طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی با رنگهای هماهنگ با رنگ آبی

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 18 ارديبهشت 1399 در ساعت 14 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

رنگ آبی به دلیل آرامش و احساسی که در اطراف خود ایجاد می کند نسبت به رنگ های اصلی بسیار متفاوت تر اثر می کند و بیشتر خصوصیات  آن شبیه به رنگ های خنثی می باشد یعنی دارای خصوصیات و ویژگی هایی می باشد که می تواند تقریبا با تمام رنگ های دیگر هماهنگی به وجود آورد. هنگامی که در طراحی داخلی برخی از بخش ها رنگ آبی با رنگهای دیگر ترکیب میشود در فضا شخصیتی به وجود می آورد که بسیار متفاوت تر می باشد.

یکی از پرکاربرد ترین رنگ ها در طراحی داخلی تنالیته های رنگ آبی به شمار می رود این رنگ نمادی از آرامش ،طبیعت و ابدیت می باشد. یکی از دلایلی که رنگ آبی در طراحی داخلی بسیار کاربردی می باشد تنالیته های متنوع این رنگ می ‌باشد که هر کدام از ان ها به تنهایی شخصیتی متفاوت به فضا می بخشد به عنوان مثال تنالیته های روشن ان مثل آبی آسمانی فضایی دلنشین و آرام به وجود می‌آورد و تنالیته های تیره این رنگ مثل لاجوردی و آبی نفتی وقتی در فضایی استفاده شود شخصیتی موقر به آن فضا می بخشد. فضا هایی  که با استفاده از تنالیته های میانی این رنگ مانند آبی دریا به کار برده شود فضایی  پر انرژی و زنده و در عین حال  مثبت و منظم به وجود می‌آورد. به طور کلی تنالیته های مختلف این رنگ همیشه پرطرفدار بوده و هیچگاه از مد نمی‌افتد. حال به معرفی برخی از ترکیب رنگهایی که با رنگ آبی هماهنگ تر بوده و در طراحی داخلی منزل بیشتر استفاده می شود می پردازیم.

  • ترکیب رنگ آبی و سبز

    دکوراسیون داخلی رنگهای هماهنگ با رنگ آبی

این ترکیب ،ترکیب رنگی است که در سالهای گذشته زیاد به کار برده نمی شدند و دلیل این کار هم این بود که این رنگ دارای ویژگیها و خصوصیاتی شبیه به هم هستند و تصور می کردند که با ترکیب این دو رنگ یک فضای بسیار پیچیده به وجود می اید اما امروز شخصیت و قدرت ایجاد شده با ترکیب تنالیته های رنگ سبز با تنالیته های رنگ آبی باعث ایجاد فضای چشمگیر و قابل توجه می‌شود همچنین این دو رنگ بر روی انسان تاثیر آرامش بخش و درمانی نیز دارد .ترکیب این دو رنگ با هم در یک محیط  فضایی مثبت و پر انرژی ایجاد خواهد کرد.

  • ترکیب رنگ سفید و آبی

    دکوراسیون داخلی رنگهای هماهنگ با رنگ آبی

فضاهایی که در طراحی  آن رنگهای آبی و سفید به عنوان رنگ های غالب استفاده می شود یک فضای آرام بخش و ظریف می باشند به همین دلیل است که می توان گفت اگر قصد استفاده از این ترکیب رنگ را دارید یکی از بهترین فضا ها اتاق خواب می باشد البته با اضافه کردن بافت چوب در کنار این ترکیب رنگ می توانید صمیمیت و گرمای بیشتری به فضا اضافه کنید. فضا هایی که در آن از آبی روشن استفاده می ‌شود باعث می‌شود که ذهن باز شده و موجب پرورش خلاقیت ذهنی می ‌شود و همین خاطر است که ترکیب رنگ آبی روشن با سفید برای اتاق خواب کودک نیز می تواند مناسب باشد.

  • ترکیب رنگ آبی و طوسی

رنگ طوسی امروز یکی از پر کاربرد ترین رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی سبک مدرن به شمار می رود ساختار ملایم  و   پیچیده این رنگ برای طراحی  سبک مدرن سیال و بی آلایش مناسب می باشد اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر رنگ طوسی با دیگر رنگ ها به درستی ترکیب نشود، فضایی دلگیر و خسته کننده به وجود می آورد . یکی از رنگ های که میتوان در سبک مدرن با  رنگ طوسی ترکیب شود  و ترکیب زیبا با این رنگ به وجود می‌آورد رنگ آبی می باشد به عنوان مثال می توانید از رنگ ابی روشن در مبلمان و طوسی روشن  برای دیوارهای خود استفاده کنید.

  • ترکیب رنگ آبی و طلایی

    دکوراسیون داخلی رنگهای هماهنگ با رنگ آبی

اگر در طراحی داخلی به سبک کلاسیک برای رنگ آبی به دنبال یک ترکیب مناسب می گردید پیشنهاد ما به شما  رنگ طلایی می باشد.می ‌توان با ترکیب زیبای آبی تیره و درخشش طلایی فضای مجلل و یک دکوراسیون لوکس طراحی کرد.

  • تونالیته های متنوع رنگ آبی

شما می توانید در فضا های داخلی بازسازی ساختمان خود تنالیته های مختلف رنگ آبی را در کنار یکدیگر قرار دهید به عنوان مثال می‌توانید آبی درخشان را در کنار آبی پاستلی و آبی تیره را در کنار آبی روشن ترکیب کنید.

  • ترکیب رنگ آبی و خردلی

    دکوراسیون داخلی رنگهای هماهنگ با رنگ آبی

زرد زعفرانی  یا خردلی یکی از تنالیته های رنگ زرد می باشد یکی از رنگ هایی که در کنار رنگ آبی به ویژه آبی پاستیلی تفاوتی جذاب در فضا به وجود می آورد رنگ خردلی است. ترکیب این دو رنگ در کنار هم به فضا شخصیت بخشیده  و ظاهری زیبا ایجاد می کند.

  • ترکیب رنگ آبی و قرمز

    دکوراسیون داخلی رنگهای هماهنگ با رنگ آبی

یک ترکیب فوق العاده ای که  شور و هیجان  رنگ قرمز و آرامش رنگ آبی را با یکدیگر ترکیب می‌کند و انرژی متضاد را در کنار هم قرار می دهد و فضایی فوق العاده به وجود می آورد . رنگ آجری یکی از تنالیته های  زیبا و پرطرفدار رنگ قرمز می باشد و ترکیب آن با رنگ آبی فضای خاص و پر انرژی و در عین حال دل نشین به وجود می آورد.

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات