طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دیوار سبز چیست؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 18 شهریور 1399 در ساعت 11 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دیوار سبز با نام دیوار زنده شناخته شده و دیواری است که تمام آن یا  قسمتی از آن پوشش گیاهای تشکیل شده است.دیوارهای سبز مانند دیوار زنده دیوار زیستی و باغ عمودی دارند. دیوارهای سبز را می‌توانید در فضای خارجی یا طراحی  داخلی ساختمان های گوناگون  طراحی کرد اما تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توان به کمک آن ها دیوار سبز را در اندازه‌های مختلف  اجرا کرد این دیوارها از  زیبایی زیادی بهره مند هستند.

 دیوارسبز در اندازه‌های بزرگ برای پوشش دادن دیوارهای خانه و همچنین ایجاد فضایی با طراوت و شاداب مورد استفاده قرار میگیرد.  سیستم آبیاری دیوارهای سبز از قاب و سلول ها و کانال های آبیاری  ها طراحی می شود.

  • مزایای استفاده از گیاهان در دیوارهای خارجی ساختمان

    دیوار سبز چیست؟

  پوشش های گیاهی مثل پیچک های بالارونده،  یک ابزار بسیار مناسب اقلیمی است  به ویژه  اگر روی سطوح خارجی دیوار رشد کنند فواید زیادی همراه خواهند داشت.

 یکی از فواید این گیاه، ایجاد سایه در تابستان است. در اثر استفاده  حرارت پوسته خارجی کم میشود و میزان حرارت از بیرون به داخل بنا کم شده و خنکی حاصل از بخار آب روی برگ ها هم می‌تواند به خنک شدن اطراف بنا کمک کند.

  • تعریف دیوار سبز

    دیوار سبز چیست؟

  دیوار سبز از قطعاتی با پوشش گیاهی از پیش منظور شده ساخته شده اند  که به کمک سیستم سازه ای به صورت عمودی با فاصله به طراحی نمای ساختمان نصب شده یا به صورت مستقل اجرا می گردد.

 از دیوارهای سبز می‌توانید در طراحی داخلی ساختمان استفاده کنید. اجرای دیوار سبز  به دو روش انجام میگیرد.

پنل های پیش ساخته:

 این پنل ها جنس متفاوتی مانند :  پلی استایرن ، پلی پروپیلن ، سفال و پلاستیک و فلزاتی مانند: آلومینیوم و استیل و  منسوجات صنعتی و بتن سبک دارند.

گلدان های پیش ساخته

کاربرد دکوراسیون داخلی آن می تواند انرژی مورد استفاده برای گرمایش و سرمایش را کم کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این دیوار، محافظت از سازه ساختمان میباشد زیرا ساختمان ها در معرض تاثیرات آب و هوایی هستند و با گذشت زمان بعضی مواد ارگانیک ساختمان ها از بین می روند به همین خاطر این مسئله انبساط و انقباض های پشت سر هم به لیل چرخه انجماد و اشعهuv  خورشید روی می دهد.

در ادامه چند نکته دیگر  از مزیت دیوار در مقابله ساختمان با عوامل مخرب مذکور را برایتان بیان خواهیم کرد: این دیوار از جداره بیرونی ساختمان در برابر اشعه و نوسانات دما که موجب خراب شدن می شود محفاظت می کند همچنین می تواند با بالا رفتن فشار هوا درز بندی اطراف پنجره هاودرب ها کمک  کند.

دیوار سبز چیست؟

  • فواید دیوارهای سبز

یکی از مزایای دیوار سبز، بهبود بازده انرژی می باشد این دیوار ها ظرفیت عایق حرارتی را به کمک تنظیم دمای بیرونی افزایش می دهد. همچنین یک توده هوایی را در بین گیاهان محبوس می کند و انتقال حرارت از بین توده گیاهان را بسیار کم میکند و حرارت محیط را با ایجاد کردن سایه و آزاد کردن رطوبت از سطح برگها کاهش می دهد.

  • اجرای دیوار سبز با کاشتن گیاهان میان دو لایه الیاف

    دیوار سبز چیست؟

 برای سبک کردن سیستم دیوار سبز اکثرا از سیستم های کاشت  هیدروپونیک ونیمه هیدروپونیک به کار برده میشود و در اغلب موارد، بستر کاشت فقط نقش نگهدارنده گیاه را دارد و مواد غذایی به کمک سیستم آبیاری در اختیار گیاه قرار گرفته می شود. 

این دیوارها دارای سیستم گردش مجدد آب می باشند  و برای کاهش  آلودگی آب سنگین این کار با جذب مواد مغذی غیر حلال در آب انجام  می شود این مواد مغذی ، باکتری های معدنی هستند .

گیاهان می توانند هوای داخل ساختمان را نیز بهبود بدهند در ادامه  برای شما عزیزان چند مورد را بیان خواهیم کرد :

 1-خنک شدن به روش طبیعی را ارتقا می‌دهد.

2- دمای ساختمانهای مناطق شهری را بسیار کم میکند.

3-باعث ایجاد سایه می شود.

4-گازهای مهلک و ذرات ریز را فیلتر می کند.

5- آلودگی های هوا و ذرات معلق را به خود جذب میکند.

 انسان ها از گذشته تا به امروز به زیبایی علاقه زیادی داشته‌اند استفاده از دیوار سبز می‌تواند تنوع زیبایی را درمحیط زندگی  ایجاد کند.

 مطالعات نشان می‌دهد که وجود گیاهان در محیط زندگی باعث شادابی و سلامتی میشود.

این دیوار زیبایی بصری به جود اورده و  عناصر سازه ای ایستاده جالب و زیبا ایجاد می کند. دیوار سبز می‌تواند در دکوراسیون داخلی مدرن شما عایق حرارتی نیز باشد و به این وسیله انرژی سرمایش و گرمایشی را در فصل زمستان و تابستان ذخیره کند و باعث شود که هزینه ها  کاهش یابند سیستم آبیاری قطره‌ای این دیوارها و چرخش آب در سیستم بسیار کمک می کند تا هزینه ها  کم شود.

 

4 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات