طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سقف کاذب چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 19 اسفند 1400 در ساعت 11 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سقف کاذب را می توان یک پوشش که غیرباربری می باشد دانست . این سقف درست بعد از ان که سقف سازه ای اجرا شد اجرا می شود . هدف از اجرای این سقف در ساختمان ها را می توان پوشاندن تاسیسات مختلفی که زیر سقف سازه ای و اصلی ساختمان می باشد ، استفاده به عنوان پوششی دکوراتیو ، آکوستیک کردن فضا ، مانع رطوبت و جلوگیری از اتلف شدن دما ، به وجود آوردن بستری مناسب برای نورپردازی های خاص و ... دانست . یکی از نکاتی که باعث می شود تا سقف های کاذب در ساختمان مسکونی و اداری و تجاری و ... بسیار مورد استفاده قرار بگیرند سبک بودن آن ها می باشد . همچنین با وجود سقف های کاذب بسیار اسان می توان به تاسیساتی که در سقف اصلی قرار دارد دسترسی پیدا نمود . در زمانی که اتفاقاتی مانند زلزله و آتش سوزی و ... رخ می دهد نیز با وجود این سقف ها آسیب جدی و خاصی به ساکنین نمی رسد و همچنین می توان گفت به دلیل تنوع در شکل و رنگ و ساختاری که دارد و کارهایی که می توان روی آن انجام داد مانند نورپردزی های خاص و ... جنبه ی دکوراتیو هم داراست . این سقف ها در طراحی داخلی و بازسازی ساختمان به وفور استفاده می شوند .

 سقف کاذب چیست ؟

انواع سقف های کاذب :

سقف های کاذب دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام از آن ها به دلیل ساختارهای مختلف دارای ویژگی های مختلفی نیز می باشند . از جمله ی این سقف ها عبارتند از :

  • سقف های کاذب رابیتس

سازه ی اصلی این سقف اغلب از مبلگردها و نبشی ها ساخته شده و همچنین سطح آن را با تورهایی که گالوانیزه می باشند و گچ می پوشانند . از جمله مزایایی که این سقف دارد می توان به توانایی اجرای طرح هایی که قوسی بوده و دارای انحنا می باشند ، در اختیار بودن مصالح مورد نیاز برای آن ، وزن سنگین و بالایی که دارد ، قابل اجرا نبودن در تمامی آب و هواها و مناطق ، سرعت اجرای بالا اشاره نمود .

  • سقف های کاذب دمپا

این نوع سقف کاذب را می توان با ورق های گالوانیزه ، ورق های روغنی ،  ورق های آلومینیوم و همچنین ورق های گالوانیزه ی رنگی تولید نمود . همچنین دارای تنوع زیادی بوده به صورتی که می توان ساده ، سوراخ دار درشت ، سوراخ دار ریز و انواع دیگری را در بازارهای مربوطه پیدا نمود . از جمله ویژگی های سقف کاذب دمپا نصب قابل امکان آن در فضاهای آزاد ، محدود بودن در اندازه و طول ، سرعت پایین در اجرا و حتی تولید می باشد .

  • سقف های کاذب کناف

سقف های کاذبی که کنافی می باشند را در واقع می توان یکسری پنل هایی دانست که پیش ساخته بوده و هم به صورت گچی و هم به صورت غیر گچی در بازار یافت می شوند . این سقف ها توسط پروفیل هایی که سرد نورد شده اند به سازه و سقف اصلی متصل می شوند . از ویژگی های این سقف می توان به هزینه ی کم اجرای آن و سرعت بالای آن اشاره نمود . همچنین این سقف ها در مقابل آتش و ضربه دارای مقاومت نمی باشند .

  • سقف های کشتسان

سقف های کشتسان را می توان از به روزترین و پیشرفته ترین سقف های کاذب دانست که از تکنولوژی های روز دنیا برای اسخت آن استفاده شده است .

  • سقف های کاذب چوبی

خانه های قدیمی اغلب دارای سقف هایی چوبی بودند و یا از چوب در سازه ی سقف آن ها استفاده می شده است . به همین دلیل استفاده از چوب برای سقف می تواند هم حسی نوستالژی به افراد بدهد و هم در عین حال حس و حالی مدرن و امروزی را به خانه ببخشد . چرا که چوب از جمله متریال های محبوب سبک مدرن در طراحی داخلی خانه ها نیز می باشند . به همین دلیل نوعی از سقف کاذب ساخته شدهاست که چوبی بوده ولی اجرای آن ها در مقابل سقف چوبی معمولی بسیار آسان تر و سریع تر می باشد .

  • سقف های کاذب آلومینیومی

این نوع از سف های کاذب با کاشی های آلومینومی و یا تایل ها ساخته شده اند . از جمله ویژگی های این نوع سقف کاذب می توان به عمر زیاد آن ، قابل تمیزکاری و شست و شو بودنش ، مقاومت بالای این سقف در مقابل حریق و نصب و همچنین اجرای آسان و سریع آن اشاره نمود .

  • سقف های کاذب شیشه ای

همانطور که مشخص است در این نوع از سقف های کاذب از شیشه برای پوشاندن سقف استفاده میشود و به همین دلیل می توان گفت این نوع سقف جز سقف های کاذبی که جنبه ی تزیینی و دکوراتیو دارند قرار می گیرد . در ساخته شدن و سفارش این نوع سقف ها می توان شکل ، رنگ و ابعاد مورد نظر را برای ان اعلام نمود و مطابق با سلیقه و خواست و نیاز خود آن را دریافت نمود . از جمله مزایای این نوع سقف کاذب می توان به قابلیت تمیزکاری سریع ، عبور دادن نور ، تنوع زیاد و ... اشاره نمود .

  • و ...

ویژگی های سقف کاذب به طور کلی چیست ؟

  • سقف های کاذب را می توان به راحتی و بسیار سریع انتقال داد و جابجا نمود . همچنین هزینه ای که برای اجرا ، تعمیر آن در بازسازی ساختمان و ... صرف می شود بسیار کمتر از سقف های عادی می باشد .
  • استفاده از سقف های کاذب باعث کمتر شدن سر و صدا شده و انتقال سر و صدا را بسیار کاهش می دهند و از الودگی صوتی جلوگیری می کنند .
  • می توان سیستم های مربوط به تاسیسات را با این سقف ها به خوبی پوشاند و پنهان نمود .
  • سقف های کاذب به دلیل ساختاری که دارند از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند . به طوری که می توان گفت اگر سقف های کاذب به درستی و دقیق اجرا شوند مصرف سوخت کاهش خواهد یافت .
  • این سقف ها جنبه ی دکوراتیو داشته و به همین دلیل در طراحی داخلی و زیبایی دکوراسیون می تواند تاثیر زیادی بگذارد .

معایب مختلف سقف های کاذب چیست ؟

  • سقف های کاذب به علت اینکه روی یک سازه و سقف دیگر اجرا می شوند ارتفاع فضاها را کاهش می دهند . به همین دلیل برای فضاهایی که نیاز به سقف بلند داشته مناسب نمی باشند .
  • عمر سقف های کاذب در مقایسه با سقف های معمولی زیاد بالا نیست .
  • سقف های کاذب در مقایسه با سازه و سقف اصلی دارای مقاومت کمتری می باشند .

سقف کاذب چیست ؟

انواع سقف کاذب کدامند ؟

سقف کاذب را می توان در انواع و اشکال مختلف با جنس های مختلف در بازار یافت و یا با توجه به نیاز خود سفارش داد . از جمله ی سقف های کاذب می توان به سقف های کاذب رابیتس ، سقف های کاذب شیشه ای ، سقف های کاذب چوبی ، سقف های کاذب پی وی سی ، سقف های کاذب آلومینیومی ، سقف های کاذب طلقی ، سقف های کاذب فلزی و ... اشاره نمود . هر کدام از این سقف ها دارای مزایا و معایبی می باشند و در نتیجه دارای هزینه ی متفاوتی نیز می باشند . برای اینکه بدانید با توجه به بودجه ی شما و فضای شما کدام نوع از آن ها مناسب است باید با متخصصین در شرکت معماری ارتباط برقرار کنید .

 سقف کاذب چیست ؟

کلام آخر

شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا با تجربه ی فراوان خود در زمینه ی دکوراسیون و ساخت و ساز و طراحی و به اجرا درآوردن طرح های مختلف و خلاقانه و اجرای ماهرانه ی انواع سقف های کاذب ، می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد تا با کمک آن ها بتوانید پروژه ی خود را با بودجه ی خود در با کیفیت ترین شکل به سرانجام برسانید . می توانید با مهندسین این شرکت ارتباط بر قرار کرده و از خدمات این شرکت استفاده نمایید .

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات