طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی مزون ها و نیازمندی های کارآمدی آن

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 22 دی 1400 در ساعت 14 : 22 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 

فشن و مد طرفداران بسیار زیادی دارد ازاین ‌رو لازم است در این زمینه به یک سری از استانداردهای لازم پایبند باشید . قطعا ارائه یک لباس بدون در نظر گرفتن محیط اطراف آن یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شود . هرچه قدر هم که یک لباس  زیبا و جذاب باشد در صورت قرار گرفتن در یک محیط نامناسب از زیبایی آن کاسته می‌شود . مزون لباس فضایی است که در آن بهترین لباس‌ها به نمایش گذاشته می‌شود . جالب است بدانید که واژه ی مزون ، اصالت فرانسوی دارد . شرکت معماری هیرادانا در این مقاله قصد دارد تا شما کاربران محترم را با طراحی دکوراسیون داخلی مزون آشنا کند تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید

انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی مزون

 شما می‌توانید براساس کاربری مزون اقدام به انتخاب رنگ‌ها کنید . برای مثال اگر صاحب یک مزون لباس عروس هستید ، می‌توانید از رنگ‌هایی چون سفید و یا صورتی استفاده کنید و یا اگر در مزون شما لباس‌های مردانه به فروش می‌رسد ، می‌توانید رنگ هایی چون طوسی و یا مشکی را به کار ببندید .

جالب است بدانید که انتخاب رنگ در جذب مشتری  نیز تاثیر گذار خواهد بود . بنابر این امر بهتر است در این زمینه از افراد متخصص یاری بجویید .

انتخاب اکسسوری در طراحی دکوراسیون داخلی مزون

 شاید کمتر کسی برای انتخاب اکسسوری در مزون اقدام کند . اما لازم است بدانید که  شما می‌توانید در این فضا نیز از اکسسوری استفاده کنید برای مثال می‌توان ازآینه نام برد .

افراد می‌توانند به‌هنگام پرو لباس از آینه استفاده کنند . همچنین وجود این آیتم باعث ایجاد تغییر در نورپردازی مزون نیز خواهد شد و با انعکاس نور ، فضا را روشن تر خواهد کرد . بنابراین محیط مزون زیباتر و بزرگ تر به نظر خواهد رسید . نکته دیگری که می‌توانید از آن به ‌عنوان اکسسوری در این محیط استفاده کنید ، چراغ‌های زینتی است . این چراغ‌ها علاوه ‌بر تامین نور فضای بسیار زیبایی فراهم خواهد کرد . شما می‌توانید از تابلوهایی با مضمون مد و فشن نیز برای تزیین دیوارها استفاده کنید .

اختصاص دادن فضایی به منظور استراحت افراد

 قطعا برای انتخاب وخرید یک لباس لازم است مدت زمان زیادی را صرف کنید . ممکن است سالمندان و یا کودکان در این پروسه احساس خستگی کنند . بنابراین شما می توانید قسمتی از مزون را با قرار دادن مبلمان راحتی ، برای استراحت این افراد آماده کنید .

بهتر است این بخش به دور از رفت و آمد و جمعیت باشد تا افراد بتوانند با آرامش کامل استراحت کنند .

هم چنین به منظور احترام بیشتر به مشتریان ، می توانید وسایل پذیرایی مختصری نیز در این بخش قرار دهید .

اهمیت نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی مزون

طراحی نور پردازی محیط پروسه ای زمان بر است که نیازمند افراد متخصص می باشد . این نکته را به یاد داشته باشید که نور پردازی تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر شما خواهد داشت .

نور محیط باید به اندازه ای باشد که افراد بتوانند به جزئیات ، رنگ و دیگر نکات در یک لباس توجه داشته باشند .

شما می توانید به منظور جلب توجه بر روی لباس ها ، از نورپردازی جداگانه بر روی آن ها استفاده کنید .

نحوه چیدمان مانکن و رگال در دکوراسیون داخلی مزون

 بهتر است برای نشان‌دادن مدل یک لباس آن را بر تن مانکن قرار دهید . در غیر این صورت از رگال های مخصوص برای لباس استفاده کنید بهتر است چیدمان این آیتم‌ها به نوعی باشد که افراد بتوانند به‌ راحتی در فضا رفت‌ و آمد داشته باشند و با مشکل در این زمینه مواجه نشوند . به این منظور شما می توانید این آیتم ها را در حاشیه ی فضا قرار دهید . بهتر است در این زمینه از افراد متخصص با توانایی لازم یاری بجویید .

قرار دادن آیتم‌هایی برای سرگرمی افراد

می توان با قرار دادن مجلات مربوط به مد و فشن ، آلبوم های عکس در این زمینه توجه افراد را بیشتر به سمت مد و لباس جذاب کنید و از طرفی مشتریان بتوانند با دید بازتری اقدام به خرید لباس کنند .

دکوراسیون داخلی مزون ها و نیازمندی های کارآمدی آن

متریال کفپوش در طراحی دکوراسیون داخلی مزون

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، افراد زیادی در طول روز به این مکان مراجعه می کنند از این روی بهتر است کفپوشی را انتخاب کنید که به آسانی دچار شکستگی یا رنگ پریدگی نشود . ما به شما استفاده ار سرامیک و پارکت را پیشنهاد می کنیم . هم چنین بهتر است به سراغ رنگ های روشن بروید تا در صورت بروز کوچک ترین آلودگی بتوانید برای تمیز کردن آن اقدام کنید و همواره بهداشت محیط را رعایت کنید . استفاده از سرامیک با ابعاد بالا نیز گزینه ی مناسب تری خواهد بود .

تقسیم بندی فضا

شما عزیزان می توانید به جهت ایجاد نظم بیشتر در فضا ، اقدام به پارتیشن بندی و جداسازی فضا کنید . متریال شیشه شفاف گزینه ی بسیار مناسبی برای متریال می باشد زیرا در عین جدا کردن فضا از یکدیگر می توان به هر جایی از فضا دید داشت .

البته این نکته را به یاد داشته باشید که شیشه شفاف به آسانی لک و کدر خواهد شد . از این روی پروسه ی تمیز کردن آن ممکن است اندکی دشوار و زمان بر باشد .

نظم دهی به لباس ها

می توانید به منظور افزایش نظم در محیط ، لباس ها را بر اساس رنگ ، سایز و یا مدل تقسیم بندی کنید و هر یک را در کنار هم قرار دهید .

این کار باعث می شود تا مشتریان بتوانند راحت تر به دنبال چیزی که می خواهند بروند و دچار سردرگمی و کلافگی نیز نشوند .

سبک طراحی دکوراسیون داخلی مزون

این فضا نیز مانند دیگر مکان ها می تواند بر اساس سبک های گوناگونی نظیر مینیمال ، مدرن ، روستیک و ... طراحی شود .

ما جهت دکوراسیون داخلی مزون به شما سبک های چون مینیمال و مدرن را پیشنهاد می کنیم . زیرا در عین سادگی زیبایی فوق العاده ای را با خود به همراه دارد .

به یاد داشته باشید که پیاده سازی هر یک از این سبک ها هزینه ای متفاوت با دیگری به همراه دارد . بنابراین به هنگام انتخاب سبک به بودجه ی مالی نیز دقت داشته باشید .

استفاده از پرده

اگر فضای مورد نظر شما دارای پنجره است ، می توانید به منظور خصوصی سازی فضا از پرده های بلند مخمل استفاده کنید . می توانید به منظور زیباتر سازی فضا از پوشش حریر نیز بر روی آن استقاده کنید .

انتخاب رنگ پرده نیز باید بر اساس سبک کلی فضا صورت بگیرد .

دکوراسیون داخلی مزون ها و نیازمندی های کارآمدی آن

کلام آخر :

در این مقاله شما کاربران عزیز و محترم را با نحوه ی طراحی دکوراسیون داخلی مزون آشنا کرده ایم . به یاد داشته باشید که افراد زیادی با سلیقه های مختلف در طول روز به این مکان مراجعه می کنند . از این روی بهتر است به هنگام طراحی دکوراسیون داخلی این فضا ، تمامی استانداردهای لازم که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم پایبند باشید .

هم چنین برای رسیدن به بهترین نتیجه ، شما عزیزان می توانید از افراد متخصص و یا شرکت های معماری یاری بجویید .

شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه ی کاری در این زمینه می تواند گزینه ی بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد .

می توانید با مراجعه به وب سایت این شرکت  و یا برقراری تماس با مشاورین ما ، با ما ارتباط برقرار کنید .

4 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات