طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون لوکس مطب با همراهی یک شرکت معماری و دکوراسیون

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 8 شهریور 1400 در ساعت 11 : 0 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون مطب ، یکی از کارهای زمان بر و البته پر اهمیت است . حضور در مطب پزشک همراه با دلهره است از این روی لازم است تا فضا به نوعی طراحی شود که بیماران بتوانند در آن احساس آرامش پیدا کنند . شرکت معماری هیرادانا در این مقاله قصد دارد تا شما کاربران محترم را با طراحی دکوراسیون لوکس مطب آشنا کند پس تا انتهای این مقاله با ما هم مسیر باشید .

رنگ ها

رنگ ها نیاز به توجه به خصوصی دارند . انتخاب رنگ مناسب می تواند احساس آرامش را در محیط فراهم کنند . به یاد داشته باشید که برای دکوراسیون مطب ، لازم است از رنگ های خنثی مانند کرم و یا بژ استفاده کنید . به کار بردن رنگ های گرم مانند قرمز و یا آجری برای محیط مطب ابدا توصیه نمی شود .

جالب است بدانید که رنگ های روشن و ملایم محیط مطب را بزرگ تر نشان خواهد داد . از این جهت بیمار حس آرامش بیشتری پیدا خواهد کرد .

نورپردازی

نور باید به صورت ملایم در تمامی بخش های مطب وجود داشته باشد . در دکوراسیون داخلی اتاق پزشک نیز باید نور به اندازه ی کافی وجود داشته باشد تا پزشک به آسانی بتواند به کار خود بپردازد .

   دکوراسیون لوکس مطب با همراهی یک شرکت معماری و دکوراسیون

متریال استفاده شده

لازم است بدانید که هیچ محدودیتی در خصوص متریال مورد استفاده در دکوراسیون مطب ، وجود ندارد . می توان برای دیوار ها از کاغذ دیواری با رنگ ملایم استفاده کرد . متریال به کاربرده شده در کفپوش نیز باید به نوعی باشد که به آسانی تمیز شود و از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد تا به آسانی از بین نرود . سرامیک یکی از بهترین گزینه ها به این منظور است .

دکوراسیون مطب اطفال

جالب است بدانید که تخصص پزشک می تواند تا حد بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی مطب تاثیر گذار باشد . برای محیط هایی که بیماران آن کودکان هستند لازم است یک سری نکات رعایت شود تا از بروز اضطراب در کودکان جلوگیری شود . این نکات شامل موارد زیر میباشد :

  • به کار بردن عروسک به عنوان اکسسوری در اتاق پزشک و فضای انتظار
  • استفاده از رنگ های شاد
  • به کار بردن کاغذ دیواری با طرح های کارتونی
  • اختصاص دادن فضایی برای بازی و سرگرمی کودکان در زمان انتظار

تقسیم فضا

محیط مطب بخش های مختلفی نظیر اتاق پزشک ، سرویس بهداشتی ، اتاق انتظار و ... را شامل می شود از این رو باید این فضاها به بهترین نحو ممکن تقسیم بندی شود . به منظور حفظ حریم شخصی بیمار لازم است تا اتاق پزشک در معرض دید نباشد . پروسه ی تقسیم فضا یکی از مهم ترین بخش ها می باشد از این رو لازم است در این زمینه به سراغ افراد با تجربه بروید . شرکت معماری هیرادانا می تواند در زمینه ی تقسیم بندی فضا ی دکوراسیون مطب ، شما کاربران محترم را یاری کند .

بازسازی فضا

بسیاری از پزشک های قدیمی هستند که در یک مطب برای سالیان طولانی مشغول به کار هستند . به طبع دکوراسیون داخلی این سبک از مطب کهنه شده است بنابراین بهتر است به منظور ایجاد آرامش برای بیماران ، برای بازسازی دکوراسیون مطب اقدام کرد .

استفاده از اکسسوری

جالب است بدانید که در محیط مطب نیز مانند فضای خانه استفاده از اکسسوری اهمیت زیادی دارد . پزشکان می توانند با توجه به تخصص خود ، از اکسسوری های گوناگونی مانند آناتومی ، و یا پوستر های پزشکی استفاده کنند . در اتاق پزشک بهتر است تمامی مدارک به صورت قاب شده قرار بگیرد . استفاده از چراغ های تزئینی نیز در اتاق پزشک می تواند تا حد زیادی فضا را از سادگی خارج کند . در فضای انتظار نیز استفاده از وسایلی مانند جدول و یا کتاب می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای باشد .

دکوراسیون لوکس مطب با همراهی یک شرکت معماری و دکوراسیون

مبلمان

وجود مبلمان در دکوراسیون داخلی مطب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد . مبلمان باید به نوعی باشد تا بیماران احساس راحتی کنند . هم چنین بهتر است در اتاق انتظار ، یک تلویزیون نیز نصب شود .

کلام آخر :

در این مقاله شما کاربران محترم ، با نکته هایی در خصوص طراحی دکوراسیون مطب آشنا شده اید . لازم است بدانید که این پروسه روندی زمان بر و دشوار را به همراه دارد از این رو به افراد متخصص نیاز خواهید داشت . شرکت معماری هیرادانا با توانایی و تجربه ی فراوان در این زمینه می تواند شما کاربران محترم را در این راه ، هدایت و راهنمایی کند .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات