طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک شناسی در دکوراسیون منزل

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 16 آذر 1398 در ساعت 13 : 58 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای اینکه بتوانیم در فضای خانه و طراحی دکوراسیون داخلی خانه را به دکوراسیون لوکس  و فضایی مدرن تبدیل کنیم باید بدانیم که میتوانیم از سبک های گوناگون معماری استفاده کرد تا یک بازسازی منزل لوکس و زیبا را ایجاد کنیم .

مجری دکوراسیون داخلی برای طراحی دکوراسیون منازل با توجه به سلیقه و علایق مشتری یا کارفرما و شرایط دیگر ساختمان میتواند از سبک های مختلفی بهره ببرد . برای اینکه بتوانیم این سبک ها را در داخل فضای خانه ایجاد کنیم باید با سبک های مناسب برای ایجاد بازسازی ساختمان در منازل آشنا باشیم و بدانیم چه سبکی در چه فضا و ساختمانی میتواند فضایی لوکس را ایجاد کند .

به همین منظور در شرکت معماری هیرادانا در این مقاله سعی داریم با تعدادی از سبک های معروف معماری برای ایجاد دکوراسیون ساختمان های لوکس آشنا شویم تا بتوانیم با علم کافی آنها را طراحی و اجرا کنیم .

سبک دکوراسیون مدرن

اگر بخواهیم این سبک که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد را تعریف کنیم سبکی که در آن استفاده از خطوط صاف و منظم به چشم میخورد ، مبلمان ها و عناصر در ساده ترین و کاربردی ترین حالت خود قرار دارد و رنگ های استفاده شده در این سبک رنگ های ساده و ترکیب های رنگی خثنی است که در کنار مبلمان خانه هارمونی رنگی و فضایی مناسب و هماهنگی را دارند .

اما دو ویژگی این سبک استفاده از اشکال هندسی گرد و منحنی مانند دایره ها که پویایی و حرکت دنیای مدرن را نشان میدهند و اشکال چهارگوش و مستطیلی که سخت و خشک بودن دنیای مدرن را به نمایش میگذارند .

سبک دکوراسیون کلاسیک

این سبک که به سبک تجملاتی و پر زرق و برق معروف است در نشان دادن عظمت و بزرگی فضا از طریق مبلمان و رنگ ها تاکید دارد . مبلمان در این فضا بسیار سفت و سخت و دارای تزئینات فراوان است . متریال مناسب برای این مبلمان اغلب چوب است که طراحی با آن و درآوردن تزئینات روی آن بسیار مناسب است . هم چنین مبلمان استفاده شده در این سبک دارای ابعاد و مقیاس بزرگی است و برای خانه هایی با متراژ بالا مناسب تر است .

رنگ ها نیز در این سبک رنگ های گرم از طیف رنگی روشن مانند قهوه ای ، سفید ، بژ و طلایی است .

سبک دکوراسیون مینیمال

این سبک که امروزه طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است سبکی در نهایت سادگی و به دور از هرگونه پیچیدگی و زرق و برق است . در این سبک هر  وسیله و عناصر دارای کاربرد است و وسیله ای اضافی در آن وجود ندارد ، به همین دلیل است که مبلمان استفاده شده در این سبک از معماری بسیار کم و عملکردی است . رنگ ها ساده و از دو ترکیب رنگی بیشتر در خانه تجاوز نمیکند که معمولا رنگ های سفید و مشکی مورد استفاده تر هستند .

سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه

در این سبک که تمام المان های سنتی و فرهنگی خاورمیانه ای در آن به چشم میخورد ، عناصر زیبایی و گیرایی خاص خود را پیدا میکنند . در این سبک فرش و گلیم بسیار کاربرد دارند و میتوانند هم نقشی کاربردی داشته باشند و به روی زمین قرار گیرد یا به صورت تزئینی بر روی دیوار نصب شوند .

رنگ ها نیز در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی رنگ های گرم و تند است و رنگ های قرمز و نارنجی برای مبلمان بسیار مناسب است در کنار رنگ دیوار هایی به رنگ کرم روشن یا رنگ های دیگر که هارمونی رنگی فضایی جذابی را ایجاد میکنند.

سبک اسکاندیناوی

این سبک که از کشور های شمال اروپا الهام گرفته شده است  دارای اصول طراحی مخصوص به خود است . رنگ سفید رنگ غالب این سبک هست و اکثرا با رنگ های روشن و گرم ترکیب میشود . از دیگر اصول طراحی این سبک دکوراسیون داخلی منزل استفاده از چوب برای سطوح و مبلمان خانه است . این چوب نیز بیشتر برای کف این خانه ها به کار میرود . هم چنین از قالیچه ها و فرش های با رنگ گرم و ملایم نیز بر روی این کفپوش های چوبی استفاده میشود .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات