طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی با رنگ بندی اصولی

بازگشت به لیست مقالات » | جمعه 7 آبان 1400 در ساعت 16 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه می توان رنگ را یکی از مهم ترین و جدا نشدنی ترین نکات در زندگی تمامی انسان ها دانست . در تمامی صنعت ها و هنر ها کاربرد خودش را دارد و نقش مهمی را ایفا می کند و معماری و دکوراسیون داخلی هم از این قضیه مستثنا نیستند .

ما رنگ ها را می نگریم و آن ها را با ذهن خود درک می کنیم و برداشت های مختلف از آن می کنیم . پس می توان گفت رنگ ها تاثیرات متفاوتی بر انسان و نگرش و روحیات آن می گذارند . با دانستن انواع رنگ های اصلی و فرعی و همچنین مکمل های رنگی شاید ما بتوانیم خودمان از رنگ ها در جزییاتی از زندگیمان استفاده کنیم و نتیجه ی مطلوبی بگیریم ، ولی از آنجایی که گفتیم رنگ ها در تمامی قسمت های زندگی کاربرد دارند و یکسری از این قسمت ها تاثیرات وسیع تر و مداوم تری بر روی انسان می گذارند ، بهتر است که قبل از استفاده از هر رنگی علم شناسایی رنگ ها و روانشناسی رنگ ها را دقیق بدانیم و یا از متخصصین در این زمینه برای استفاده از انواع رنگ در قسمت های مهم زندگی کمک بگیریم .

 

ویژگی ها منحصر به فرد بعضی از رنگ ها از زبان شرکت معماری هیرادانا :

  • رنگ قرمز

اگر بخواهیم به نکات مثبت این رنگ اشاره کنیم به پویایی ،اشتیاق زیاد ، گرما ، احساس زیاد و قوی بودن آن اشاره کرد و از نکات ضعف هم می توان به خشک و تیز بودن آن ، مهاجم و خشمگین بودن آن اشاره کرد که ممکن است تاثیرات بدی روی بیننده بگذارد .

از این رنگ برای شاخص کردن دیواری در منزل و یا هایلایت کردن قسمتی از دکوراسیون اداری می توان استفاده کرد . برای سقف پیشنهاد نمی شود و برای سقف هم نمایانگر هشدار و هوشیاری می باشد .

 

  • رنگ آبی

رنگ آبی به عنوان ملایم ترین و آرامش بخش ترین رنگ شناخته می شود . ولی در عین حال می تواند رنگی ترساننده و نا امید کننده بنظر برسد .

استفاده از این رنگ برای سقف می تواند همزمان که خنک کننده است ، سنگین و غمگین کننده هم باشد . برای کف می تواند امید بخش و باعث آسودگی شود و برای دیوار ها هم همزمان مشوق و عمق دهنده باشد .

دکوراسیون داخلی با رنگ بندی اصولی

  • رنگ نارنجی

این رنگ را همانطور که می توان شاداب و برونگرا و سرزنده دانست ، می توان سخت و تیز و شدید هم دانست . شاید نسبت به رنگ قرمز سختی و تیزی کمتری داشته باشد ، اما همچنان دارای این ویژگی ها است .

از این رنگ نیز برای شاخص کردن و هایلایت کردن قسمتی از خانه و یا دکوراسیون اداری استفاده کرد . برای دیوار مناسب است و برای کف نشان دهنده ی پویایی و فعالیت است . این رنگ برای سقف نیز نشان دهنده ی جلب توجه است .

  • رنگ زرد

بارز ترین ویژگی رنگ زرد تسلی بخش بودن آن است . این رنگ را از آن جایی که رنگ خورشید است ، می توان شاد و سرزنده و درخشان دانست و از نکات منفی این رنگ می توان به خودپسند بودن و خود نما بودن آن اشاره کرد . اگر مهندسین در شرکت طراحی داخلی رنگ زرد را به طور خالص استفاده کنند . می توان شاهد سرزندگی و شاداب ترین حالت طراحی داخلی بود .

از رنگ زرد برای کف به عنوان انرژی بخش و برای دیوار ها به عنوان هایلایت و از سقف در حالت کمرنگ برای تسلی بخشیدن می توان استفاده کرد .

  • رنگ سبز

این رنگ رنگی آرام و آرامش بخش و طبیعی دانست و همچنین در وجهه ی دیگر خود خسته کنند و کسل کننده است .

استفاده از این رنگ برای سقف شاید برای یکسری از آدم ها خوشایند نباشد ، ولی برای دیوار از آنجایی که حس اطمینان منتقل می کنند ، در هر حالتی خوشایند است و برای کف می تواند نرم و خونسرد به نظر بیاید .

  • رنگ سفید

رنگ سفید رنگی مثبت و تازه است . همچنین این رنگ را خنثی و خالی و باری از هر چیز می توان دانست . این رنگ پر استفاده ترین رنگ برای دکوراسیون داخلی منزل و دکوراسیون اداری است و بین مهندسین شرکت طراحی داخلی محبوبیت زیادی دارد ، ولی برای استفاده نکردن از آن هم می توان دلایل خوب زیادی را آورد .

از این رنگ برای سقف به علت کمک کننده بودن به پخش انواع نور استفاده می کنند و برای دیوار ها به علت خنثی بودن و برای کف هم حالت ضد لمس دارد .

 دکوراسیون داخلی با رنگ بندی اصولی

سخن آخر

هر رنگ می تواند برای خود خصوصیات و ویژگی های منحصر بفردی داشته باشد . برای استفاده از رنگ ها در دکوراسیون اداری ، دکوراسیون داخلی ، بازسازی ساختمان و انواع کارهای معماری باید به علم روانشناسی رنگ ها آگاه باشید و اگر اینطور نیست برای اینکه نتیجه ی بهتری بگیرید بهتر است با شرکت های معماری مشورت کنید .

8 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات