طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی مغازه لوازم خانگی باید چگونه باشد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 21 اسفند 1400 در ساعت 9 : 1 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی درست و اصولی فروشگاه لوازم خانگی در میزان فروش تاثیر چشمگیری دارد به طور کلی ایجاد یک فضای زیبا ، بروز و متفاوت می‌ تواند جایگاه فروشگاه شما را در دنیای فروش و رقابت بالا ببرد .

طراحی فروشگاه لوازم خانگی باید مطابق با اصول و قواعد مشخصی انجام شود ، برخلاف تصور برخی از افراد دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی تنها به چیدمان وسایل موجود محدود نمی شود . بلکه باید مانند طراحی دکوراسیون داخلی خانه ، مطب و ... مطابق با اصول و قواعد مختص خود طراحی و اجرا شود .

پیش از هرچیز باید به این نکته توجه داشته باشید که فضای داخلی فروشگاه باید به گونه ای طراحی شود که زمانی که افراد وارد فروشگاه می شوند احساس راحتی و آرامش داشته باشند . این کار باعث می شود که افراد در زمان طولانی تر و با آرامش بیشتری در فروشگاه شما حضور داشته باشند و بتوانند در آرامش کامل ، اجناس و محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنند .

در فضای فروشگاه لوازم خانگی اجناس و کالاها در انواع مدل و ابعاد و اندازه های مختلفی موجود می باشد بنابراین ممکن است که در نگاه اول چیدمان فروشگاه برای تان کمی سخت و مشکل به نظر آید . اما با رعایت چند نکته می توان به راحتی این کار را انجام داد . حال ممکن است برای شما این سوال پیش آید که چیدمان فروشگاه لوازم خانگی باید چگونه باشد تا بتوان فضایی کاربردی ، متفاوت و زیباتر ایجاد کرد ؟ برای پاسخ به این سوال باید بگویم که لوازم باید طوری چیدمان شود که زمانی که افراد وارد فروشگاه می شوند بتوانند به راحتی همه اجناس را مشاهده کنند ، پیشنهاد می کنیم که وسایل و اجناسی که حجم نسبتاً بزرگی دارند مانند یخچال و ... را در انتهای مغازه قرار دهید و اجناسی که به نسبت ابعاد و اندازه کوچک تری دارند را در ابتدای فروشگاه و بر روی قفسه بندی ها بچینید .

دکوراسیون-داخلی-مغازه-1

بهتر است که ابتدای فروشگاه را قفسه بندی کنید و اجناس کوچک مانند لوازم دکوری یا لوازم برقی کوچک را بر روی آن بچینید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است کالاهایی که از لحاظ طرح و رنگ با همدیگر همخوانی دارند را در کنار یکدیگر قرار دهید تا ظاهر کلی فضای قفسه ها مرتب و منظم تر به نظر آید .

اگر در فروشگاه شما مارک های مختلفی از لوازم خانگی وجود دارد می توانید یک دیوار را برای فضاسازی انتخاب کنید و یا حتی از آرم و برند لوازم خانگی موجود برای دیزاین بخشی از فروشگاه استفاده کنید سپس هر برند را در بخش جداگانه ای چیدمان کنید تا افرادی که قصد خرید یک برند خاصی را دارند بتوانند به راحتی خرید کنند و سر در گم نشوند .

  • چه سبکی مناسب طراحی داخلی فروشگاه لوازم خانگی است ؟

طراحی فروشگاه لوازم خانگی با استفاده از سبک های مختلفی قابل طراحی و اجرا می باشد . اما یکی از بهترین سبک ها برای دیزاین و چیدمان این فروشگاه ها سبک مدرن است . در طراحی مدرن همه چیز در اوج سادگی ، ظرافت و زیبایی طراحی می شود این سبک فضایی فوق العاده ساده و آرامبخش ایجاد می‌ کند در واقع این همان محیطی است که شما در یک فروشگاه لوازم خانگی به آن احتیاج دارید .

  • چه رنگ هایی مناسب طراحی فروشگاه لوازم خانگی است ؟

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی فروشگاه از اهمیت بالای برخوردار است . ویترین و فضای داخلی فروشگاه باید به گونه ای طراحی شود که مشتریان بیشتری جذب فروشگاه شوند .

انتخاب رنگ برای دیزاین و طراحی داخلی فروشگاه با توجه به عوامل مختلفی از جمله اندازه و متراژ ، سبک انتخابی و … انجام می گیرد ، به طور کلی استفاده از رنگ های روشن و خنثی در دیزاین فروشگاه باعث می شود که فضای فروشگاه دلباز تر و روشن تر به نظر آید .

از پرکاربرد ترین رنگ برای دیزاین فروشگاه لوازم خانگی می توان به رنگ سفید ، آبی ، خاکستری و … اشاره کرد .

به این نکته توجه داشته باشید که اگر فضای فروشگاه شما کوچک است بهتر است که از رنگ های روشن برای طراحی فضاهای داخلی استفاده کنید ، رنگ های روشن مانند رنگ سفید به دلیل خطای دیدی که ایجاد می کنند باعث می شود که فضای فروشگاه بزرگتر و دلباز تر از آنچه که هست به نظر آید .

  • نورپردازی در فروشگاه لوازم خانگی چگونه انجام می شود ؟

نورپردازی اصولی و بازی با نور و سایه باعث می شود که فضای فروشگاه بسیار زیباتر و جذاب تر شود . نورپردازی باید به گونه ای طراحی و اجرا شود که فضای فروشگاه روشن و دلباز به نظر آید . برای طراحی و اجرای نورپردازی فروشگاه می توانید از نور های مرکزی و خطی در سقفی و دیوار استفاده کنید .

به طور کلی نورپردازی متناسب با اندازه و متراژ فروشگاه انجام می شود . در نورپردازی فروشگاه نور های مرکزی وظیفه روشنایی کل فضا را دارند . به عنوان مثال شما می توانید در وسط سقف با ایجاد فاصله های مشخصی نورهای مرکزی را نصب کنید و یا از نور های سفید مهتابی که چشم را اذیت نمیکنند نیز برای بخش نور مرکزی استفاده کنید . می توانید برای نورپردازی ویترین از نور هایی استفاده کنید که امکان تغییر زاویه تابش اونها به صورت دلخواه وجود دارد . این نوع نورپردازی یکی از بهترین گزینه ها برای نورپردازی بخش ویترین می باشد .

دکوراسیون-داخلی-مغازه-4

  • منطقه رفع فشار چیست ؟

بخش ورودی اولین قسمتی است که مشتریان هنگام ورود به فروشگاه بر آن قدم می گذارند . بنابراین باید با دقت بالایی طراحی و اجرا گردد .

فضای میان داخل و خارج فروشگاه و همچنین دیگر مغازه ها به عنوان منطقه رفع فشار شناخته می شود و نقطه کانونی اصلی فروشندگان برای ایجاد اولین برداشت افراد از فروشگاه شما می باشد این فضا برای شما این فرصت را ایجاد می‌ کند که محیطی طراحی کنید که مراجعین و مشتریان ذهنیت مناسب و خوبی از فروشگاه شما داشته باشند که در نتیجه این امر باعث جذب بیشتر مشتری میگردد . افراد باید با خوشامدگویی توسط فضایی باز ، منظم و بدون سر و صدای مزاحم وارد فروشگاه شوند و در آرامش و خیال راحت خرید شان را انجام دهند .

معمولاً کالاهایی که در این منطقه یعنی منطقه رفع فشار قرار داده می شوند زیاد مورد توجه افراد قرار نمی گیرد . پیشنهاد می‌ شود در این قسمت بر کامل کردن نورپردازی تمرکز داشته باشید و یا با استفاده از رنگ هایی که با محیط بیرون تضاد دارند فروشگاه را برجسته تر کنید .

  • چه سقفی مناسب فروشگاه لوازم خانگی می باشد ؟

در گام نخست باید به این نکته اشاره کنیم که اگر قصد خرید یک مغازه را دارید بهتر است که مغازه ای را انتخاب کنید که دارای سقف بلندی باشد ، سقف بلند فروشگاه باعث می شود که فضای فروشگاه دلباز تر و بزرگ تر به نظر آید ، برای طراحی سقف فروشگاه لوازم خانگی می توان از کناف استفاده کرد . کناف سرعت اجرایی نسبتاً بالایی دارد و از لحاظ هزینه نیز مقرون به صرفه می باشد اجرای سقف کاذب در طرح های زیبا و جذاب متناسب با سبک نیز گزینه ای مناسب برای دیزاین فروشگاه می باشد . این سقف ها امکان اجرا انواع نورپردازی های مدرن و جذاب را میسر می سازد .

  • حداقل ابعاد فروشگاه لوازم خانگی باید چقدر باشد ؟

اندازه فروشگاه لوازم خانگی می‌ تواند متغیر باشد و می توان با توجه به‌ اندازه متراژ در اختیار کالا های مختلف با ابعاد و اندازه های متفاوتی را ارائه داد اما به طور کلی فروشگاه هر چه بزرگتر باشد امکان ارائه محصولات بیشتر و همچنین اجرای دکور و فضاسازی بهتری را ایجاد می کند .

برای این که بتوان محصولات مختلفی مانند جارو برقی ، ماشین لباسشویی ، ماشین ظرفشویی و … را در یک فروشگاه عرضه کرد متراژ فروشگاه باید از یک اندازه ای کمتر نباشد تا بتوان فضای مناسب و مطلوبی را ایجاد کرد حدوداً ۳۰ تا ۴۰ متر حداقل ابعادی است که به آن احتیاج دارید .

اگر متراژ فضای فروشگاه شما کوچک است توصیه می کنیم که حتما از سبک مدرن و رنگ سفید برای دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی آن استفاده کنید .

دکوراسیون-داخلی-مغازه-3

جهت طراحی دکوراسیون داخلی مغازه خود از طریق شماره 09125754921 و یا وب سایت هیرادانا با ما در ارتباط باشید .

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات