طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شرکت طراحی ویلا در دبی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 6 آذر 1400 در ساعت 13 : 30 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امارات متحده ی عربی که به طور مختصر به امارات مشهور گشته است یکی از کشورهای عربی جنوب ایران است و در شرق شبه جزیره ی عربستان واقع شده است . این کشور را می توان یکی از هفت شیخ نشین های عرب دانست که دارای استقلال است و از ثروت زیادی نیز برخوردار است . امارات به دلایل مختلف از جمله ثروت زیادی که داراست در زمینه های مختلف همچون ساختمان سازی ، دکوراسیون و ... دارای کارهای فوق العاده ای می باشد و همین امر سبب شده تا ثروتمندترین افراد منطقه و حتی جهان نیز در این منطقه برای خود ویلا و ساختمانی بسازند و حتی به تجارت این کار وارد شوند .

ویلا چیست :

ویلاها را می توان خانه های بزرگی دانست که اولین بار در ایتالیا و به طور کلی اروپا ساخت آن ها مشاهده شده است . از جمله خصوصیات و اهداف بارزی که ویلا دارد رسیدن به آرامش و رفاهی است که افراد در خانه های معمولی خود کمتر آن را دارا هستند . در ابتدا طراحی ویلا اصولا در مناطق خوش آب و هوا و اطراف شهر ها صورت می گرفته است اما اکنون علاوه بر این مناطق می توان شاهد ساخت ویلا در یکسری مناطق داخل شهر هم بود که اغلب متعلق به ثروتمندان و مناطق بالایی شهر است که آب و هوای بهتری هم دارد . طراحی ویلا ها بیشتر با این ایده که علایق و سلایق مختلف افراد خانه سنجیده شود و تلاش برای رفع این نیازها صورت بگیرد ، انجام می شود . در واقع می توان ویلا ها را خانه ای بزرگ دانست که در آن افراد به گذران اوقات فراغت و تعطیلات و خوش گذرانی مشغول هستند و از زندگی خود لذت میبرند .

شرکت طراحی ویلا در دبی

انواع سبک ها در طراحی ویلا از زبان شرکت معماری هیرادانا :

v   طراحی ویلا به سبک مدرن

سبک مدرن در طراحی ، هنر و معماری سالهای زیادی نیست که به روی کار آمده است اما در همین چندین سال توانسته است حسابی جای خود را باز کرده و طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود علاقمند کند و کارهای فوق العاه ی زیادی را به جهانیان نشان دهد . شرکت معماری هیرادانا در مطالب زیر به توضیح مختصری از ویژگی های این سبک می پردازد و امیدوارد که مفید واقع شود .

 

نکات قابل توجه در طراحی ویلا سبک مدرن :

v   استفاده از احجام ساده

در طراحی ویلا و بازسازی ساختمان ویلا به سبک مدرن همواره از احجام ساده و ترکیب آن ها استفاده می شود . کوچکترین پیچیدگی ها در این سبک جایی ندارند . می توان گفت سبک مدرن همه چیز را در سادگی آن پذیرفته است و می پذیراند . استفاده از احجام ساده باعث می شود تا ویلایی که به این سبک طراحی شده است همیشه روی بورس باشد و هیچوقت کنار نرود . همچنین باعث دسترسی آسان تر به تمامی فضاها می شود .

v   استفاده از متریال های متفاوت و رنگ های مختلف

در طراحی به سبک مدرن همانطور که گفتیم سادگی الویت بالایی دارد و همین امر سبب شده است تا دست معمار و طراح برای استفاده از مصالح و رنگ ها محدود باشد یعنی به این صورت که آن ها برای طراحی نما و دکوراسیون داخلی محدود به دو سه متریال و رنگ هستند و بیشتر از این نمی توانند استفاده کنند مگر در جزییات که آن ها هم همگی باید در یک طیف رنگی باشند تا همه چی ساده تر و زیباتر به نظر برسد .

v   زیبایی در عین کارآمدی

در سبک مدرن کارآمد بودن فضاها و این نکته که هر چیزی در سر جای خودش قرار بگیرد و از فضا بهترین استفاده بشود ، خیلی اهمیت بالایی دارد و در عین حال به زیبایی و چشم نوازی هم اهمیت زیاد می دهد و در واقع طرح مدرنی خوب است که بتواند هم زیبا باشد و هم همه ی نیازهای افراد را رفع کند .

v   توجه به نور پردازی

نورپردازی در تمامی سبک ها و شیوه های طراحی دارای اهمیت بالایی است ولی در سبک مدرن از نور طبیعی بیشترین استفاده می شود و از نور های مصنوعی هم در صورت های زیبا و خاص استفاده می شود و به طور خلاصه می توان گفت سبک مدرن سبکی روشن است که نور در آن جایگاه والایی داشته و به وفوذ استفاده می شود .

v   توجه به طراحی درها و پنجره ها

هم در طراحی نما به سبک مدرن و هم در طراحی داخلی ویلا به شکل در و پنجره ها و ابعاد و رنگ آن ها باید توجه زیادی نشان داد . این سبک از طراحی اغلب دارای پنجره های وسیع و ساده و درهای به همین شکل هستند و همین سادگی به زیبایی بیشتر بنا می افزاید .

شرکت طراحی ویلا در دبی

v   طراحی فضاهای باز و بزرگ

در سبک مدرن طراحی انعطاف پذیر و فضاهای باز به این صورت که بتوان از یک فضا چند کاربری گرفت و یا میان فضاها دیوار کمتری باشد و فضاها صرفا با چیدن مبلمان از هم جدا شوند ، بسیار محبوب است و طرفداران زیادی دارد و در انواع دکوراسیون های داخلی از طراحی داخلی ویلا گرفته تا دکوراسیون اداری این گزینه قابل اجراست .

v   استفاده از جزییات و تزیینات کم

همانطور که در بالاتر هم گفته شد سبک مدرن در طراحی ویلا و ... سادگی و زیبایی را در عین هم می خواهد و همین امر سبب شده تا تزیینات جای زیادی در این سبک نداشته باشند و حتی اگر قرار است از عنصری به عنوان عنصر تزیینی استفاده شود باید ساده و زیبا باشد .

v   طراحی ویلا به سبک کلاسیک

v   طراحی ویلا به سبک مینیمال

v   طراحی ویلا به سبک روستیک

v   طراحی ویلا به سبک اسلامی

v   و ...

 

مزایای ساخت ویلا به سبک مدرن :

v   این سبک دارای خلاقیت زیادی در طراحی ویلاست و می توان کارهای متفاوت و زیبای زیادی را به این سبک انجام داد .

v   خانه ها در این سبک به همان دلایلی که در بالاتر گفته شد ، دارای نورپردازی فوق العاده ای هستند و می توان گفت نور زیادی وارد فضاهای داخلیشان می شود .

v   از آنجایی که در این سبک از طرح ها و حجم های ساده استفاده می شود نسبت به این گزینه که در آینده بتوان قسمتی را به بنا اضافه کرد و همچنان زیبا بنظر برسد بسیار منعطف است .

v   در طراحی به سبک مدرن به دلیل اینکه توجه می شود تا از تمامی انرژی ها به درستی استفاده شود خانه ها و ویلاها در دوستی کامل با محیط زیست هستند و تلاش می کند تا کمترین آسیب به محیط زیست و کره ی زمین برساند .

شرکت طراحی ویلا در دبی

نمونه ویلای مدرن در امارات متحده ی عربی :

v   ویلای مدرن ساحلی نیکی

این سری از ویلاها با زیبایی تمام در زیباترین قسمت ساحل نیکی قرار دارند . این سری از ویلا ها دارای طرحی مدرن و بسیار زیبا با رنگ روشن و استخر های بزرگ است . این ویلاها رو به ساحل قرار دارند و یکی از بزرگترین مزیت های آن ها امکانات زیادی است که دارند و جای مناسبی برای استفاده گردشگران می باشد .

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا گفتیم امارات متحده ی عربی یکی از کشورهای ثروتمند منطقه می باشد که در صنعت ساختمان سازی و طراحی ویلا دست به کارهای فوق العاده ای زده است . برای آن که بتوانید ویلاهایی شبیه به آن داشته باشید و یا حتی در آن منطقه ویلایی مناسب منطقه با سلیقه و سبک مد نظرتان بسازید نیاز است که با یک شرکت معماری مشورت و همکاری کنید . شرکت معماری هیرادانا که کارهای خارق العاده ای در زمینه ی طراحی ویلا ، بازسازی ساختمان ویلا ، بازسازی منزل و دکوراسیون اداری و ... در سطح کشورمان و کشورهای منطقه انجام داده است می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد چرا که کاملا آماده ی انجام تمامی این پروژه ها در این منطقه می باشد .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات