طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

روش‌های اجرایی در روف گاردن یا بام باغ

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 11 بهمن 1401 در ساعت 11 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چرا بهتر است باغ بام داشته باشیم؟

همان طور که طراحی داخلی منزل از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد  طراحی روف گاردن نیز حائز اهمیت است و بر زیبایی ساختمان می افزاید. در ادامه جهت اطلاعات بیشتر از آن با هیرادانا همراه باشید.

روف گاردن تکنولوژی مدرنی می باشد که امروزه اغلب براساس تراس های آپارتمان ها و سقف سبز روی پشت بام ها انجام می شود و با اجرای این ایده کاربردی شما می توانید فضای سبز بسیار زیبا و جالبی را بر روی پشت بام منزل خود ایجاد کنید.

در ایران روف گاردن هنوز آنقدر جانیفتاده است ولی در طراحی معماری در سال‌های گذشته بسیاری از آسمان خراش ها و یا برج های مسکونی، هتل های بزرگ در دنیا المان های جدید روف گاردن به کار برده شده و این امر باعث می شود که چهره شهر زیبا و جذاب  شود.

نقش باغ بام در کیفیت زندگی چیست؟ 

همان بام سبز فضای سبز طراحی شده ای می باشد که با طراحی و اجرای آن در فضاهایی که استفاده نمی‌شود در ساختمان ها مثل تراس ها یا پشت بام، همخوان با ارزش های زیباشناسی، همراه با تکنولوژی مدرن، فرهنگی و اجتماعی در شرایط زیست محیطی امروزه می ‌تواند باعث پایداری محیط و زنده شدن فضای سبز از دست رفته شهری شود و همچنین باعث سلامتی جسمی و روانی افراد و بهتر شدن کیفیت زندگی شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم حتماً در پشت بام خانه خود باغ بام یا روف گاردن طراحی نمایید تا از مزایای بیشمار آن بهره مند شوید.

باغ-بام-2

در پشت بام با ایجاد پوشش های گیاهی از هدر رفتن گرما جلوگیری شده و صرفه جویی می شود و استفاده از آن در مصرف انرژی بسیار تاثیر گذار می باشد. در فصول سرد، نور آفتاب جذب باغچه های  طراحی شده در پشت بام ها می شود و فضایی برای پرورش گیاهان ایجاد می کند که این امر باعث زیبایی محیط می شود و محیطی  بسیار دنج برای استراحت ایجاد می‌کند.

حال در ادامه قصد داریم انواع باغ بام ها را با توجه به بودجه و میزان هزینه به شما عزیزان معرفی نماییم با ما همراه باشید؛

انواع باغ بام را بشناسید

بام باغ گسترده:

باغ-بام-3

  کشت گیاهان با ریشه های کم در این نوع روف گاردن اجرا می شود. بام باغ گسترده نسبت به انواع مختلف دیگر باغ بام ها ارزان تر می باشد و گیاهان و چمن هایی با پوشش کم ارتفاع و سطحی در آنها کاشته می شود که ضخامت خاک آن تقریباً ۲۰ سانتی متر می باشد.

بام باغ نیمه متمرکز

در بازسازی و اجرا این نوع بام سبز تمامی گیاهان دارویی مثل اسطوخودوس و پونه و چمن، گیاهان بوته ای مثل هندوانه و توت فرنگی قابلیت کشت دارند.

در این نوع بام سبز کشت گیاهان با حجم ریشه زیادتر انجام  می‌شود و عمق کاشت آن تقریباً ۳۰ سانتی متر تا یک متر می باشد.

بام باغ متمرکز:

این نوع بام باغ از مواردی که گفته شد گران تر می باشد و اگر شما بودجه کافی برای انجام این کار را دارید ما این نوع بام باغ را ما به شما پیشنهاد می کنیم.

در طراحی آن از خاک با ارتفاع و حجم بالا به کار برده می شود و از انواع گیاهان زینتی و گل های زیبا و درختان در آن کاشته می شود که نمایی بسیار زیبا را در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد می‌کند. 

این نوع باغ بام در نیمکت هایی برای استراحت و مسیر هایی برای قدم زدن و بر روی پشت بام های ساختمان های گسترده بزرگ اجرا می شود.

باغ-بام-4

نکات مهم برای ساخت روف گاردن یا بام باغ

انتخاب خاک مناسب برای روف گاردن

یکی از نکات مهم و کلیدی انتخاب خاک مناسب برای بام باغ یا همان روف گاردن است.

خاک در این نوع کار باید حتماً وزن کمی داشته باشد و قدرت و توانایی جذب آب در آن بالا باشد.

نکته مهمی که باید حتماً در نظر بگیرید خاکی است  که  می خواهید از آن برای کار استفاده کنید، حتما باید خاک  غنی از کود باشد و برای تغذیه  گیاهان مناسب باش .

تقسیم وزن در روف گاردن

طراحی داخلی روف گاردن باعث افزایش فشار بر روی پشت بام می شود و این موضوع امری طبیعی است. جهت کاهش وزن بارهای وارد باید در طراحی و ساخت، آلاچیق و یا باغچه ها و ...  حتماً با محاسبات دقیق صورت گیرد.

ایزولاسیون روف گاردن

یکی از قسمت های  اصلی و مهم ایزولاسیون در روف گاردن می باشد.

ایزولاسیون عایق مناسبی می باشد که از ورود آب به فضاهایی که در زیر روف گاردن قرار دارد جلوگیری می کند. برای انجام این مرحله باید توجه کافی و دقیق را داشته باشید که کار حتماً به درستی انجام شود که آب در زیر کار نفوذ نکند و مشکل ساز نشود. 

شما می توانید برای مطالعه ی سایر مقالات در خصوص دکوراسیون اداری، طراحی دکوراسیون مطب، دکوراسیون مغازه، طراحی ویلا کلاسیک و مدرن به وبسایت رسمی هیرادانا مراجعه کنید.

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات