طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

راهکار های با کیفیت و قیمت مناسب جهت دکوراسیون منزل

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 22 فروردین 1402 در ساعت 15 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چطور یک چیدمان متفاوت داشته باشیم؟

راهکار های با کیفیت و قیمت مناسب جهت دکوراسیون منزل دارای اهمیت بسیاری می باشد چرا که چگونگی آن، رنگ فضاها، طرز چیدن عناصر و ... می تواند روی روحیه ی افراد تاثیر بسزایی بگذارد. همچنین امروزه منزل فقط عملکرد سابق را ندارد و افراد در داخل منزل خود کار، ورزش و گاهی حتی تفریح نیز می کنند و به همین جهت لازم است که تا جایی که می شود نیازهای فضایی وی را به روش های مختلف رفع نمود و با زیباتر کردن محیط باعث انتقال حس مثبت به صاحبین خانه شد. همچنین نکته ای که دارای اهمیت است این است که برای داشتن یک دکوراسیون لوکس به کمک شرکت معماری و دکوراسیون هیرادانا در منزل لازم است که به یکسری نکات ابتدایی ولی مهم آگاه بوده و بتوان آن ها را در روند طراحی دکوراسیون و اجرای آن پیاده نمود.

راهکار-دیزاین-خانه-2

روش های ساده چیدمان منزل با راهکارهای مفید:

  • استفاده ی مفید از دیوارها در خانه هایی که کوچک هستند.

بسیاری از افراد، ارزشی که دیوارها دارند را متوجه نیستند و به آن ها فقط به چشم یک عنصر جدا کننده ی فضاها نگاه می کنند. درحالی که می توان از دیوارها بهترین استفاده ها در دکوراسیون منزل را نمود که نه تنها باعث تنگی و کوچکی خانه نشود، بلکه باعث زیباتر و دلبازتر شدن و خاص تر شدن آن نیز بشود. برای مثال می توان در دیوارهای داخلی نیز ای پنجره را خالی گذاشت و آن را نوعی خاص تزیین نمود. می توان قفسه بندی نمود و کتاب ها یا گلدان ها و یا حتی عناصر تزیینی را در داخل آن قرار داد. می توان روی دیوارها را با قاب عکس ها، تلوزیون و ... پوشاند. در هر صورت می توان استفاده های زیادی از دیوارها نمود و با جلوه بخشیدن به آن ها به خانه روحی جدید داد.

  • توجه به فضای موجود در زیر پله

یکی از فضاهایی که در بسیاری از خانه ها فضای پرت محسوب می شود فضای زیر پله است. از زیر پله می توان به عنوان انباری استفاده نمود. می توان برای آن ها کشو و کمد طراحی نمود و عناصر مختلف را داخل آن ها گذاشت. از آنجایی که کمدها و کشوهایی که زیر پله ساخته می شود به صورت مخفی می باشد می تواند هم فضایی باشد که دیده نشده و باعث شلوغی نمی شود و هم کاربردهای زیادی داشته باشد.

  • استفاده از پرده های بلند

یکی از ترفندهایی که باعث بزرگتر دیده شدن فضای یک خانه می شود، استفاده از پرده های بلند است. استفاده از این پرده ها سبب مرتفع تر دیده شدن خانه نیز می شود. حتی اگر خانه ی شما پرده های سرتاسری ندارد باز هم می توانید پرده ها را از بالا تا پایین دیوار کشانده و به این صورت فضای خانه ی خود را لوکس تر نشان دهید.

راهکار-دیزاین-خانه-3

  • استفاده از وسایل و تجهیزات چند کاربردی و هوشمند

امروزه استفاده از وسایلی که دارای چند عملکرد و کاربرد داشته باشند در سرتاسر دنیا بسیار محبوب شده است. برای مثال استفاده از تخت هایی که در زیرشان دارای کشو بوده و مبل هایی که تبدیل به تخت می شوند و حتی عسلی ها و میزهای مبلی که دارای کشو می باشند، همگی باعث می شود که بتوانید از فضاهای بیشتری در خانه بهره ببرید که هیچکدام آن ها به طور مستقیم مشخص نیستند اما تاثیر فوق العاده ای خواهند گذاشت.

  • استفاده از آینه 

استفاده از آینه در خانه ها مخصوصا در فضای ورودی و فضای نشیمن این روزها ترند می باشد. علاوه بر اینکه آینه های زیادی با طرح های مختلف و مدرن طراحی شده اند که زیبایی خاصی به محیط می بخشند این تاثیر را هم دارند که باعث دلبازتر و بزرگتر دیده شدن فضا بشوند. به همین دلیل می توان از این عنصر در منزل استفاده نمود و جلوه ای جدید به فضای خانه بخشید.

  • کمد به اندازه کافی

کمدها از جمله فضاهای مهمی در اتاق ها و تمامی فضاهای خانه هستند که به چشم نمی آیند ولی بسیار می توانند مفید واقع شوند. در اتاق خواب ها طراحی کمد و کمد دیواری و قفسه ها میتواند تا حد زیادی به جایگیری وسایل مختلف و مرتب دیده شدن خانه کمک کند.

راهکار-دیزاین-خانه-4

  • استفاده از وسایل و عناصر رنگی

امروزه دیگر معنی لوکس بودن تنها استفاده از رنگ هایی مانند قهوه ای و طلایی و بژ و ... نیست. با داشتن یک تم روشن و رنگی نیز می توان یک دکوراسیون مدرن را برای خانه به وجود آورد. استفاده از زمینه ی روشن و در کنار آن ها استفاده از عناصر رنگی باعث ایجاد یک حس منحصر به فردی و خاص در منزل می شود و تاثیر بسیار مثبتی در روحیه ی افراد خواهد گذاشت.

  • وجود نظم و تقارن

در خانه هایی که کوچک می باشند رعایت نظم و و تقارن تا حد زیادی می تواند به دلبازتر شدن آن کمک کند . چرا که در این صورت اینطور به نظر می رسد که فضای باز بیشتری وجود دارد و هر چیزی در سر جای خودش است. البته که با توجه به سبک های امروزی این کار لازم نیست حتما مانند سبک هایی همچون کلاسیک صورت بگیرد اما نادیده گرفتن کامل آن نیز می تواند باعث ایجاد هرج و مرج در خانه بشود.

  • استفاده از گل و گیاه

استفاده از گیاهان را نیز میتوان یکی از ترندهای روز دنیا دانست. برای داشتن یک دکور لوکس که در عین حال احساس خوب و گرمی به افراد بدهد می توان از گیاهان با گلدان های شیک استفاده نمود. نکته ای که اهمیت دارد چگونگی جایگذاری گیاهان می باشد. می توان در دکوراسیون منزل فضایی را به گل و گیاهان تخصص داد و آن را با همان حال و هوا چیدمان نمود. همچنین می توان گلدان ها را در فضاهای مختلف خانه مانند آشپزخانه، نشیمن و ... جایگذاری نمود.

  • استفاده از رنگ های روشن مانند سفید

استفاده از رنگ های روشن برای سطوح مختلف مانند دیوارها باعث بزرگتر دیده شدن فضا می شود. البته که بهتر است سطوح خالی از هیچی نباشند. اما به هر حال استفاده از رنگ روشن برای دیوارها و سپس استفاده از رنگ های دیگر روی زمینه باعث می شود که منزل در عین سادگی حس و حالی شیک و زیبا به خود بگیرد.

  • استفاده از نور برای روشن کردن فضا

نور طبیعی به دلیل ویژگی ها و انرژی ای که دارد می تواند باعث پخش انرژی مثبت در خانه نیز بشود. استفاده از نور و داشتن پنجره های زیادتر این روزها در طراحی داخلی ساختمان  روی بورس می باشد و تاثیرات فوق العاده ی آن را روی زیبایی محیط می توان مشاهده نمود. به طور کلی می توان گفت که نورپردازی اهمیت زیادی در حس و حال و چگونگی فضای داخل و حتی خارجی خانه دارد. شما با نورپردازی و خلق سایه روشن ها در ساعات مختلفی از روز می توانید تصاویر خاص و فوق العاده ای را در خانه پدید بیاورید.

  • و ...

 راهکار-دیزاین-خانه-5

اجرای راهکار های ساده و کم هزینه در بازسازی منزل و خانه شما با بازدید و مشاوره رایگان: 09125754921

5 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات