طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک گلم glam چیست ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 15 فروردین 1401 در ساعت 16 : 57 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به احتمال زیاد بسیاری از افراد با سبک دکوراسیون گلم آشنایی کاملی ندارند یا حتی نام این سبک به گوششان نخورده است . اما جالب است بدانید که سبک گلم یا Glam سبکی بسیار جذاب و لوکسی می باشد و فضایی زیبا و متفاوت ایجاد میکند . اما معنای گلم چیست ؟ گلم به معنای زرق و برق زیاد و نمایان است و ریشه آن به سال ۱۷۰۰ و در اسکاتلند باز می گردد .

طراحی-دکوراسیون-گلم-1

  • سبک گلم چیست  ؟

در سبک گلم تنوع بالایی در رنگ ها ، وسایل تزیینی و نوع چیدمان وجود دارد . در واقع این سبک بر همین اساس و چارچوب تعریف می شود . در سبک گلم با حفظ سادگی فضای زیبا ، پر زرق و برق و لوکسی در محیط ایجاد می‌ گردد .

از مهمترین ویژگی های این سبک می توان به استفاده از رنگ های پر زرق و برق مانند رنگ طلایی و نقره ای در کنار رنگ هایی خنثی مانند سفید و مشکی و همچنین استفاده از فلزات و ... اشاره کرد .

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک گلم یکی از بهترین و پرطرفدارترین سبک ها برای ایجاد محیطی پر زرق و برق و لوکس می باشد .

طراحی-دکوراسیون-گلم-2

  • طراحی دکوراسیون داخلی به سبک گلم مناسب چه افرادی است ؟

در واقع طراحی داخلی به سبک گلم مناسب افرادی است که علاقمند به ایجاد فضایی لوکس و پرزرق و برق ، اکسسوری های جذاب ، فانتزی و عجیب و غریب می باشند .

طراحی-دکوراسیون-گلم-3

  • چه رنگ هایی مناسب سبک گلم است ؟

در طراحی ویلا به این سبک اغلب از رنگ های روشن استفاده می شود . به طور کلی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک گلم می توان از طیف گسترده ای از رنگ ها استفاده کرده ، از پرکاربردترین رنگ ها در این سبک می توان به رنگ سفید ، مشکی ، کرمی ، ابی ، نقره ای و طلایی اشاره کرد .

  • از چه فرش هایی در سبک گلم استفاده می شود ؟

در طراحی داخلی به سبک گلم انتخاب فرش و کفپوش از اهمیت بالایی برخوردار است و باید متناسب با دکوراسیون فضا انتخاب شود . فرش های شرقی جزو فرش های بسیار محبوب و پرطرفدار در کشورهای غربی می‌ باشند . در طراحی داخلی به این سبک می توان از این فرش ها در کنار مبلمان و پرده های زیبا و جذاب استفاده کرد و فضای فوق العاده لوکس و زیبایی را ایجاد کرد .

طراحی-دکوراسیون-گلم-4

  • در طراحی به این سبک از چه آینه هایی استفاده می شود ؟

آینه یکی از مهم ترین و اصلی ترین وسایل مورد نیاز در چیدمان خانه می باشد . در واقع جزئی جدایی ناپذیر از این سبک است .

بسیاری از افراد در طراحی و چیدمان فضاهای داخلی آینه را یک عنصر دکوراتیو در نظر می‌ گیرند و در بسیاری از موارد از نمونه های کوچک آن برای نصب روی دیوار استفاده می کنند . این امر کار درستی است اما بیشتر جنبه دکوراتیو دارد . نکته ای که باید به آن توجه شود این است که آینه های قدی برخلاف آینه های دکوراتیو تنها جنبه زیبایی و تزئینی ندارند بلکه کاربرد و نقش مهمتری را ایفا می کنند .

آینه های قدی اغلب در ارتفاعی متناسب با قد انسان و یا حتی بلندتر طراحی می شود .

تنوع در طرح و ابعاد و اندازه آینه ها بسیار زیاد است .

با توجه به ویژگی این سبک یعنی ایجاد فضایی لوکس و لاکچری بهتر است که از آینه هایی که دارای قاب نقره‌ ای یا طلایی هستند استفاده کنید .

طراحی-دکوراسیون-گلم-5

  • چه مبلمانی مناسب به سبک گلم است ؟

یکی از شاخصه های اصلی این سبک مبلمان خاص سبک گلم می باشد که به نوعی می توان گفت معرفی فضا است از ویژگی‌ های مبلمان سبک گلم می ‌توان به زرق و برق زیاد در کنار طراحی زیبا اشاره کرد . در بافت مبلمان این سبک طرح هایی مانند خطوط عمودی ، دکمه و دسته های رولی مشاهده می ‌شود که اغلب از جنس مخمل می باشند برای میز جلوی مبل نیز می‌ توان از میزهای فلزی و شیشه ای براق استفاده کرد ‌.

  • از چه طرح هایی برای دیزاین سبک گلم استفاده میشود ؟

اگر به طراحی ویلا هایی که به سبک گلم دیزاین شده اند دقت کرده باشید حتماً متوجه اهمیت استفاده از طرح‌ های هندسی در این سبک شده اید .

در طراحی به سبک گلم حداقل روی یکی از دیوارها از طرح های هندسی استفاده می شود . اشکال هندسی و طرح الماس از پرکاربرد ترین طرح ها در این سبک به شمار می رود .

شما می توانید در طراحی داخلی برای دیزاین دیوار از طرح های جذاب هندسی استفاده کنید یا اگر علاقه به این کار ندارید و دیوار ساده را می پسندید میتوانید از این طرح ها در وسایل مختلف مانند کوسن ، اکسسوری ها و ... استفاده کنید .

  • نورپردازی در این سبک چگونه انجام میشود ؟

در سبک گلم نورپردازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است . در این سبک در طراحی تمام فضاهای خانه از لوستر استفاده می شود لوستر های این سبک اغلب در ابعاد بزرگ ، آویزان و از جنس کریستال و با ظاهر زیبا و لوکس میباشند .

بهتر است از لوستر هایی استفاده کنید که دارای اشکال هندسی می باشند . علاوه بر لوستر های سقفی از چراغ های دیواری و رومیزی نیز در این سبک استفاده می‌ شود . استفاده از شمعدان های زیبا و جذاب به رنگ طلایی و نقره‌ ای نیز برای این سبک مناسب می باشند .

هرچه نورپردازی بیشتری به وسایل فلزی و آینه ای بتابد فضای پر زرق و برق و جذاب تری ایجاد می شود .

طراحی-دکوراسیون-گلم-6

  • انواع سبک گلم چیست ؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم طراحی دکوراسیون داخلی به سبک گلم دارای جزئیات و تزئینات زیاد و پر زرق و برق می باشد . از این رو می‌ توان این سبک را با سبک های دیگر ترکیب کرد و فضایی جذاب و متفاوتی را ایجاد کرد .

از پرکاربردترین ترکیب ها می توان به سبک گلم مدرن ، سبک گرم معاصر ، سبک گلم ساحلی و سبک گلم هالیوودی اشاره کرد که هر یک از این ترکیب سبک ها دارای خصوصیات و ویژگی های مختص خود می باشند .

  • سبک گلم مدرن چیست ؟

سبک گلم مدرن ترکیبی از متریال های براق و پر زرق و برق همچون آینه های قاب دار و پایه های طلایی و نقره ای رنگ اواسط قرن بیستم در کنار کاربرد و طرح های ساده مدرن می باشد . استفاده از پایه های مخروطی شکل و فلزات براق در این سبک بسیار رایج است .

به طور کلی در این سبک از خطوط و اشکال هندسی ساده مدرن در ترکیب با وسایل پر زرق و برق استفاده می شود .

  • سبک گلم ساحلی چیست ؟

اگر ویلای شما نزدیک دریا است و در مناطق ساحلی قرار دارد ، بی شک این سبک یکی از بهترین سبک ها برای طراحی ویلای شما می باشد .

در واقع در این سبک اصول طراحی سبک ساحلی با تزیینات لوکس و پر زرق و برق گلم ترکیب می شود به عنوان مثال برای دیزاین فضاها می توان از ظروف یا قاب های فلزی به رنگ نقره ای و طلایی و ... استفاده کرد .

از پرکاربردترین رنگ ها در این سبک می‌ توان به تنالیته های رنگ آبی ، کرمی روشن و … اشاره کرد .

طراحی-دکوراسیون-گلم-7

  • سبک گلم معاصر چیست ؟

در این سبک نیز خصوصیات و ویژگی های طراحی به سبک معاصر با سبک گلم ترکیب می شود و فضایی پر زرق و برق ، جذاب و متفاوت تری ایجاد می شود اما خصوصیات سبک معاصر چیست ؟ در واقع بسیاری از افراد سبک مدرن را همچون سبک معاصر می دانند در صورتی که اصلا این طور نیست سبک معاصر کاملاً یک سبک متفاوت است که زمان حال و اکنون را توصیف می کند در صورتی که در سبک مدرن فضا ها با اصول و قواعد سبک مدرن دیزاین میشود در واقع سبک معاصر حس حال اکنون را بدون پایبندی به سبک خاصی به نمایش می گذارد . در این سبک می توان خصوصیات و ویژگی هایی که در آن دوره مد روز است را مشاهده کرد . اگر این ویژگی ها با خصوصیات سبک گلم یعنی استفاده از وسایل پر زرق و برق و آینه‌ های قدی و ... ترکیب شود فضایی فوق العاده لوکس و امروزی را ایجاد می کند .

به عنوان مثال برای دیزاین بخش نشیمن می‌ توان از یک ست مبل معاصر در کنار کوسن هایی با طرح پوست حیوانات یا اشکال هندسی و آینه های قدی با قاب فلزی و یک فرش شرقی استفاده کرد .

  • سبک هالیوودی گلم چیست ؟

این سبک به سال ۱۹۳۰ باز می گردد و از آنجایی که حدوداً هم زمان با سبک اواسط قرن بیست پدید آمد شباهت های زیادی با یکدیگر دارند اما با این تفاوت که در سبک هالیوودی طراح با دست بازتری فضا را دیزاین میکند .

در طراحی به این سبک می توان از برخی از خصوصیات سبک ویکتوریا همچون مبلمان مخمل و عتیقه جات استفاده کرد به طور کلی این سبک مناسب افرادی است که به لوکس گرایی و تفریح علاقه زیادی دارند .

پالت رنگی در این سبک خاص و مشخص می باشد از پرکاربردترین رنگ ها در این سبک می توان به رنگ قرمز ، بنفش و فیروزه ای اشاره کرد .

طراحی-دکوراسیون-گلم-8

بازسازی منزل و دکوراسیون داخلی آن به سبک گلم میتواند تغییرات چشمگیری در منزل شما و روحیات افراد ساکن در منزل داشته باشد . شرکت دکوراسیون هیرادانا آماده طراحی تا اجرای صفر تا صد بازسازی منزل کارفرمایان خود میباشد . از طریق شماره 09125754921 و یا از راه تلگرام و واتساپ موجود در سایت با هیرادانا در تماس باشید .

8 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات