طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون مطب دندان پزشکی

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 9 آذر 1398 در ساعت 10 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در طراحی دکوراسیون داخلی به اولین نکته ای که باید توجه داشت این است که این طراحی دکوراسیون برای چه کاربری و عملکردی قرار است انجام شود ، چون متناسب با هر فضایی مجری دکوراسیون  ، طراحی های مختص به آن عملکرد را ایجاد میکند . مسلما بازسازی منزل با دکوراسیون اداری یا دکوراسیون محیط های آموزشی ، فرهنگی و تجاری متفاوت است .

در شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا یکی از مراکزی که برای طراحی دکوراسیون در آنجا مشغول به فعالیت است دکوراسیون داخلی مطب می باشد . اما در همین زمینه نیز برای طراحی مطب ها و کلینیک ها باید به این موضوع توجه شود که این مطب قرار است در چه زمینه ای فعالیت کند . مطب ها را میتوان در حوزه های مطب های دندان پزشکی ، کودکان ، بانوان ، ارتوپدی و خیلی از موارد دیگر دسته بندی کرد که در طراحی دکوراسیون و تعمیرات ساختمان آن باید متناسب با زمینه فعالیت این مطب ها ، آنها را طراحی کرد .

اما برای یک مطب دندان پزشکی چه مواردی در بازسازی ساختمان و طراحی آن باید رعایت شود ؟

رنگ و متریال

اصلی ترین جز یک مطب دندان پزشکی برای طراحی دکوراسیون داخلی رنگ ها و متریال های به کار رفته در سطوح مختلف دیوار ، کف و سقف آن است .

معمولا رنگی که در اغلب مطب های دندان پزشکی استفاده میشود رنگ های روشن و رنگ سفید است . دلیل استفاده از این رنگها به خصوص رنگ سفید نیز به این علت است که رنگ سفید ماهیتی شفاف و تمیز دارد برای روشن کردن محیط و تمیز نشان دادن فضای مطب بسیار مناسب است . اما برای اجرای دکوراسیون داخلی مطب دندان پزشکی نباید خود را تنها محدود به استفاده از این رنگ ها کنیم . بلکه رنگ های دیگر نیز میتوانند فضاهای جذابی را در داخل مطب ها ایجاد کنند . استفاده از ترکیب های رنگی ملایم و آرامش بخش باعث میشود مراجعه کنندگان که دارای استرس و ترس از این محیط ها هستند با حضور در محیطی که از این رنگ های آرامش بخش استفاده میکند ، استرس آنها کاهش پیدا کند .

هم چنین میتوان برای قسمت هایی که برای کودکان تدارک دیده شده است از رنگ های شادتر برای جذب کردن آنها استفاده کرد .

متریال هایی نیز که میتوانند اثر مثبتی در فضای داخلی مطب داشته باشند متنوع هستند اما شاید بهترین متریال برای این فضاها متریال چوب باشد که در ترکیب با رنگ ها هارمونی جذابی را ایجاد میکند .

نورپردازی

بحث مهم دیگر در طراحی مطب های دندان پزشکی ، نورپردازی مناسب در داخل این فضاها است . این نورپردازی باید به گونه ای باشد که نه آنقدر زیاد باشد که باعث اذیت شدن مراجعه کنندگان شود و نه آنقدر کم باشد که هم مراجعه کنندگان و هم برای خود دندان پزشکان نیز برای کارشان مناسب نباشد .

فضای انتظار و پذیرش

قسمت پذیرش و نوبت دهی بیماران باید به گونه ای باشد که در بدو ورود بیمار بتواند آن را ببیند و دسترسی آسانی به آن داشته باشد . هم چنین باید فضایی مناسب برای آن شکل بگیرد که از ازدحام و شلوغی بیماران در جلوی این قسمت جلوگیری شود .

اما فضای انتظار که یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی و اجرای دکوراسیون اداری و مخصوصا مراکز درمانی برای مراجعه کنندگان است و وقت زیادی را برای رسیدن نوبتشان در آنجا سپری میکنند باید طراحی مناسبی داشته باشد . حضور مبلمانی مناسب برای راحت نشستن مراجعه کنندگان بر روی ان بسیار مهم است و مبلمانی نامناسب باعث اذیت شدن بیشتر آنها میشود و این نامطلوب است . از دیگر مواردی که باید در این قسمت رعایت شود توجه به نیاز های بیماران است . حضور آبخوری هایی مناسب ، محلی برای سرگرم شدن آنها تا رسیدن نوبتشان با قرار دادن یک تلویزیون در این فضا یا قرار دادن کتابخانه ای کوچک با طراحی جذاب میتواند بر کاهش استرس مراجعه کنندگان نقش مهمی داشته باشد .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات