طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون مطب اطفال

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 9 آذر 1398 در ساعت 13 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

معمولا کودکان از رفتن به مطب پزشکان و درمانگاه ها میترسند و رفتن به این فضاها برای آنان ناخوشایند است. زیرا بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان مطب های مخصوص کودکان و اطفال هیچ فرقی با مطب های دیگر ندارد و فضاهایی خشک و سرد را برای کودکان ایجاد میکنند .

 در شرکت معماری و طراخی داخلی باید برای اجرای دکوراسیون داخلی مطب اطفال تدابیر ویژه و طراحی های جذابی صورت بگیرد که کودکان با حضور در آن محیط احساس ترس و استرس نداشته باشند و بتوانند از فضا احساس خوشایندی را دریافت کنند .

احساس آرامش در مطب اطفال

برای اینکه بدانیم کودکان در چه فضایی احساس راحتی و آرامش را کسب میکنند باید بدانیم کودکان در فضاهایی که برای آنها آشنا باشد احساس امنیت میکنند . برای اینکه بتوانید این آشنا سازی را در مطب کودکان ایجاد کنید یکی از راهکار ها ، استفاده از عناصر و المان های کارتونی و انیمیشنی است که کودکان به آنها علاقه دارند .

این عناصر کارتونی میتواند بصورت استیکر به روی دیوار قرار گیرد یا کاغذ دیواری هایی با این طرح های کارتونی وجود دارد که میتواند مورد استفاده قرار گیرد. همچین استفاده از تابلو های و نقاشی های با رنگ و لعاب مخصوص کودکان که به دیوار نصب میشود نیز بسیار مفید است .

فضای انتظار مطب اطفال

اولین فضایی که کودک در این مطب باید در آنجا قرار گیرد فضای انتظار قبل از رفتن به اتاق پزشک و معاینه است . پس کودک بیشترین استرس و ترس را در این قسمت تجربه میکند . شرکت معماری  باید فضای جذابی از ترکیب رنگ ، المان و چیدمان مبلمان را در این قسمت بوجود آورد تا حواس کودک را از نگرانی و ترسی که دارد دور کند و جذب فضای محیط شود .

برای این کار بهتر است مجری دکوراسیون داخلی  فضاهای بازی و سرگرمی را در این قسمت ایجاد کند تا کودکان تا قبل از رفتن به اتاق پزشک در این قسمت سرگرم شوند و به چیز دیگری فکر نکنند .

رنگ در مطب اطفال

فضاهای درمانی و مطب ها به طور کلی ماهیت سردی دارند ، پس باید آنها را متعادل کرد . مخصوصا برای فضایی که کودکان قرار است در آنجا حضور داشته باشند باید این ماهیت سرد و بی روح در فضا را از بین برد . پس استفاده از رنگ های گرم و روشن میتواند فضایی پر انرژی و پر حرارت را به محیط انتقال دهد که محیط نیز این گرمی و شادابی را به مراجعه کنندگان و کودکان انتقال میدهد .

استفاده از رنگ های نارنجی ، قرمز ، زرد ، ارغوانی و آبی با طیف رنگی های مناسب و ترکیب مناسب و درست این رنگ ها در محیط هارمونی رنگی و فضایی جذاب و مطبوعی را برای کودکان ایجاد میکند .

چیدمان مبلمان در مطب اطفال

چیدمان نامناسب مبلمان در مطب کودکان باعث تشویش و نگرانی آنها میشود و به آنها استرس وارد میکند .

برای این منظور برای ایجاد دکوراسیون لوکس باید از مبلمانی راحت و مناسب حال کودکان و با ارتفاع مناسب برای آنها استفاده شود . چیدمان منظم و پرهیز از شلوغی محیط میتواند برای کودکان بهتر و مفید تر باشد . استفاده از رنگ های گرم و مهیج برای این مبلمان ها اهمیت دارد و باید آنرا رعایت کرد .

فضاهای خدماتی

نکته دیگر در طراحی مطبهای اطفال این است که به فضاهای خدماتی نیز توجه شود . ایجاد سرویس های بهداشتی با رعایت نکات مربوط به کودکان و ابعاد و مقیاس های مخصوص کودکان بسیار ضروری است تا آنها برای استفاده از سرویس های بهداشتی اذیت نشوند .

هم چنین دیگر فضایی که برای بازسازی و دکوراسیون مطب اطفال لازم است ، چون ممکن است خیلی از مراجعه کنندگان به این مطب ها مادرانی باشند که فرزندانی شیرخوار دارند باید فضاهایی برای برطرف کردن نیاز این اطفال شیرخوار و مادران انها در مطب کودکان تدارک دیده شود .

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات