طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

راهکارهای نورپردازی دکوراسیون سبک مینیمال

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 7 آبان 1399 در ساعت 14 : 52 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از محبوب ترین سبک ها در بازسازی منزل سبک زیبای مینیمال می باشد که امروزه در بسیاری از طراحی های امروزی استفاده شده  و روز به روز طرفداران آن بیشتر می شود. برای شناخت بهتر سبک پیشنهاد می‌شود مقاله معرفی سبک مینیمال شرکت معماری هیرادانا را مطالعه نمایید.

نورپردازی و نحوه استفاده از چشمه های نور در فضا یکی از مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون این سبک می باشد.

  • چگونه در دکوراسیون های مینیمال نورپردازی انجام دهیم؟

    راهکارهای نورپردازی دکوراسیون سبک مینیمال

سبک مینیمال نور یکی از اصلی ‌ترین شاخص ‌ها به شمار می رود و جزء مهم ترین ویژگی های این سبک می باشد به همین علت است که استفاده آن در فضاهای سبک مینیمال به نوعی می توان گفت حرف اول را می ‌زند در این سبک باید از نور خورشید در روز و از چشمه های نور مصنوعی در شب اصول و به درستی استفاده کنیم.

در این سبک  دکوراسیون داخلی باید از  نور استفاده حداکثری را کرد و به همین علت می ‌باشد که گاهی اوقات حتی از پرده هم در فضا های داخلی استفاده نمی کنند تا نور طبیعی به راحتی فضاهای داخلی اتاق به تابد از سوی دیگر هم تا جایی که امکانش وجود دارد از پنجره های بزرگ در این فضاها استفاده می شود تا حداکثر استفاده را از نور طبیعی ببرند اما استفاده از نور خورشید تنها در طول روز می‌تواند فضاهای داخلی خانه را روشن کند و در طول شب بهره گیری از این نوع نور امکان پزییر نمی باشد  به همین دلیل  نور های مصنوعی طراحی شده اند تا در شب روشنایی مناسبی را برای ما ایجاد کند اهمیت این موضوع در فضاهای کوچک با استفاده از سبک مینیمال طراحی شده اند بیشتر خود را نمایان می کند زیرا نور همراه با رنگ سفید باعث می‌شود فضای شما بسیار بزرگتر و دلباز تر نشان داده شود در اینجا به این نکته اشاره کنیم که رنگ سفید یکی از رنگ های اصلی در دکوراسیون های مینیمال شمار می رود و در طراحی های این سبک رنگ سفید بسیار زیاد استفاده می شود حال شما را با چند روش و ترفند برای نورپردازی فضاهای مینیمال آشنا می کنیم.

  • نور پردازی غیر مستقیم

    راهکارهای نورپردازی دکوراسیون سبک مینیمال

نورپردازی غیر مستقیم توسط نوار های ال ای دی در طول روز دیده نمی شوند صورت می گیرد که در طول روز دیده نمی شوند و می‌توان گفت که به نوعی در دکوراسیون منزل نامرئی می باشد، انجام می گیرد.

این نوع نورپردازی یکی از معمول ترین روش های نورپردازی منزل می باشد که باعث  به وجود آمدن خطوطی با  رنگ‌ های مجزا و شاخص در سقف فضاهای داخلی خانه شما می شود و زیبایی خاصی را برای شما به وجود می آورد.

  • استفاده از لامپ‌ های توکار

    راهکارهای نورپردازی دکوراسیون سبک مینیمال

یکی دیگر از روش های نورپردازی در طراحی داخلی منزل به سبک مینیمال استفاده از لامپ های توکار می باشد.

این لامپ ها به صورت دایره ای شکل ،مربع ،دوتایی، قابل تنظیم و یا فیکس شده ، و در ابعاد بزرگ و کوچک وجود دارد که شما می توانید با سلیقه خود هر کدام از این ها را در نورپردازی فضاهای داخلی خود استفاده کنید.

  • لامپ های فلاس استرینگ

    راهکارهای نورپردازی دکوراسیون سبک مینیمال

با به کارگیری لامپهای اویزی با شکل های متفاوت و سیم های بلند شما می توانید خطوطی که در دکوراسیون های داخلی سبک مینیمال وجود دارد را بیشتر نمایان کنید در اصل باید گفت که  سیم های طولانی  لامپ‌ها حتی گاهی اوقات ۱۰ متر هم بیشتر می شود و می توان از ان ها برای تزیین اتاق ها استفاده کنید و با استفاده از این کار میتوان اشکال هندسی را در اتاق های خود طراحی کنید این نوع لامپ ها از جمله لامپ هایی می باشد که در طراحی های مینیمال و مدرن جایگاه ویژه‌ای دارند و از آنها زیاد استفاده می شود.

  • انواع آباژور

در طراحی داخلی به سبک مینیمال میتوان از اباژور های رو میزی یا کنار مبلی و ایستاده استفاده کرد البته هنگام خرید این آباژورها دقت کنید که این اباژور ها   باید تا جایی که امکان دارد ساده باشد تا با این سبک همخوانی پیدا کند. علاوه بر این آباژورها در این نوع طراحی ها می توانید از لوستر های ساده که مناسب این سبک می باشد هم استفاده کنید.

 

8 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات