طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون منزل ایرانی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 17 آذر 1398 در ساعت 9 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معماری ایرانی جز معماری های اصیل است که قدمتی دیرینه به قدمت تاریخ بشر دارد و جز سبک های معروف در سطح جهان شناخته میشود . ایران سرزمینی است که معماری و هنر در آن به اوج شکوفایی خود رسید و طی قرن ها توسعه و تکامل یافت . استفاده از مصالح باارزش ، طراحی بناها با حفظ اصول و هندسه های منظم و با قاعده ، حضور عناصر مذهبی و اقلیمی و باغ های ایرانی و ... همه از ویژگی ها و مشخصه های سبک معماری ایرانی هستند .

معماری ایرانی را میتوان از زوایای گوناگون تعمیرات ساختمان و بازسازی منزل در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا بررسی کرد . در این مقاله سعی داریم با تکنیک ها و روش های طراحی دکوراسیون داخلی و دکوراسیون داخلی منزل ایرانی بیشتر آشنا شویم .

فرش و گلیم

هنر فرش بافی ایرانی هنری با ارزش و کهن است و به قدری معروف است که در خیلی از کشور ها نیز از فرش ایرانی برای دکوراسیون داخلی منازل آنها استفاده میشود . فرش در دکوراسیون ایرانی همه گیر و قابل استفاده است . امروزه با تنوع رنگ ها و طرح ها در زمینه ی فرش شما میتوانید مطابق با سلیقه تان با این فرش ها فضایی جذاب و دکوراسیون لوکس در خانه هایتان به وجود آورید . استفاده از گلیم نیز میتواند برای قسمت هایی از خانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد یا به عنوان عنصری ترئینی بر روی دیوار آویزان شود .

پرده ها

پرده ها نیز مانند فرش جز عناصر جدایی ناپذیر دکوراسیون منازل ایرانی است . در این زمینه نیز تنوع پرده ها در جنس و رنگ بسیار زیاد است و دست شما برای انتخاب آنها باز است . ترکیب رنگی و تناسب بین رنگ پرده ها و فرش میتواند در زیبایی منازل شما تاثیر مثبتی داشته باشد . برای پرده ها بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود تا فضای خانه را روشن تر کند .

مبلمان

مبلمان در دکوراسیون ایرانی نقش مهمی را ایفا میکند . برای این که مبلمان مناسبی را برای منازل خود انتخاب کنیم باید به رنگ ، متریال ، نقش ها و عملکرد آنها توجه کنیم . برای این که از طریق مبلمان بتوانیم طراحی دکوراسیون داخلی  مناسبی را در فضاهای خانه ایجاد کنیم باید بدانیم که میتوانیم هم از مبلمان سنتی و هم از مبلمان مدرن و به نوعی تلفیقی از آنها استفاده کنیم . مبلمانی از نوع کلاسیک و چوبی میتواند برای فضای نشیمن عمومی و مهمانی به کار رود و مبلمانی راحت و مدرن برای استفاده در فضای نشیمن خصوصی و خانوادگی که این تفاوت مبلمان میتواند باعث برجسته تر شدن بیشتر فضا شود .

طاقچه

طاقچه نیز از دیگر عناصر معروف در دکوراسیون داخلی منزل های ایرانی بوده است . شاید حضور این طاقچه ها امروزه زیاد رایچ نباشد اما شما میتوانید با به کار بردن این ایده و طراحی چند طاقچه و قفسه فضایی شبیه طاقچه های ایرانی را در دکوراسیون منازل خود ایجاد کنید که بسیار عملکردی نیز میباشد .

این طاقچه ها میتوانند فضایی برای قرار دادن اشیا و عناصر دکوراتیو ما باشد و زیبایی خاصی را به خانه ببخشد .

اشیای قدیمی

معماری ایرانی و دکوراسیون منازل ایرانی دارای اشیا و عناصر گوناگون و زیبایی بوده است که امروزه به دست فراموشی سپرده شده است . اما با به کار بردن و استفاده ی مجدد آنها در بازسازی ساختمان  و خانه میتوان فضایی جذاب را ایجاد کرد . این عناصر هم میتوانند عملکردی باشند و از آنها به طور مستقیم استفاده کرد یا میتوان از آنها به عنوان عناصری تزئینی و دکوری در فضای خانه استفاده کرد. استفاده از وسایلی مانند سماور های قدیمی ، کرسی ، چراغ های شمعی سنتی و موارد دیگر جز عناصری هستند که میتوانند فضایی منحصر به فرد را در سبک دکوراسیون منزل ایرانی به وجود آورد .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات