طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون عربی و ویژگی های آن

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 22 شهریور 1400 در ساعت 11 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از سبک های مختلفی قابل طراحی و اجرا می باشد که یکی از مجلل ترین و باشکوه ترین آنان طراحی به سبک عربی می باشد ، که امروز در این مقاله از شرکت طراحی داخلی هیرادانا قصد داریم نکاتی را درباره این سبک خدمت شما عزیزان ارائه دهیم با ما همراه باشید ؛

طراحی داخلی به سبک عربی نیز مانند دیگر سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی دارای ویژگی های خاص و مختص خود می باشد . یکی از ویژگی های مهم و اصلی در دکوراسیون منزل به سبک عربی ، اتمسفر عرفانی و استفاده از اکسسوری و لوازم مجلل و چشمگیر می باشد . از دیگر‌ ویژگی های بارز این سبک می توان به ایجاد فضایی آرام و دلنشین در محیط خانه اشاره کرد ، که این ویژگی به رفع استرس و تنش‌ های افراد نیز کمک شایانی می‌ کند .

از پرکاربرد ترین و بارزترین ویژگی های این سبک می توان به استفاده از رنگ های خاص ، احجام هلالی شکل زیبا و استفاده از مبلمانی با پارچه های مخملی زیبا و لطیف اشاره کرد .

چیدمان منزل به سبک عربی ، بهترین گزینه برای کسانی است که علاقه مند به استفاده از لوازم لوکس و چشمگیر در دکوراسیون داخلی هستند و دوست دارند این لوازم را در دکوراسیون منزل به نمایش بگذارند .

طراحی داخلی به این سبک بسیار لوکس و باشکوه می باشد . شما باید برای ایجاد این دکوراسیون از لوازم لوکس در تمام فضای خانه استفاده کنید . به عنوان مثال در اتاق پذیرایی از مبلمان مجلل این سبک که اغلب به رنگ طلایی با کنده کاری های پیچیده و زیبا هستند ، پارچه های مخملی زیبا ، رنگ دیوار یا کاغذ دیواری زیبا با طرح های متنوع ، لوازم دکوری چوبی و فلزی و … به سبک عربی استفاده کنید .

دکوراسیون عربی و ویژگی های آن

  • تم رنگی مناسب

تنالیته های رنگی مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه های عربی ، اغلب از رنگ های گرم و لاکچری تشکیل شده است .

شما می توانید برای دیوارهای تاکیدی از رنگ های زیبا و جذاب مانند قرمز یا نارنجی در یک دیوار اتاق پذیرایی و یا در پرده ها استفاده نمایید و همچنین می توانید برای پرده و دیوار از رنگ های گرم و قوی مانند طلایی ، مرجانی ، قهوه ای شکلاتی ، بادمجانی ، سبز زیتونی و سرمه‌ای استفاده کنید .

در واقع در دکوراسیون عربی تقریبا از تمام رنگ های لوکس و غنی که به شما برای ایجاد فضایی مجلل و باشکوه کمک می کند ، می توان استفاده کرد .

  • کاغذ دیواری

کاغذ دیواری های عربی بسیار معروف و زیبا می باشند و بعدی جدید به دکوراسیون می‌بخشد .

برای اینکه کاغذ دیواری تاثیر بیشتری داشته باشد ، می‌ توانید از کاغذ هایی استفاده کنید که بافت پارچه ای دارند . کاغذ دیواری های طرح دار ، متالیک و براق نیز برای این سبك بسیار مناسب و پرکاربرد می باشند .

  • پارچه ها

در دکوراسیون داخلی خانه های عربی پارچه ها نقش بسیار مهمی دارند و تقریبا کامل کننده دکوراسیون عربی هستند .

این پارچه ها بیشتر حضوری چشمگیر در اتاق دارند و از رنگ های قوی و تزیینات زیاد استفاده می کنند . این پارچه و طرح های زیبا و شکیل را در قالب پرده های لوکس ، میز جلو مبلی و فرش و قالی ایرانی به دکوراسیون اضافه میکنند . البته باید توجه داشته باشید که جنس پارچه هم در ظاهر بسیار تاثیر دارد ، پارچه‌ های از جنس مخمل ، ساتن و حریر جزء جدایی ناپذیر از سبک عربی می باشند .

شما باید سعی کنید در موقع انتخاب از طرح‌ هایی که بیشترین درخشش را دارد استفاده کنید .

  • مبلمان عربی

مبلمان اخیرا به دکوراسیون داخلی خانه های عربی وارد شده است و عرب ها اکثرا بر روی پشتی های کوتاه و یا نیمکت ها مینشستند و بیشتر مواد غذایی بر روی سینی های مسی یا برنجی چیده و سرو میشد . ولی حالا مبلمان عربی با سبکی بسیار خاص به طراحی داخلی راه پیدا کرده است . این مبلمان از چوب طبیعی است و منبت کاری زیاد و پر جزئیات دیده می‌ شود . مبلمان این سبک دارای کنده کاری های پیچیده و اغلب به رنگ طلایی می باشند .

بیشتر مبلمان عربی از چوب درخت گردو ، اقاقی ، هلو و چوب درخت لیمو ساخته شده اند .

  • اکسسوری و دکوری ها

برای اکسسوری و لوازم دکوری در این سبک می توان از لوازم مسی ، فلزی و … استفاده کرد .

دکوراسیون عربی و ویژگی های آن

به عنوان مثال برای طراحی دکوراسیون بخش نشیمن و پذیرایی به سبک عربی پیشنهاد می شود که از لوازم فلزی طلایی یا مسی رنگ استفاده کنید . لوازمی مانند سماور قدیمی ، میزهای عسلی سلطنتی فلزی ، قهوه خوری و یا ست سرو چایی لوکس گزینه بسیار مناسبی می باشند ‌.

  • نورپردازی

همانطور که میدانید یکی از مهمترین و کلیدی ترین بخش ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل نورپردازی است . نورپردازی نقش چشمگیری در ایجاد فضای شیک و مجلل در سبک طراحی داخلی عربی دارد .

نورپردازی در دکوراسیون داخلی خانه های عربی با لوستر کریستالی بزرگ بهترین و مناسب ترین گزینه برای روشنایی فضای پذیرایی می باشد و توصیه می شود در این سبک تا جایی که فضای اتاق به شما اجازه می دهد ، از لوستر های عربی مجلل و بزرگ استفاده کنید .

سعی کنید از لوسترهای شمعی و چراغ های فانوسی زمینی برای روشنایی استفاده کنید .

بهتر است سیستم نورپردازی دارای قابلیت کنترل شدت نور نیز باشد . زیرا می توانید حس و حال دکوراسیون منزل را به دلخواه خودتان تغییر دهید . مثلاً می‌توانید شدت نور را کم کرده و فضایی رمانتیک و عرفانی ایجاد کنید و یا در زمانی که مهمان دارید یا در مراسمات شدت نور را زیاد کنید .

8 / 10
از 7 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات