طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ساخت و ساز یا بازسازی ساختمان ؟ کدام به صرفه است ؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 23 شهریور 1400 در ساعت 15 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای خرید یک ساختمان جدید در حالی که ساختمان قدیمی قابل تعمیر دارید ، حتما باید دلیل قانع کننده ای داشته باشید . به طور کلی خرید یک ساختمان و ملک جدید مشکل خاصی ندارد و اگر توانایی انجام این کار را دارید ، چرا که نه ؟ منتها اگر مجبور به انتخاب میان تعمیر یا خرید هستید ، بهتر است که کمی بیشتر تحقیق کنید و همه ی جوانب را بسنجید و سپس با توجه به بودجه و هدفتان تصمیم درستی را بگیرید ، تا ضرر نکرده و پشیمان نشوید .

بازسازی ساختمان به چه معناست ؟

هنگامی که عیب و ایراد های یک ساختمان را شناسایی کرده و آسیب هایی که در گذر زمان به ساختمان وارد شده است را مشخص کرده و شروع به رفع این مشکلات و آسیب ها می کنیم عملیات بازسازی شروع می شود . بازسازی و مرمت را در واقع می توان احیای دوباره ی یک ساختمان دانست که حال این بازسازی می تواند طبق همان عملکرد قدیمی ساختمان صورت بگیرد یا می تواند عملکرد و هویت جدیدی به ساختمان بدهد .

 

بازسازی ساختمان به دو صورت انجام میشود :

  • مرمت و بازسازی قسمت هایی از ساختمان که در استحکام آن تاثیر می گذارد .

اگر ساختمانتان ایرادات سازه ای پیدا کرده باشد یا عناصری که ممکن است خطرناک باشند یا دچار آسیب شده باشند ، بازسازی استحکامی ، به منظور قوت بخشیدن به بخش سازه ای و رفع ایرادات مشکل ساز صورت می گیرد و باعث محکم تر شدن ساختمان شما می شود .

ساخت و ساز یا بازسازی ساختمان ؟ کدام به صرفه است ؟

  • بازسازی و مرمت بخش هایی از ساختمان که در زیبایی آن تاثیر می گذارد .

اگر قسمتی از ساختمانتان چه در نما و بدنه و چه در فضاها و دیوارهای داخلی دیگر نظر شما را جلب نمی کند و احساس می کنید قدیمی و یا زشت است ، می توانید با بازسازی هر قسمتی که تمایل دارید آن را به شکلی امروزی درآورده و زیبایی جدیدی به ساختمانتان ببخشید .

ویژگی های بازسازی منزل و ساختمان

  • صرفه جویی در هزینه ها

بازسازی ساختمان مخصوصا قسمت هایی از ساختمان که در چشم هستند ، مانند نما ، سقف و ... همیشه باعث نوساز جلوه دادن ساختمان شما می شود و نسبت به خرید ساختمان جدید هزینه ی کمتری را صرف می کند و مقرون به صرفه است .

  • ایجاد فضاهای جدید

با بازسازی می توان فضاهایی که در گذشته بی استفاده بوده اند ، مانند اتاقک زیر شیروانی یا انبار و ... را می توان به فضاهایی با کاربری جدید و مفید تبدیل کرد و استفاده های زیادی از آن ها برد .

  • تنوع در ظاهر و ایجاد زیبایی امروزی

در بازسازی به جزییات زیادی مانند رنگ ، نور ، شکل کاشی ها و ... توجه می شود و همین امر باعث بخشیدن زیبایی و حس خوب جدیدی به فضا می شود که بیننده را به خود جلب می کند و باعث القای حس مثبت به آن می شود .

  • افزایش ارزش ساختمان

از آنجایی که در بازسازی تغییرات واضح زیادی رخ می دهد ، می تواند در ارزش اقتصادی ساختمان شما تاثیر زیادی بگذارد و شما با ایجاد کمی تغییرات و بازسازی قسمت های آسیب دیده ، می توانید هنگام فروش ، به ارزش ساختمانتان تا حد قابل توجهی بیافزایید .

 

بازسازی یک ساختمان یا خرید یک ساختمان جدید ؟

اگر توانایی خرید ساختمان جدید را دارید انجامش دهید ، دستتان باز است . اما اگر بودجه ای محدود دارید و به فکر تنوع هستید و یا خیال می کنید ساختمان فعلیتان دیگر زیبایی ندارد و حس خوبی به شما نمی دهد ، به جای خرید ساختمانی جدید ، همین ساختمان را بازسازی کنید . شما با بازسازی با صرف هزینه ای محدود می توانید به ساختمانتان جلوه ای جدید ببخشید و آن را کاملا مانند ساختمان های جدید و امروزی کنید . از هر لحاظ اگر مقایسه کنید بازسازی و مرمت یک ساختمان بسیار به صرفه تر از خرید یک ساختمان جدید است و از لحاظ اقتصادی بسیار به نفع شماست .

 ساخت و ساز یا بازسازی ساختمان ؟ کدام به صرفه است ؟

کلام آخر

بازسازی مزایای زیادی دارد ، ولی در همین حین نکات زیادی هم دارد که باید به آن توجه کرد . به همین علت بهتر است اگر تصمیم به بازسازی ساختمانتان گرفتید ، کار را از همان ابتدا به شرکت معماری و طراحی دکوراسیون و متخصصان این زمینه بسپارید تا همه ی اصول مورد نیاز در بازسازی رعایت شود ، به نکات توجه شود و همه ی آن ها سنجیده شود و مناسب ترین طرح برای بنای شما با توجه به بودجه تان ، اقلیم ، فرهنگ شهر و ... صورت بگیرد و به اجرا در بیاید . برای مثال شرکت معماری هیرادانا در سطح کشور کارهای بازسازی زیادی انجام داده است و کارنامه ی پرباری در این خصوص دارد و می توانید با خیال راحت کار خود را به آن ها بسپارید .

8 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات