 1400 در ساعت 12 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مجلات و تحلیلگران معماری در سرتاسر دنیا هر ساله شرکت ها را با توجه به فعالیت ها ، میزان درآمد و گردش مالی سالیانه و پروژه هایی که ساخته و یا در حال ساخت می باشند ، مورد بررسی و تحلیل قرار داده و لیست هایی از برترین و بزرگترین شرکت های معماری تهیه می کنند . در چند سال اخیر طبق بررسی این تحلیلگران یکسری شرکت ها دارای فعالیت های گسترده ای در سرتاسر جهان بوده و توانسته اند به خوبی توسعه یابند و کارهای فوق العاده ی زیادی را انجام دهند که ما در مطالب این مقاله به این شکرت ها اشاره می کنیم و اظالاعات مختصری را درباره آن در اختیار شما قرار می دهیم .

 شرکت معماری های برتر دنیا را بشناسیم

شرکت های معماری مطرح دنیا :

  • شرکت Gensler

در فهرستی که در همین اواخر ارائه شده است این شرکت در رتبه های اول قرار دارد و جزو بهترین شرکت های معماری در سرتاسر دنیا به حساب می آید . این به این علت که شرکت مذکور در سالی که گذشت توانست 1.35 میلیارد دلار درآمد داشته باشد و این مقدار تاثیر بسزایی در انتخاب این شرکت به عنوان بهترین شرکت معماری دنیا داشته است . این شرکت برای اولین بار در 1965 تاسیس شده است . دفتر اصلی شرکت معماری Gensler در سانفرانسیکو می باشد . اما حدود 40 شعبه در شهرهای مختلف دنیا دارد . روی هم در تمامی دفاتر این مجموعه حدودا شش هزار نفر مشغول به کار بوده و روی 10 هزار پروژه فعالیت می کنند .از جمله خدماتی که این شرکت ارائه می دهد می توان به طراحی نما ، معماری ، طراحی برند ، استراتژی های نوین برای طراحی نما ، مشاوره در زمینه های مختلف مربوطه مانند املاک و ... اشاره نمود . اگر بخواهیم به یکسری از پروژه هایی که توسط شرکت Gensler انجام شده است ، نام ببریم . می توانیم از فرودگاه اینچئون در کره جنوبی ، دفتر اصلی فیسبوک ، برج شانگهای در کشور چین ، فرودگاه های بین المللی در سانفرانسیسکو و ... نام ببریم .

  • شرکت Nikken sekki

این شرکت به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین شرکت هایی که در زمینه معماری و همچنین طراحی نما فعالیت می کنند . در ژاپن در سال 1900 شروع به کار کرده است . سود و درآمد خالصی که این شرکت در سالی که گذشت به دست آورد حدود 500 میلیون دلار بود . دفتر و ساختمان اصلی شرکت مذکور در کشور ژاپن واقع شده است . این شرکت چیزی حدود 25 هزار پروژه را تا کنون انجام داده است . همچنین 16 شعبه در شهرهای مختلف دنیا دارا می باشد . از جمله خدماتی که این شرکت به مشتریان خود ارائه می دهد می توان به مشاوره ، برنامه ریزی شهری ، طراحی نما ، معماری ، طراحی داخلی و ... اشاره نمود . از سری پروژه هایی که توسط این شرکت در حال ساخت و اجرا می باشد نیز می توان از طراحی و ساخت بلندترین برج جهان که در کشور ژاپن در شهر توکیو در حال انجام می باشد ، نام برد .

شرکت معماری های برتر دنیا را بشناسیم

  • شرکت Aecom

از جمله دلایل برتر بودن این شرکت این است که در تلاش است تا برای چالش های مختلفی که دنیا با آن روبروست راه حل های جدیدی را خلق کند . این شرکت را می توان گفت که در چالش های پیچیده ای که مربوط به زیرساخت می باشد ، دارای مهارت فوق العاده ای است . سال های زیادی است که شرکت Aecom در زمینه هایی مانند طراحی مربوط به حمل و نقل و همچنین طراحی ساختمان هایی که عمومی هستند ، جز بهترین شرکت های دنیا محسوب می شود . از سری پروژه هایی که توسط این شرکت انجام شده است ، می توان به فرودگاه بی المللی لس انجلس و همچنین بازی های پارا المپیک و المپیک 2016 اشاره نمود . ساختمان مرکزی این شرکت در کشور آمریکا واقع می باشد .

شرکت معماری های برتر دنیا را بشناسیم

  • شرکت IBI Group

این شرکت که به عنوان یکی از بهترین و همچنین بزرگترین شرکت های معماری در سرتاسر دنیا شناخته می شود در شهر تورنتو در کانادا واقع می باشد . شرکت نام برده فعالیت های خود را در سال 1974 شروع کرده است . در سال گذشته این شرکت توانست به درآمدی حدود 246 میلیون دلار برسد . که یکی از دلایلی که این شرکت را در زمره بهترین شرکت های دنیا قرار داده است نیز همین می باشد . این شرکت در زمینه های مختلفی مانند طراحی بیمارستان ، طراحی فرودگاه ، طراحی فروشگاه ها ، طراحی ساختمان های صنعتی و کارخانه ها ، طراحی مدرسه ، طراحی بزرگاه ، طراحی ایستگاه های حمل و نقل و ... فعالیت می کند . این شرکت دارای 60 دفتر داخلی بوده که 2600 نفر در آن ها در حال فعالیت می باشند . نمایندگی های این شرکت نیز دارای محبوبیت و معروفیت زیادی می باشند و در آمریکای شمالی ، خاورمیانه و اروپا و ... فعالیت می کنند .

  • شرکت Woods bagot

این شرکت که می توان به جرات گفت یکی از قدیمی ترین شرکت های معماری می باشد که همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد در سال 1869 کار خود را شروع کرده است . از جمله خدماتی که این شرکت ارائه می دهد را می توان برندینگ ، فضا سازی و همچنین سیستم های شهری دانست . اما به هر حال تخصص اصلی این شرکت در زمینه طراحی داخلی ساختمان ها و برنامه ریزی می باشد . شرکت نام برده دارای 16 شعبه در سرتاسر دنیا می باشد که 850 کارمند در آن ها مشغول به کار می باشند .  این شرکت همچنین در آسیا ، آمریکای شمالی ، اروپا و ... فعالیت های گسترده ای دارد .

شرکت معماری های برتر دنیا را بشناسیم

  • شرکت BDP

این شرکت که دارای 950 کارمند می باشد ، دومین شرکت بزرگ کشور انگلستان محسوب می شود . دفتر و ساختمان مرکزی این شرکت در شهر منچستر واقع شده . ولی دارای شعبه های دیگری در شهرهای دیگر نیز می باشد . از جمله کشورهایی که این شرکت شعبه ای در آن دارد می توان به سنگاپور ، هلند ، ایرلند ، امارات و ... اشاره نمود . این شرکت که توسط آقای جرج گرنفل تاسیس شده کار خود را از سال 1961 شروع کرده است . این شرکت از جمله شرکت هایی می باشد که به انسانی سازی سازه ها و ساختمان ها اعتقاد دارد . شرکت BDP در سال 2016 با مهندسین ژاپنی کار خود را شروع نمود و پروژه های بین المللی زیادی را به سرانجام رساندند . از پروژه های این شرکت می توان به آبشار ملبورن ، توسعه لیورپول و ... اشاره نمود که برای آن ها نامزد جایزه های بزرگ معماری نیز شده است . این شرکت توانسته است دارای گردش مالی ای برابر با 106 میلیون پوند در سال شود که درآمدی فوق العاده محسوب می شود و نشان دهنده بزرگی این شرکت می باشد .

  • شرکت DLR

این شرکت که در آمریکا واقع شده است ، الویت خود را معماری پایدار بیان کرده است . این الویت را در طراحی سازه ها و ساختمان های مختلفی که این شرکت طراحی کرده است به وفور می توان مشاهده نمود . شرکت مذکور خدماتی مربوط به معماری منظر ، معماری ، دکوراسیون داخلی ، حفاظت ، پایداری و ... را نیز ارائه می دهد . این گروه برای طراحی مدرسه ی Canyon view که به با توجه به طراحی پایدار و ارزش ها آن طراحی شده است جوایزی را نیز برده است . دفتر اصلی این شرکت در اوماها بنا شده اما دارای 25 شعبه دیگر در شهرها و کشورهای دیگر از جمله دبی و شانگهای چین نیز می باشد . این شکرت که کار خود را در سال 1966 شروع کرده است ، دارای گردش مالی ای برابر  با 262 میلیون دلار در سال بوده و 1200 نفر برای شعبه های مختلف این شرکت مشغول به کار می باشند .

  • و ...

شرکت معماری های برتر دنیا را بشناسیم

کلام آخر

شرکت معماری هیرادانا را نیز میتوان در دسته بهترین شرکت های معماری ایران قرار داد . این شرکت در زمینه های مختلفی مانند طراحی نما ، معماری ، دکوراسیون داخلی ، مشاوره و ... فعالیت می کنند . 

6 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات