طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شرکت معماری ها از چه نرم افزار هایی جهت طراحی داخلی استفاده میکنند ؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 9 بهمن 1400 در ساعت 13 : 26 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رشته ی معماری را می توان یکی از رشته هایی دانست که هم ترکیبی از هنر می باشد و هم ترکیبی از علوم مهندسی است . رشته ی معماری را همچنین می توان یکی از پر طرفداترین رشته های تحصیلی در سرتاسر دنیا دانست . فارق التحصیلان این رشته برای پیدا کردن کار و انجام دادن پروژه های مختلف در زمینه ی معماری یا مربوط به معماری نیاز است که توانایی های خاصی داشته باشند و مهارت های مختلفی را کسب کنند . از جمله ی این مهارت ها می توان به یادگیری نرم افزارهای مختلف و مخصوص این رشته اشاره نمود . شرکت معماری اصولا مهندسان و کارمندانی که در نرم افزارها و بعد های مختلف این رشته توانایی دارند را استخدام نموده تا بتوانند مکمل یکدیگر بوده و با کمک هم یک پروژه را به سرانجام برسانند . از جمله ی این نرم افزارها می توان به اسکچاپ ، اتوکد ، رویت ، ویری و ... اشاره نمود .

 شرکت معماری ها از چه نرم افزار هایی جهت طراحی داخلی استفاده میکنند ؟

نرم افزارهای اصلی و کاربردی در شرکت معماری :

همانطور که گفتیم یکسری نرم افزارها هستند که در رشته ی معماری و در شرکت معماری ها دارای کاربرد بیشتری می باشند که این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و ما در این مقاله سعی در معرفی این نرم افزارها داریم .

  • اسکچاپ

این نرم افزار را می توان یکی از آسان ترین نرم افزارهای رشته ی معماری دانست که بسیار پر کاربرد می باشد . نرم افزار اسکچاپ مخصوص فاز سه بعدی طراحی ها می باشد . در واقع به کمک این نرم افزار می توان طرح های خود را سه بعدی کرده و به صورت تکمیل شده در تمامی زوایا به مشتریان خود ارائه شان داد . این نرم افزار به دلیل نسبتا آسان بودن میان دانشجویان و معماران بسیار پر طرفدار شده است . از دیگر مزیت های نرم افزار اسکچاپ می توان به وجود کتابخانه با انواع آبجکت ها و ترسیم راحت روند طراحی و دیتیل ها اشاره نمود . همچنین این نرم افزار قابلیت این را دارد که پلاگین های مختلف رندرگیری روی آن نصب شود و بتوان حجم شبیه سازی شده را به صورت رئال به وسیله ی رندرگیری در آورد .

  • رویت

نرم افزار رویت را می توان یکی از نرم افزارهای مخصوص رشته ی معماری دانست . این نرم افزار امروزه در سرتاسر دنیا در شرکت معماری ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و محبوب می باشد . چرا که این نرم افزار دارای مزیت هایی می باشد که از جمله ی این مزیت ها می توان به توانایی ترسیم همزمان دو بعدی و سه بعدی طرح ها می باشد . همچنین این نرم افزار با نرم افزار اتوکد بسیار همساز می باشد و به همین دلیل می توان فایل های کشیده شده را از اتوکد به رویت آورده و بقیه ی کارها را در این نرم افزار روی طرح و پروژه انجام داد . در این نرم افزار به جای خطوط برای کشیدن دیوارها می توان از دیوار واقعی استاده نمود و این همان علتی است که دو بعدی و سه بعدی در این نرم افزار همزمان کشیده می شوند . همچنین قابلیت نصب پلاگین های مختلف را دارد . به کمک این پلاگین ها مانند ویری می توان از حجم طراحی شده رندر گرفت و کار را حرفه ای تر به مشتریان نشان داد .

  • تریدی مکس

تریدی مکس را می توان یکی از محبوب ترین نرم افزارهای طراحی داخلی در رشته ی معماری در تمام این سال ها که استفاده از نرم افزارهای معماری رواج یافته است دانست . از جمله مزیت های این نرم افزار که به آن نسبت به دیگر نرم افزارها برتری داده است می توان به وجود پلاگین ها و آبجکت ها و دیگر دیتیل های مهم نرم افزاری برای این نرم افزار اشاره نمود . همچنین این نرم افزار دارای انعطاف می باشد و در انواع سیستم ها قابل نصب شدن می باشد و کار با آن نیز برای انواع رشته های طراحی شدنی می باشد . از تریدی مکس در واقع برای طراحی نمودن فاز سه بعدی طراحی ها استفاده می شود .

شرکت معماری ها از چه نرم افزار هایی جهت طراحی داخلی استفاده میکنند ؟

  • اتوکد

این نرم افزار با این وجود که نرم افزار رویت به خوبی جایگزین آن شده است اما از آنجایی که می توان آن را نرم افزار مادر برای نرم افزارهای معماری دانست همچنان نیز پر طرفدار بوده و در دانشگاه های معماری آن را آموزش داده و در شرکت های معماری نیز مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین این نرم افزار با انواع نرم افزارهای معماری همسازی دارد . به همین علت بسیاری از افراد نقشه ی ابتدایی کار را در این نرم افزار کشیده و برای مراحل بعدی آن را به دیگر نرم افزارها می برند . همچنین از دیگر مزیت های نرم افزار اتوکد این است که هم اشمل فاز دو بعدی و هم شامل سه بعدی طرح ها می شود .

  • ویری

ویری را می توان یکی از ساده ترین پلاگین هایی دانست که روی انواع نرم افزارهای سه بعدی نصب شده و می توان به صورت واقع گرایانه طرح های سه بعدی را به خوبی نشان داد . از این نرم افزار برای رندرگیری طرح ها استفاده می شود . به طوری که می توان در طبیعی ترین و واقعی ترین شکل آن را به دست آورده و به کارفرما و مشتریان نشان داد . به همین علت این نرم افزار در شرکت معماری ها بسیار پر کاربرد می باشد و یکی از ملاک ها برای استخدام کارمندان و مهندسان نیز بلد بودن نرم افزارهایی از این سبک می باشد .

  • فتوشاپ

این نرم افزار را می توان به طور کلی یکی از پر کاربردترین ترین نرم افزارها در سرتاسر جهان برای خیلی از رشته ها دانست . در رشته ی معماری و در شرکت معماری ها از این نرم افزار برای آخرین مرحله یعنی پرزانته و انجام ادیت های هایی روی طرح ها و رندرهای گرفته شده استفاده می شود . بعد از درست کردن شیت های مناسب از طرح ها و ایده ها به وسیله ی نرم افزار فتوشاپ می توان آن را به کارفرما و مشتریان نشان داد .

  • ایندیزاین

ایندیزاین نیز مانند فتوشاپ نرم افزاری می باشد . مخصوص پرزانته و چیدن ایده ها و طرح ها و بعدهای مختلف یک پروژه در کنار یکدیگر . در این نرم افزار افراد می توانند طرح ها مانند فیلم درست کرده و یا روی آن ها نوشته و ... بگذارند . از این نرم افزار برای درست کردن اوراق بهادر ، صفحه آرایی و ... نیز استفاده می کنند .

  • لومیون

نرم افزار لومیون نیز یکی از نرم افزارهای رندگیری می باشد . این نرم افزار این مزیت را دارد که به شما توانایی درست کردن انیمیشن از پروژه تان را به شما می دهد و می توانید مانند یک فیلم کوتاه تمامی قسمت های شبیه سازی شده ی پروژه تان را به مشتریان خود نشان دهید . این نرم افزار امروزه در سرتاسر جهان میان معماران بسیار محبوب گشته و شرکت معماری ها نیز اغلب برای حرفه ای بودن توقع بلد بودن این نرم افزار را توسط کارمندان و مهندسان خود دارد .

  • و ...

 شرکت معماری ها از چه نرم افزار هایی جهت طراحی داخلی استفاده میکنند ؟

 کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید ، شرکت معماری ها امروزه بر حسب مهارت هایی که فارق التحصیلان دارند آن ها را استخدام می کنند . از جمله ی این مهارت بلد بودن نرم افزارهای مختلف معماری می باشد که بسیاری از این نرم افزارها را در این مقاله معرفی نمودیم . لازم است که دانشجویان و فارق التحصیلان رشته ی معماری این مهارت ها را درخارج از دانشگاه طی تحصیل کسب نموده و خود را برای ورود به بازار کار آماده کنند . یکی از شرکت های مطرح در زمینه ی معماری شرکت معماری هیرادانا می باشد که تمامی پروژه های خود را در حرفه ای ترین روش ها در نرم افزارهای مخصوص معماری شبیه سازی کرده و به کارفرماها و مشتریان خود آن ها را دقیقا شبیه پروژه ای که در نهایت ساخته خواهد شد نشان می دهند و روند طراحی و اجرا را با آن ها در میان می گذارند .

5 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات