طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

شرکت طراحی داخلی و اهمیت کارآموزی برای دانشجویان معماری

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 29 دی 1400 در ساعت 12 : 23 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سابقه کار یکی از مهمترین معیارهای مسئولین و مدیران شرکت ها برای استخدام مهندس معمار می باشد و این شغل جزء مشاغلی است که علاوه بر تحصیلات دانشگاهی نیازمند تجربه و کار عملی نیز می باشد .

کارآموزی رشته معماری را می توان بخشی از آموزش معماری در کنار دانشگاه برشمرد . زیرا بسیاری از دانشجویان معماری در سال آخر تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی در شرکت های معماری کارآموزی خود را شروع می کنند . در واقع دوره های کارآموزی به افراد بستری برای یادگیری و کسب تجربه برای ورود به عرصه حرفه ‌ای کار فراهم می ‌کند .

  • دوره کاراموزی چیست ؟

در واقع می‌ توان گفت که کارآموزی پلی میان دانشگاه و بازار کار می باشد در این دوره تجربه های لازم جهت ورود به بازار کار به دانشجویان آموزش داده می شود ، در واقع دوره کارآموزی معماری نوعی اشتغال است که جنبه آموزش و یادگیری آن اهمیت بیشتری دارد و علاوه بر کسب دانش و تجربه تخصصی باعث پیشرفت در زمینه انجام کارهای گروهی ، مهارت ارتباطی و فنون مذاکره نیز می گردد و ممکن است با حقوق یا بدون حقوق باشد .

در این دوره افرادی که تازه وارد این رشته شده اند توسط یک شرکت معماری طراحی داخلی به کار گرفته می شوند و همزمان که در مورد مباحث مختلف کار آموزش می بینند . برخی از کار وظایفی را شرکت انجام میدهند وظایفی که به آنان محول می گردد با توجه به نوع شرکت و پروژه ها متفاوت می باشد .

به طور کلی در دوره کارآموزی معماری به اموزش و انجام وظایف زیر پرداخته می شود :

انجام مطالعات و فاز صفر پروژه

 بازدید سایت

متره و برآورد هزینه ها

ماکت سازی

شیت بندی و پرزنت پروژه ها

مدل سازی سه بعدی و رندرگیری

ارائه طرح و کانسپت

همکاری با سایر مهندسین در صنعت ساخت و ساز

کارآموزی اغلب در کنار تیم حرفه‌ ای و دیگر آرشیت های ماهر و با تجربه در این زمینه انجام می گیرد و فرصتی مناسب برای کسب تجربه و افزایش مهارت ، اطلاعات و دانش در زمینه معماری می باشد .

شرکت طراحی داخلی و اهمیت کارآموزی برای دانشجویان معماری

علاوه بر مهارت های فنی ، این دوره برای افراد تازه وارد به این رشته فرصتی مناسب برای یادگیری و تقویت نرم افزارهای معماری می باشد . زیرا امروزه با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی نرم افزارهای نقشه کشی یکی از پرکاربردترین مهارتهای این رشته می باشد .

در دوره کارآموزی اصول و قواعد طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، طراحی دکوراسیون اداری و … به افراد آموزش داده می‌ شود و سپس با توجه به مطالب آموزش داده شده کارآموزان بهترین ایده ها و طرح های متناسب با پروژه های مختلف را طراحی و به افراد ارائه می دهند . بدین ترتیب می‌توان دانش ، مهارت و تجربه کافی در این زمینه کسب کرد .

در واقع شما باید بدانید چه نوع طراحی ، چیدمان و انتخاب رنگ برای طراحی داخلی فضاهای اداری مناسب است و یا اینکه در طراحی دکوراسیون داخلی منزل در کدام بخش ها استفاده از چه رنگ هایی تاثیرات منفی در بر خواهد داشت و یا اینکه اصول و قواعد هر سبک چیست و چگونه باید این اصول در بازسازی ساختمان رعایت شود .

  • مزایای دوره کارآموزی معماری برای کارآموزان

افزایش مهارت

اگرچه دانشگاه حجم زیادی از مطالب فنی را به دانشجویان آموزش می دهد . اما بسیاری از مطالب در حین کار به کارآموزان منتقل می‌ گردد . در واقع دانشجویان در دوران تحصیل نکات فنی را مطالعه و به صورت تئوری یاد می گیرند . اما در دوره کارآموزی به صورت عملی و در حین کار به کسب مهارت و تجربه می پردازند و معماران ماهر می توانند با تلفیقی از تجربه ، دانش و مهارت در کنار آموزش های دانشگاهی دانشجویان را در آینده به معماری حرفه ای تبدیل کنند .

  • ارتقاء مهارت های ارتباطی و فن بیان

در رشته معماری توانایی برقراری ارتباط صحیح با افراد بسیار مهم می باشد و باید بتوانید به خوبی با کارفرمایان و با همکاران ارتباط سازنده برقرار کنید و ایده های خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید ، در واقع در ابتدا دانش فنی شماست که باعث استخدام به عنوان یک معمار در یک شرکت طراحی داخلی میگردد اما در طولانی مدت در کنار دانش فنی این نحوه ارتباط شماست که باعث حفظ و تداوم شغل شما می گردد .

شرکت طراحی داخلی و اهمیت کارآموزی برای دانشجویان معماری

دوره های کارآموزی معماری این فرصت را برای کارآموزان ایجاد می‌ کند تا مهندسین و معماران حرفه ای آشنا شوند و با آنان ارتباط برقرار کنند و شبکه ارتباط گسترده ای برای خود ایجاد کنند و در کنار آن از مهارت و دانش آنان نیز استفاده کنند . اما باید به این نکته توجه داشته باشید که این نحوه صحیح ارتباط شما با افراد مختلف است که در آینده باعث می‌ شود که شما بتوانید موقعیت شغلی مناسبی پیدا کنید .

  • چگونه کاراموزی را شروع کنیم؟

اولین تجربه کارآموزی معماری ممکن است تا حدی سخت باشد . زیرا اغلب شرکت های معماری به دنبال افراد متخصص و باتجربه می باشد و به همین خاطر ممکن است پیدا کردن یک موقعیت کارآموزی مناسب چندان ساده نباشد به همین دلیل توصیه می‌ شود . پیش از ارسال درخواست کار برای دوره های کارآموزی رزومه یا پورتفولیوی مناسبی برای خود بسازید شاید برای شما کمی عجیب باشد که وقتی هنوز سابقه کاری ندارید چطور می توانید برای خود رزومه بسازید و باید در آن چه مدارک و اطلاعاتی را قرار دهید ؟

در واقع رزومه حرفه‌ ای بخش های مختلفی دارد و شما می توانید با تمرکز بر دیگر بخش ها خلا نداشتن سابقه کاری خود را کمی کمرنگ تر کنید . شما می توانید تعدادی از پروژه های دانشجویی خود را قرار دهید و اگر در دوره‌های آموزشی شرکت کرده‌ اید مدارک اخذ شده و نمونه کارهای انجام شده را در رزومه خود قرار دهید همچنین می توانید درباره مهارت های نرم افزاری خود و نمونه کار هایی که با استفاده از نرم افزارهای معماری مختلف انجام داده‌ اید ارائه دهید به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که شما قصد شرکت در دوره‌ های کارآموزی معماری را دارید شرکت معماری انتظار سالها سابقه و یا کار حرفه ای از شما ندارد بنابراین می توانید با خیال راحت کار های نام برده شده را در رزومه خود قرار دهید این کار باعث متمایز شدن رزومه شما از دیگر متقاضیان می گردد و به این ترتیب شانس بیشتری برای استخدام در یک شرکت دکوراسیون معتبر خواهید داشت .

امروزه بسیاری از سازمان ها و شرکت های معماری فرصت های استخدام کارآموزی معماری برای افراد مهیا می کنند ، شرکت ها اغلب در فضای مجازی آگهی استخدام کارآموزی را منتشر می کنند و روزانه صد ها آگهی استخدام کارآموز در شهرهای مختلف در سایت های مختلف منتشر می شود این کار پیدا کردن دوره های کارآموزی را برای کارآموزان بسیار راحت کرده است .

پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در دوره کارآموزی کمی سخت کوش تر باشید و سعی کنید نسبت به انجام کارها و وظایف مختلف با انگیزه و مشتاق باشید حتی برای انجام برخی از کارها به صورت داوطلبانه عمل کنید هر چه کارهای بیشتر و متنوع تری انجام دهید مهارت و تجربه بیشتری کسب می کنید که باعث می شود آینده شغلی بهتری داشته باشید .

شرکت طراحی داخلی و اهمیت کارآموزی برای دانشجویان معماری

در دوره کارآموزی ممکن است با چالش ها و پرسش های مختلفی روبرو شوید . اگر در رابطه با روند طراحی ، کانسپت و یا فازهای مختلف طراحی پروژه پرسشی برای شما پیش آمد بدون تردید آن را مطرح کنید و سعی کنید با دیگر بخش های شرکت طراحی داخلی ارتباط برقرار کنید و روند کاری بخش های مختلف را بررسی کنید به این ترتیب می توانید به خوبی با روند کاری شرکت طراحی داخلی ها آشنا شوید .

5 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات