طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شرکت طراحی نما در شیراز و ضوابط طراحی نما در شیراز

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 2 بهمن 1400 در ساعت 12 : 3 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه افراد در سرتاسر دنیا به ظاهر هر چیزی توجه ویژه ای می کنند و ساختمان ها نیز از این قضیه مستثنا نیستند . به ظاهر بیرونی ساختمان نما می گویند . نما را درواقع می توان پوسته ای در خارجی ترین قسمت یک ساختمان دانست که بیانگر هویت آن ساختمان است . از آنجایی که معمار و طراح در حین طراحی و اجرای نما باید به نکاتی مانند کاربری ساختمان ، بودجه ی کارفرما ، اقلیم منطقه ، فرهنگ و وضعیت اقتصادی محله و ... توجه کند و آن ها را در تک تک مراحل کار دخیل کند می توان گفت که با نگاه کردن به نمای ساختمان نیز مخاطبین باید تا حدودی متوجه عملکرد ساختمان و دیگر ویژگی های آن بشوند . برای طراحی نما می توان از سبک های مختلف نیز استفاده نمود که این می تواند باتوجه به سلیقه ی کارفرما و عملکرد ساختمان صورت بگیرد . انواع سبک ها در طراحی نما از گذشته تا به امروز پدید آمده اند که برای مثال می توان به سبک کلاسیک در طراحی نما ، سبک مدرن در طراحی نما ، سبک اسلامی در طراحی نما ، سبک مینیمال در طراحی نما و ... اشاره نمود . هر کدام از این سبک ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند که برای رسیدن به نمایی با این سبک باید تک تک ویژگی های آن را در مراحل مختلف طراحی و اجرا رعایت نمود .

دلایل استفاده از نما برای ساختمان  ها :

  • باعث زیبایی و چشم نواز بودن ساختمان از بیرون شده و دور نمایی زیبا و مناسب برای شهر و محله محسوب می شود .
  • مانع هدر رفتن انرژی شده و مانند یک عایق برای ساختمان محسوب می شود .
  • باعث جلوگیری از آلودگی ها مانند الودگی صوتی می شود . در واقع می توان گفت ساختمان مانع ورود صداها آزار دهنده به ساختمان ها می شود .
  • می توان گفت نما باعث مقاومت و استحکام بیشتر ساختمان در برابر شرایط مختلف جوی و حوادث طبیعی می شود . حوادثی مانند باد ، باران ، برف ، زلزله و ... را می توان نام برد .

 شرکت طراحی نما در شیراز و ضوابط طراحی نما در شیراز

 

طراحی نما در شیراز :

یکی از نکاتی که برای طراحی نما حائز اهمیت می باشد ، این است که باید توجه نشان داد که نمایی که می خواهید طراحی کنید برای کدام شهر و منطقه می باشد . هر شهر و منطقه بنا به اقلیم ، فرهنگ و تاریخ و دیگر پارامترهایی که دارد می تواند قوانین و ضوابط مجزایی برای طراحی نما داشته باشد . شیراز که یکی از تاریخی ترین و مورد توجه ترین شهرهای کشورمان ایران می باشد و از بزرگترین شهرهای ایران نیز محسوب می شود نیز دارای قوانین و ضوابطی می باشد که در طراحی نما باید به آن ها توجه نشان داد .

نکات قابل توجه در طراحی نما در شیراز :

  • توجه به حفظ و نگهداری طبیعت
  • تعادل و حفظ ارتباط میان بیرون و درون ساختمان
  • عایق بودن ساختمان ها
  • انعطاف پذیری نما
  • استفاده ا زمواد مرغوب و با کیفیت
  • توجه به شرایط و آب و هوای شیراز
  • و ...

نکات تعیین کننده ی قیمت نما در شهر شیراز :

  • نوع مصالح و متریال هایی که در طراحی نما استفاده می شود .
  • سبک و روشی که برای اجرای نما مورداستفاده قرار می گیرد .
  • مساحت و متراژ پروژه ی مورد نظر .
  • تجبه و مهارتی که شرکت مورد نظر دارد .

انواع سبک های طراحی نما در شیراز :

در شیراز نیز مانند دیگر شهرهای بزرگ کشورمان نماهای بسیار پیشرفته ای را برای ساختمان های آن می توان مشاهده نمود . از محبوب ترین سبک های طراحی نما در شهر شیراز می توان به سبک کلاسیک ، سبک مدرن و سبک اسلامی اشاره نمود . هر کدام از این سبک های ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشند .

شرکت طراحی نما در شیراز و ضوابط طراحی نما در شیراز

 

سبک کلاسیک در طراحی نما در شیراز :

سبک کلاسیک را می توان یکی از محبوب ترین سبک ها در طراحی نام و معاری و دکوراسیون در سرتاسر نیا دانست . این سبک به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد توانسته است خود را از قدیم تا کنون در میان پر طرفدارترین سبک ها نگه دارد . از جمله اهدافی که این سبک دارد می توان به تلاش برای نشان دادن اصالت ، وقار و شیک بودن و در عین حال القای حس صمیمیت و گرما به مخاطب ، نام برد . نکاتی که در استفاده از سبک کلاسیک در طراحی نما شهر شیراز باید رعایت نمود عبارتند از : توجه به نورپردازی ، طراحی تمامی وجه های ساختمان ، استفاده از جزییات و توجه به آن ها ، ایجاد نظم و تعادل با توجه به رعایت تقارن و ... .

از آنجا که شهر شیراز را گفتیم یکی از شهرای بزرگ و زیبای ایران می باشد و از نظر فرهنگی و تاریخی دارای اهمیت بسیاری می باشد و گردشگران زیادی به این شهر از سرتاسر دنیا می آیند باید به حفظ زیبایی بصری این شهر توجه نشان داد . به همین دلیل باید تمامی وجه های یک ساختمان را طراحی نما نمود تا از همه طرف ساختمان ها تکمیل شده و زیبا بنظر برسند .

سبک مدرن در طراحی نما در شیراز :

سبک مدرن را نیز می توان یکی دیگر از سبک های محبوب در سرتاسر دنیا دانست که ایران و شیراز نیز به عنوان کشور و شهری بزرگ از این قضیه مستثنا نیستند . شهر شیراز به عنوان یکی از کلان شهرای ایران همانطور که گفتیم میزبان افراد زیادی از سرتاسر دنیا می باشد و به همین علت باید به نمای ساختمان های آن اهمیت زیادی نشان داد . سبک مدرن امروزه از پرطرفدارترین سبک ها می باشد و می توان به وسیله سبک مدرن ساختمان هایی با طراحی نما هایی خارق العاده را خلق نمود . برای ساختمان های تجاری بزرگ ، بیمارستان ها و ... بیشتر از این سبک برای طراحی نما استفاده می کنند . از جمله اصل های مهم سبک مدرن می توان به رعایت سادگی در کنار تلاش برای ایجاد زیبایی اشاره نمود . همچنین نکات و ویژگی های مهم این سبک که در روند طراحی و اجرای ساختمان ها در شیراز حتما باید رعایت نمود عبارتند از : استفاده از متریال ها به صورت محدود ، طراحی هر وجه بیرونی ساختمان ، حفظ سادگی و عدم استفاده از تزیینات و ... .

 شرکت طراحی نما در شیراز و ضوابط طراحی نما در شیراز

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید ، طراحی نما از اهمیت زیادی برخوردار است . چرا که بر زیبایی بصری شهرها تاثیر زیادی می گذارد . حال باید به این نکته توجه کرد که هر شهر بنا به پارامترهای مختلف مانند فرهنگ ، اقلیم ، تاریخ و ... دارای ضوابط و قوانین و نکات قابل توجه مختلفی برای طراحی نما می باشد . شیراز یکی از کلان شهرهای ایران می باشد و به همین دلیل از این نظر دارای اهمیت بیشتری می باشد و در تمامی مراحل طراحی و اجرای نما در این شهر باید این نکات را رعایت نمود . همچنین همانطور که گفتیم طراحی نما دارای سبک های مختلفی می باشد که برای نتیجه دادن آن سبک و داشتن نمایی به آن سبک باید تمامی نکات و ویژگی های آن سبک را در طراحی و اجرا رعایت نمود تا بتوان در آخر گفت نمایی با سبک مد نظر طراحی شده است . شرکت طراحی نما هیرادانا از جمله شرکت های مطرح ایران می باشد که در سرتاسر ایران و حتی کشورهای همسایه کارهای زیادی در زمینه های مختلف معماری مانند طراحی نما ، طراحی ویلا ، بازسازی ساختمان ، بازسازی منزل ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون تجاری و ... انجام داده است و دارای کارنامه ی پربار و تجربه های زیادی می باشد . به همین علت می توانید با اطمینان کامل پروژه های خود را به مهندسین و طراحان با تجربه ی این شرکت سپرده و از خیالتان از نتیجه ی رضایت بخش و با کیفیت ان راحت باشد .

6 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات