طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

ساختمان مسکونی ٱرسی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 4 بهمن 1399 در ساعت 10 : 36 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله از شرکت دکوراسیون داخلی هیرادانا به بررسی ساختمان مسکونی ارسی می پردازیم .

در سال  ۲۰۱۶ از ایران پروژه ساختمان مسکونی ٱرسی پروژه مشترک دو برادر معمار به نام های سینا و نیما کیوانی برنده مدال برنز  مسابقه A'Design Awa در بخش معماری و ساخت و ساز شد علاوه بر آن در همان سال نامزد و فینالیست دریافت جایزه معمار در بخش ساختمان های مسکونی نیز گردید .

زیربنای کل ساختمان دارای مساحت ۱۴۰۹ متری می باشد و مساحت زیربنای مسکونی ۹۱۴ متر و سهم مشاعات ۴۹۵ متر است در هر طبقه مسکونی مساحت مشاعات ۲۱ متر مربع می باشد .

ساختمان ارسی

  • طبقات

این بنا دارای هفت طبقه می باشد که به ترتیب شامل طبقات زیر است:

 طبقه همکف: طبقه همکف  این ساختمان دارای مساحت ۱۹۵ متر مربع می باشد که شامل ورودی اصلی  ساختمان، ۶ واحد پارکینگ، آسانسور و پله ارتباطی بین طبقات است.

طبقه زیر زمین : زیر زمین ای بنا دارای مساحت ۱۹۵ مترمربع می باشد و شامل ۴ واحد آپارتمان آسانسور و پله ارتباطی بین طبقات است .

طبقه اول :  طراحی داخلی منزل این پروژه به گونه ای است که طبقه اول مساحتی ۱۹۵ متر مربع را دارد که شامل دو واحد مسکونی ،آسانسور و پله ارتباطی می باشد و در واحد شمالی ، سمت گذر ، دارای مساحت ۷۰ متر مربعی و یک خوابه می‌ باشد و واحد جنوبی که در سمت حیاط قرار دارای مساحت ۱۰۴ متر مربعی و دو خوابه طراحی شده است در هر طبقه مساحت مشاعات ۲۱ متر مربع می باشد .

ساختمان ارسی

طبقه دوم تا پنجم: طبقات دوم تا پنجم این بنا در هر طبقه دارای مساحت ۲۰۶ مترمربع می باشد که شامل دو واحد مسکونی ،آسانسور و پله ارتباطی است و واحد شمالی که در سمت گذر  قرار دارد دارای مساحت ۸۱ متر و دو خواب  طراحی شده و واحد جنوبی  که در سمت حیاط قرار دارد در یک مساحت ۱۰۴ متر مربعی  طراحی و اجرا شده و دارای دو اتاق خواب می باشد.

ساختمان ارسی

روف گاردن :روف گاردن طراحی شده در بام این بنا دارای مساحت ۱۹۰ متر مربعی میباشد که در آن فضای سبز و جایگاه استراحت، آلاچیق و پرگولا در نظر گرفته شده است .

تاسیسات: برای قسمت  تاسیسات این بنا از گرمایش پکیج و سرمایش چیلر تراکمی و فن کویل سقفی در نظر گرفته شده است .

  • ایده طراحی طراحی

ایده طراحی این بنا، طراحی  فضایی با حس مکان معماری ایرانی و در عین حال مدرن و امروزی با درنظر داشتن نیاز های زیستی انسان بوده است. در این راستا به عناصر نور، آب و گیاه توجه ویژه‌ای شده است. چه در قسمت طراحی نما و چه در رمپ و پارکینگ و طراحی پشت بام .

در حقیقت ، فرم مدرن ٱرسی کانسبت این پروژه می باشد که به شکل یک شبکه چوبی  در کنار شیشه های رنگی در پوسته دوم به جداره نما اضافه شده است و این امکان در طراحی فراهم شده است که کاربر بتواند همچون پنجره ٱرسی آن را پایین و بالا برده و به این ترتیب در کنار بازی با رنگ و نور بتواند تنها با باز کردن آن را تبدیل به یک سایبان کند .

ساختمان ارسی

  •  ویژگی های بنا

طراحی با در نظر گرفتن عناصر اصلی معماری ایرانی یعنی  گیاه، آب و نور .

توجه به طراحی داخلی و نورپردازی

 توجه به  معماری پایدار و محیط زیست با طراحی فضاهای سبز

 توجه به المان های سنتی ایرانی مانند پنجره ارسی به شکل مدرن و امروزی در طراحی نما و طراحی دکوراسیون داخلی جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و حرارت .

ساختمان ارسی

 در طراحی ورودی بنا ، به دعوت کنندگی فضا توجه ویژه ای شده است این کار با توجه به فرم و استفاده از گیاه و همچنین نورپردازی ویژه انجام گرفته است .

 در طراحی این پروژه به اصل شفافیت و همچنین بازی با نور و کادر بندی در فضای ورودی از معماری خانه های ایرانی به خصوص خانه های کاشان الهام گرفته شده است .

  •  پوشش گیاهی

    پوشش گیاهی ساختمان ارسی

 

در طراحی نمای مدرن این ساختمان پوشش گیاهی  حیاط و محوطه به شکل نواری در نظر گرفته شد و با استفاده از گلدان هایی که بصورت ریلی قتبلیت جابجایی را داشتند پوشش گیاهی این بخش تامین شد .

  • روف

 حیاط در معماری های ایرانی بسیار پر اهمیت می باشد  علاوه بر آن تاثیر روانی طبیعت و گیاهان و همچنین با توجه به دلیل جنوبی بودن بنا و گذر مسیر رمپ طبقه منفی برای طراحی حیاط و محوطه سازی فضایی باقی نماند بنابراین با طراحی بام سبز کمبود این فضا جبران شد .

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات