طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

بهترین نرم افزار های معماری را بشناسید

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 1 مهر 1402 در ساعت 12 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بهترین نرم افزار های معماری را بشناسید

در رشته معماری داخلی و خارجی جهت طراحی، مدل سازی، ترسیم و تحلیل وجود دارد که در هیرادانا بهترین شرکت معماری و دکوراسیون بررسی خواهیم کرد.

رشته ی معماری را می توان رشته ای دانست که ترکیبی از هنر و هندسه می باشد. شما در این رشته می توانید در زمینه های مختلف مهندسی و هنری مربوط به معماری فعالیت کنید. برای نشان دادن ایده ها و طرح های خود به کارفرماها و اساتید خود نیاز دارید که آن ها را به صورت حرفه ای در سریع ترین زمان و به خلاقانه ترین شکل های ممکن کشیده و جزییات مختلف را نشان دهید تا بتوانید آن ها را متقاعد کنید که از طرح شما خوششان بیاید و مورد قبولشان واقع شود. به همین دلیل نیاز است که یکسری نرم افزارها در طول دوران آموزش و کسب تجربه ی خود یاد گرفته و مهارت های لازم را در آن را کسب کنید. این نرم افزارها به شما کمک می کنند که هم طرح های خلاقانه تری را بکشید و هم کمک می کنند که بتوانید کارهای بیشتری را انجام داده و نشان دهید.

انواع نرم افزارها و کاربرد آن ها در رشته ی معماری

  • نرم افزار اتوکد ( AutoCAD )

این نرم افزار که درواقع یکی از قدیمی ترین و معروف ترین نرم افزارهای مورد استفاده در رشته ی معماری می باشد به عنوان مادر نرم افزارها معرفی می شود. امروزه نرم افزارهای زیادی مانند رویت جایگزین این نرم افزار شده اند که بسیار با سرعت و با کیفیت می توانند همان امکانات و دستورات و حتی بیشتر از آن را در اختیار ما بگذارند ولی باز هم ابتدایی ترین و اولین نرم افزاری که هر معمار در شرکت معماری و دانشجو و دانش آموز معماری ای باید یاد بگیرد تا بتواند طرح های خود را کشیده و نشان دهد نرم افزار اتئکد می باشد. در این نرم افزار به صورت دو بعدی پلان ها و نماهای کلی ساختمان را می توان کشید و نشان داد و به صورت سه بعدی نیز می توان حجم کلی بنا و ... را کشید و نشان داد.

  • نرم افزار رویت ( Revit )

نرم افزار رویت را می توان مناسب ترین نرم افزار برای رشته ی معماری دانست. در این نرم ازار هم می توانید به صورت دو بعدی بسیار حرفه ای کار کنید و هم احجام بسیار عالی در سه بعدی به دست آورید. یکی از مزیت های بزرگ این نرم افزار این است که در مرحل مختلف کشیدن طرح شما می توانید از دیوارها و پروفیل های واقعی به جای خطوط که اتفاقا شباهت زیادی به واقعیت دارند استفاده کنید و همچنین در هر مرحله با اضافه کردن هر خط و شکلی می توانید در همه ی بعدهای طرح آن را داشته باشید که این ویژگی ها باعث بالا رفتن سرعت کار در زمینه طراحی دو بعدی و سه بعدی شده و کار شما برای رندر گیری بسیار سریع آماده می شود.

شرکت معماری ها از چه نرم افزار هایی جهت طراحی استفاده میکنند ؟

  • نرم افزار اسکچاپ ( SKetchUp )

نرم افزار اسکچاپ را می توان یکی از ساده ترین و آسان ترین نرم افزارها در زمینه سه بعدی کردن طرح ها معرفی کرد. البته باید دقت کرد که این سادگی نرم افزار نشان دهنده محدودیت آن در رندر گیری و ... نمی باشد. بلکه در این زمینه هم نیز بسیار حرفه ای عمل کرده و یادگیری آن می تواند کمک بزرگی برای یک معمار باشد. همچین از جمله ویژگی های این نرم افزار آبجکت های آماده ی آن مانند میز و درخت و ... می باشد که در بخش کتابخانه ی آن قرار دارد و برای طراحی داخلی بسیار پرکاربرد می تواند باشد.

  • نرم افزار تری دی مکس ( 3ds Max )

نرم افزار تری دی مکس که در زمینه طراحی سه بعدی احجام کار می کند نیز مانند نرم افزار اتوکد یکی از پرکاربردترین و قدیمی ترین نرم افزارهای مربوط به رشته ی معماری می باشد و همچنین با وجود اینکه نرم افزارهای زیادی مانند راینو در بازار موجود می باشند که کاربردهای زیاد و آسانی دارند ولی چیزی از محبوبیت این نرم افزار میان مهندسان کم نشده است. آن هم به این دلیل است که در بازار آبجکت های آماده و پلاگین ها و به طور کلی امکانات زیادی برای نرم افزار تری دی مکس موجود می باشد که کارها را بسیار آسان کرده است در صورتی که به این شدت برای نرم افزارهای دیگر موجود نمی باشد. این نرم افزار برای طراحی داخلی و طراحی نما و دیگر زیرشاخه های معماری می تواند بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

  • راینو ( Rhino )

راینو یکی دیگر از نرم افزارهای مربوط به رشته ی معماری می باشد که در زمینه دو بعدی و سه بعدی کار می کند. این نرم افزار به دلیل اینکه می توان طرح های نرم و بسیار خلاقانه ای که امروزه در سرتاسر دنیا محبوب است را در آن به آسان ترین روش های ممکن کشید و همچنین می توان از آن خروجی هایی با کیفیت مناسب گرفت از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. از جمله ویژگی های این نرم افزار به پلاگین های مختلفی که روی آن نصب شده و کارهای خارق العاده ای را به وسیله آن ها می توان رقم زد می توان اشاره کرد.

  • نرم افزار وی ری ( Vray )

این نرم افزار که نرم افزاری برای رندرگیری می باشد، درواقع پلاگینی می باشد که روی نرم افزارهای مختلف سه بعدی نصب شده و خروجی ای با کیفیت عالی از طراحی ها و احجام کشیده شده توسط ما در نرم افزار می گیرد. می توان گفت شما حتی اگر به ماهرانه ترین شکل ممکن هم یک حجم را در نرم افزارهای دو بعدی و سه بعدی طراحی کنید اگر نتوانید با یک موتور رندر خوب، خروجی ای با کیفیت از آن بگیرید انگار که کاری نکرده اید.

  • نرم افزار فتوشاپ

 در این موقعیت که شما پلان های خود را کشیده، حجم را در آورده و به وسیله نرم افزارهای رندگیری خروجی ای با کیفیت از آن گرفته اید نیاز است که آن را آماده ارائه به کارفرما و یا استاد خود کرده و برای این کار باید به سراغ نرم افزارهایی مانند فتوشاپ بروید. فتوشاپ به شما کمک می کند تا شیت های معمارانه پرزانته کنید و تغییراتی که می خواهید روی خروجی های خود انجام داده تا آن ها را حرفه ای تر نشان دهید. برای مثال می توانید در دکوراسیون داخلی نورپردازی های مورد نظر خود را اضافه کنید و یا رنگ عناصر مختلف را تغییر دهید.

  • نرم افزار این دیزاین

این نرم افزار نیز مانند نرم افزار فتوشاپ نرم افزاری برای درست کردن شیت های معمارانه و پرزانته کردن خروجی ها می باشد. شما در این نرم افزار می توانید طرح های مختلف را در کنار یکدیگر قرار داده و از فونت ها و رنگ ها و ویژگی های مختلف برای آن ها استفاده کنید و در نهایت پوستر یا شیتی حرفه ای و زیبا را برای ارائه به اساتید و کارفرمایان خود آماده کنید. این نرم افزار نیز بخار ویژگی های مختلفی که دارد از جمله آسان بودن کار با آن، از محبوبیت زیادی میان معماران و هنرمندان برخوردار می باشند.

نتیجه گیری

شرکت معماری ها از چه نرم افزار هایی جهت طراحی استفاده میکنند ؟

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید معماری یکی از رشته های مهندسی هنری می باشد و اغلب رشته هایی که با طراحی سر و کار دارند به یکسری نرم افزار برای پیاده کردن سریع ایده ها و طرح های خود نیازمندند که شرکت معماری هیرادانا در این مقاله سعی در معرفی چند نرم افزار محبوب در زمینه ی معماری به شما داشت و امیدوار است که مفید واقع شود. شما به وسیله ین نرم افزارها می توانید طراحی نما، دکوراسیون داخلی، طراحی داخلی اداری، پرزانته، رندگیری و انواع فعالیت های مربوطه را انجام دهید و طرح های خود را به صورتی عالی و شکیل و هنرمندانه و همچنین مهندسی شد به کارفرما نشان داده و نظر آن را جلب کنید.

5 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات