طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون مغازه به سبک های متفاوت

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 17 آذر 1400 در ساعت 11 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی داخلی فضا  پروسه ای است که به منظور افزایش زیبایی و نظم محیط  انجام می شود . جالب است بدانید که هر مکانی تحت تاثیر عواملی چون کاربری و یا متراژ طراحی می شود . بهتر است در این راه از افراد متخصص یاری بگیرید . زیرا آنان به خوبی می توانند با توجه به محیط مورد نظر شما دکوراسیون داخلی منحصر به فردی طراحی کنند .

دکوراسیون مغازه یکی از مهم ترین و حساس ترین بخش طراحی داخلی می باشد . هر روز افراد زیادی با سلیقه های مختلف به مغازه مراجعه کرده و کالای مورد نیاز خود را تهیه می کنند .

بسیاری از افراد از اهمیت طراحی دکوراسیون مغازه غافل می شوند و این کار را امری بیهوده تلقی می کنند . نامرتب بودن مغازه یکی از اصلی ترین نکاتی است که  بسیاری از افراد را آزرده خواهد کرد و به دنبال آن جذب مشتری کمتر خواهد شد .

شرکت معماری هیرادانا در این مقاله قصد دارد تا شما عزیزان را با سبک های گوناگونی که می توان از آن ها به منظورطراحی دکوراسیون مغازه استفاده کرد آشنا کند . خوب است بدانید که تنوع در این مسیر بسیار بالا می باشد از این روی شما عزیزان می توانید در صورت نیاز بر اساس سلیقه ی شخصی خود حق انتخاب داشته باشید .

سبک طراحی داخلی

جالب است بدانید که برای طراحی هر فضایی بیشمار سبک وجود دارد . این تنوع باعث شده تا افراد با هر سلیقه ای بتوانند حق انتخاب داشته باشند . سبک را می توان در واقع بستر اولیه ی طراحی دکوراسیون دانست زیرا دیگر مراحل نظیر انتخاب وسایل ، رنگ ها و ... بر اساس سبک انتخابی انجام خواهد شد .  برخی از سبک های پرطرفدار به شرح زیر می باشد .

  • سبک کلاسیک
  • طراحی داخلی به سبک مینیمال
  • دکوراسیون مغازه بر اساس سبک ایرانی
  • سبک عربی
  • طراحی بر اساس سبک هندی

موارد بالا تنها بخش اندکی از سبک های موجود می باشد . هر یک از این موارد با یکدیگر تفاوت دارند و این تفاوت باعث شده تا هر کس با هر سلیقه ای بتواند سبک مورد نظر خود را انتخاب کند .

طراحی ویترین

تنها چیزی که در نگاه اول معرف مغازه ی شما می باشد ، ویترین است پس به یاد داشته باشید که همیشه بهترین اجناس موجود را در آن قرار دهید و هم چنین از نورپردازی در این قسمت غافل نشوید . شما می توانید با نور بازی کنید و آن را طوری قرار دهید که توجه هر رهگذری را به سوی خود جلب کنید . هم چنین خوب است بدانید که لازم نیست ویترین مغازه ی خود را بیش از اندازه شلوغ کنید زیرا ظاهر چندان جالبی بوجود نخواهد آورد . خوب است به منظور ایجاد تنوع هر چند ماه یکبار اقدام به تغییر چیدمان ویترین مغازه ی خود کنید. بهتر است این تغییرات بر اساس فصول سال صورت بگیرد .

دکوراسیون مغازه به سبک های متفاوت

ورودی مغازه

بهتر است ورودی مغازه به نوعی باشد که در ساعات شلوغی مشتریان با مشکل مواجه نشوند . شما می توانید از کف پوش های خاص و البته با کیفیت  برای طراحی ورودی استفاده کنید نوع کفپوش مورد نیاز برای دکوراسیون مغازه تا حد بسیار زیادی با کفپوش دکوراسیون اداری شباهت دارد زیرا در هر دو این فضاها رفت و آمد بسیار زیاد می باشد  . سعی کنید این فضا را به نوعی طراحی کنید که مشریان به سمت مغازه ی شما جلب شوند .

انتخاب اکسسوری

ممکن است با خود فکر کنید که برای طراحی داخلی مغازه ، نیازی به استفاده از اکسسوری نیست اما باید بدانید که عدم استفاده از این آیتم در دکوراسیون مغازه یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که بسیاری از افراد مرتکب می شوند .

بسته به کاربری مغازه شما می توانید اقدام به انتخاب این وسایل کنید .

برای مثال در یک مغازه ی لباس فروشی شما می توانید از تابلوهای کوچک به این منظور استفاده کنید . اگر صاحب مغازه ی طلافروشی هستید به کار بردن آینه های فانتزی نیز گزینه ی مناسبی برای شما می باشد .

شما می توانید به منظور انتخاب اکسسوری مناسب با حرفه ی خود با مشاورین ما در شرکت معماری هیرادانا تماس حاصل بفرمایید .

رنگ ها

اگر قصد دارید به بهترین طراحی داخلی دست پیدا کنید ، به یاد داشته باشید که هیچ گاه از اهمیت رنگ ها غافل نشوید . شما می توانید بر اساس سبک مغازه و البته موقعیت شغلی خود اقدام به انتخاب رنگ کنید .

برای مثال اگر صاحب مغازه ی اسباب بازی فروشی هستید ما به شما رنگ های شاد نظیر زرد ، آبی و یا نارنجی را پیشنهاد می کنیم هم چنین برای بوتیک های پوشاک زنانه ، استفاده از رنگ هایی چون صورتی گزینه ی بسیار مناسبی می باشد .

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کردیم سبک مغازه تاثیر بسیار زیادی در انتخاب سبک خواهد گذاشت . برای مثال در دکوراسیون کلاسیک رنگ هایی چون قرمز و طلایی کاربرد بسیار فراوانی دارد .

خوب است بدانید که در فضاهای کوچک به کار بردن رنگ های تیره انتخاب مناسبی نخواهد بود زیرا فضا را از آن چه که هست کوچک تر و دلگیر تر خواهد کرد .

قفسه

سعی کنید به اندازه ی کافی قفسه برای نگه داری وسایل داشته باشید . قطعا نبود فضای کافی باعث بهم ریختگی و شلوغی فضا خواهد شد و به دنبال آن دکوراسیون داخلی مغازه به طور کلی نابود خواهد شد .

برای نصب قفسه از افراد متخصص یاری بجویید تا از فضای در دست تا حد امکان استفاده شود .

قفسه ها از متریال های گوناگونی ساخته می شوند اما مقاوم ترین و البته پرکاربرد ترین آن ها ام دی اف می باشد .

فضای عبور مشتریان

همواره از شلوغ کردن مسیر عبور مشتریان پرهیز کنید . شما می توانید تعداد اندکی از وسایل را در مسیر عبور قرار دهید با شلوغ شدن این فضا مشتریان کلافه خواهند شد و به طبع بعد از گذر زمان فروش مغازه ی شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد .

هم چنین خوب است که برای روزهای شلوغی نیز برنامه ریزی داشته باشید تا مشتریان مشکلی برای رفت و آمد نداشته باشند .

سعی کنید در طول مسیر وسایل را طوری قرار دهید که مشتری را ترغیب به ادامه دادن کنید .

دکوراسیون مغازه به سبک های متفاوت

قرار دادن فضایی برای استراحت

اگر متراژ مغازه ی شما به اندازه ی کافی بزرگ است می توانید قسمتی از مغازه را برای استراحت مشتریان اختصاص دهید . به یاد داشته باشید که شما با این کار به مشتریان احترام گذاشته اید . هم چنین می توانید وسایل مختصری به منظور پذیرایی از آن ها نیز در این قسمت قرار دهید . در این حالت سالمندان و یا کودکان می توانند در صورت خستگی از این بخش استفاده کنند .  شما می توانید از میز و صندلی هایی که در اتاق انتظار دکوراسیون اداری وجود دارد استفاده کنید .

کلام آخر:

در این مقاله به بررسی نکاتی به جهت طراحی دکوراسیون مغازه پرداختیم . همان طور که دراین مقاله اشاره کردیم ، پروسه ی طراحی داخلی مغازه امری دشوار و زمان بر خواهد بود و تنها افراد متخصص می توانند در این مسیر گام بردارند . شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه و کادری مجرب می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به این منظور برای شما عزیزان باشد . این شرکت سال های طولانی است که در زمینه هایی چون طراحی دکوراسیون اداری ، طراحی منازل و ... فعالیت می کند از این روی از تجربه ی کافی برخوردار می باشد . شما عزیزان می توانید در صورت نیاز با مشاورین ما در این شرکت تماس حاصل فرمایید .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات