طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

سبک آرت دکو در طراحی دکوراسیون داخلی

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 در ساعت 12 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی داخلی منزل با بهره گیری از سبک های مختلفی قابل طراحی و اجرا می باشد ، یکی از سبک های محبوب و متفاوت در طراحی داخلی سبک آرت دکو می باشد. این سبک با جلوه سنتی و درخشش جذاب و همچنین گیرایی که دارد به  هر خانه‌ ای ویژگی‌های برجسته و خیره کننده ای می بخشد .

  • سبک آرت دکو

این سبک در دوران جنگ های جهانی اول و دوم گسترش یافت و در اواخر دهه ۱۹۲۰ و اوایل ۱۹۳۰ میلادی به اوج خود رسید. در سبک آرت دکو در شکل و ظاهر به اندازه کاربردپذیری تاکید می گردد و بر لوکس بودن و زرق و برق  تمرکز می شود .

 این سبک پویا و لوکس با ظرافت پیچیده و طرز فکر رو به جلو می باشد و جلوه ای از رفاه و تجمل را با ظاهری زیبا و شیک به نمایش می گذارد .

سبک آرت دکو نیز مانند دیگر سبک ها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود می باشد که در ادامه این مقاله شرکت معماری هیرادانا به معرفی آنان می‌پردازیم با ما همراه باشید ;

  • هندسه قوی

شاخصه اصلی این سبک تاکید بر اشکال هندسی می باشد الگو های دارای زاویه ، طرح های پله ای و انحنا های برجسته ی بدون الگو پیچیده و شلوغ نشانگر جلوه  این سبک در طراحی داخلی می باشد .

  • روشنایی جذاب

حال و هوای فضا در این سبک همه چیز آن می باشد و نور پردازی برای خلق آن ضروری محسوب می شود . پرتوهای دیوارکوب ها و چراغ ها به سمت پایین یا بالا می تواند  در فضا درخششی گرم و گیرا خلق کند ، لوازم مربوط به این سبک در زمان مربوط به خود با متریال های صیقلی و درخشان مانند برنج و کروم بسیار مدرن به شمار می‌رفت و بسیاری از آنان تاثیر هندسی قوی که از ویژگی های اصلی این سبک به شمار می‌رود را منعکس می کردند .

سبک آرت دکو در طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی به این سبک دارای مرزهای روشنایی با شکوه و اغراق آمیز بود اما همچنان ظرافت بنیادی خود را حفظ می کرد .

  • سطوح صیقلی و براق

همه چیز سبک آرت دکو درخشش میباشد لاک الک ، فلز و چوب های جلا یافته و استفاده از رنگهای براق جهت ایجاد جلوه های جذاب و درخشان با همدیگر ترکیب می شوند . شیشه های درخشان و وسایل آینه ای موجود در سرتاسر یک اتاق طراحی شده به این سبک  ویژگی انعکاسی نیز می دهد.

  • منسوجات با شکوه

    سبک آرت دکو در طراحی دکوراسیون داخلی

در این سبک بافت های طبیعی و الیاف ساده چندان محبوب نیستند و به جای آن از الگوهای هندسی و بافت های نرم و لطیف استفاده می شود. پارچه های ابریشم ، وینیل و ساتن را به عنوان پارچه هایی که لمس لطیفی دارند ترکیب نمایید.

موکت ها ، فرش ها و پارچه های رومبلی که دارای اشکال هندسی و نقش و طرح هستند را انتخاب نمایید.  استفاده از پارچه هایی که دارای نقش و طرح های مربوط به حیوانات هستند نیز مانند پارچه های گورخری یا پلنگی در این سبک مشاهده می‌شود .

رگه هایی از  رنگ طلایی یا نقره ای متالیک جلوه فوق العاده لوکس و فاخر به این سبک می بخشد البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در این کار اغراق نکنید اما در انتخاب منسوجاتی که در آنها اندکی درخشش دارند با خیال راحت  عمل کنید .

  • مبلمان

    سبک آرت دکو در طراحی دکوراسیون داخلی

میز ها و کنسول های آینه ای در فضاهای طراحی شده به سبک آرت دکو به چشم می خورد البته باید توجه داشته باشید که نباید از آنها زیاد استفاده کنید تا باعث سردرگمی شود این وسایل نباید به‌گونه‌ای باشد که به محض ورود به آن فضا  به دلیل انعکاس زیاد نور بخواهید از آن فضا دوری کنید به عنوان مثال دو یا سه قطعه را انتخاب نمایید تا کمک به افزایش نور و درخشش فضا نماید .

  • تقارن

به دلیل تاکید بر خطوط و اشکال این سبک دارای تقارن بنیادی می باشد که البته از سبک ویکتوریایی ابتدایی و فلسفه مدرن فاصله می گیرد در تمام طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان تقارن براحتی قابل مشاهده می باشد .

  • رنگ سفید و مشکی

پالت رنگی ویژه سبک آرت دکو سیاه و سفید می باشد این پالت ظاهری کلاسیک و ظریف دارد .جذابیت ذاتی پالت این دو رنگ بگونه‌ای است که گویا این دو رنگ را تنها برای این سبک اختصاص داده اند .

علاوه بر آن رنگ سفید و مشکی دارای درخششی است که تداعی کننده شاخصه اصلی این سبک می باشد اما اگر در طراحی داخلی شما به دنبال رنگی دیگر به غیر از سفید و مشکی هستید می توانید از رنگ های روشن استفاده نمایید . رنگ های آبی ،  زرد طلایی ، ارغوانی شاهوار و آبی طاووسی همگی رنگ های مناسب در طراحی داخلی این سبک به شمار می رود .

سبک آرت دکو در طراحی دکوراسیون داخلی

توجه داشته باشید که هنگام استفاده از این رنگ ها تعادل و تناسب را رعایت نمایید زیرا این سبک به سمت سبک مینیمالیستی گرایش دارد بنابراین باید تمام رنگ ها  محتاطانه انتخاب شود. پیشنهاد می شود آنان را در برابر یک پس زمینه کمرنگ قرار داده و به یک یا دو انتخاب قالب بسنده نمایید تا جلوه های شلوغ در فضا ایجاد نشود .

5 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات