طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون مطب روانپزشکی

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 10 آذر 1398 در ساعت 13 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مواردی که همیشه مورد توجه است نوع کاربری و فعالیتی است که در این فضاها انجام میشود به همین دلیل هم است بازسازی ساختمان های درمانی با نوع فعالیتی که در آن ها صورت میپذیرد انجام میشود که تا بهترین عملکرد را بتوان از دکوراسیون داخلی انتظار داشت .

در شرکت معماری و طراحی داخلی هیرادانا در این مقاله سعی داریم تا بیشتر با موضوع روند و ویژگی های دکوراسیون داخلی یک مطب روانپزشکی بپردازیم .

برای طراحی دکوراسیون یک مطب روانپزشکی باید به این نکته مهم توجه شود که افرادی که به این مطب ها مراجعه میکنند شاید از لحاظ فیزیکی دارای مشکل خاصی نباشند اما از لحاظ روحی و روانی در وضعیت خوبی به سر نمیبرند و به دلیل شرایط ویژه ای که این گروه از بیماران و مراجعه کنندگان دارند که به مطب روانپزشکان مراجعه میکنند باید طراحی فضای داخلی و بازسازی ساختمان به گونه ای باشد که استرس و اضطراب را از آنها دور کند و فضایی آرامش بخش را به آنها منتقل کند .

آرامش بیمار در این فضا بسیار اهمیت دارد و طراحی های مطب روانپزشکان نیز باید بر اساس آن صورت بگیرد .

اصول طراحی دکوراسیون مطب روانپزشکی

مهم ترین اصل در طراحی مطب روانپزشکی همانطور که گفته شد ایجاد محیط دلباز و مطبوع و انرژی بخشیدن به مراجعه کنندگان برای رسیدن به آرامش است . تیم طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مطب روانپزشکی باید با احساسات و شرایط بیمارانی که از لحاظ روحی و روانی دچار مشکل هستند ، آشنا باشد تا بتواند فضایی متناسب با نیازهای آنان به وجود آورد .

هر چه فضایی که طراحی میکنیم دارای هارمونی رنگی مناسب و و دارای فضایی گرم ، صمیمی و جذاب تر باشد در به آرامش رسیدن بیمار نقش بسزایی دارد .

رنگ اولین تصویری است که به چشم انسان نزدیک تر است . در بازسازی ساختمان مطب روانپزشک نیز باید به این نکته توجه شود و به رنگ کردن فضا اهمیت بالایی داد . استفاده از هر رنگ میتواند تاثیرات متفاوتی را بر روی افراد بگذارد ، پس برای این که رنگی مناسب را بتوانیم انتخاب کنیم باید با روانشناسی رنگ ها و طریقه به کار بردن آنها آشنا باشیم .

برای به کار بردن رنگ باید به این نکته توجه کرد که ترکیب های رنگی ، تضاد های رنگی و هارمونی رنگی به چه اندازه و در چه قسمت هایی باید اجرا شود. در این صورت میتوانیم دست به خلق فضاهایی جذاب و پر از آرامش زد .

رنگ های مناسب برای مطب روانپزشکی

رنگ های خنثی مانند بژ ، کرم ، طوسی ، خاکستری و سفید و... اگر بتواند با ترکیب های رنگی دیگر به کار برده شود میتواند هارمونی رنگی مناسبی را برای بیماران ایجاد کند .

هم چنین ترکیب رنگی دیگری که میتواند در دکوراسیون اداری و فضاهایی مانند مطب روانپزشکی محیطی جذاب ایجاد کند استفاده از رنگ قهوه ای است اما این بار با ترکیب های رنگی روشن آن را به وجود می آوریم . این ترکیب های رنگی میتواند فضایی مدرن را ایجاد کنند .

از دیگر رنگ های مناسب برای مطب روانپزشکان استفاده از رنگ های ملایم است که یکی از این رنگ ها ، رنگ آبی است که فضایی آرامش بخش و راحت را ایجاد میکند .

رنگ سبز نیز برای کم کردن اضطراب و استرس بسیار مفید است .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات