طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک مدرن

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 29 ارديبهشت 1400 در ساعت 11 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اتاق خواب فضایی در منازل است که حداقل یک قسمت از سه قسمت طول شبانه روز در آن سپری می شود . داشتن اتاق خوابی که مایه تسکین خستگی ها و آرامش انسان گردد ، لازم و ضروری است . برخورداری از اتاق خوابی که طراحی داخلی آن متناسب با نیاز و علاقه مندی افراد باشد ، سبب ایجاد حس خوب نسبت به فضا و ایجاد انرژی مثبت می گردد . ایده های مختلفی برای طراحی و چیدمان اتاق خواب در دسترس است که انتخاب نوع و سبک چیدمان وابسته به سبک طراحی کلی منزل و تمایلات شخصی فرد دارد .

یکی از سبک های متداول در طراحی دکوراسیون داخلی که طرفداران پر و پا قرصی دارد ، سبک طراحی مدرن است . این سبک طراحی که در قرن 20 با طراحی مدرسه باهاوس معرفی شد ، از ایجاد طرح های تجمل گرایانه جلوگیری می کند و به طراحی فضاهای ساده و کاربردی می پردازد .

طراحی اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن

برای طراحی اتاق خواب باید دقت کافی در زمینه انتخاب المان های ضروری موجود در فضا گردد تا علاوه بر چیدمان ایده آل لوازم که احساس راحتی کاربر را به همراه خواهد داشت ، تمامی اجزا در تناسب کامل با یکدیگر باشند و به خلق محیطی کاربردی و شیک بیانجامد . گام اول در طراحی اتاق خواب ، انتخاب سبک طراحی است .  یکی از پرطرفدارترین سبک های طراحی اتاق خواب که نتایج گیرا و دلنشینی را ایجاد می نماید ، سبک طراحی داخلی مدرن است . طراحی به این سبک دارای اصول و قوائد منحصر به فردی است که اگر به درستی لحاظ شوند ، دکوراسیون لوکس و زیبایی را ایجاد خواهند نمود . برای آشنایی بیشتر با این سبک طراحی ، اصول و مشخصه های آن برای طراحی اتاق خواب در ادامه عنوان می شود .

عناصر موجود در اتاق خواب مدرن

طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن

یکی از مهم ترین اصول موجود در طراحی داخلی مدرن ، استفاده از تجهیزات زیبا و کاربردی است . در طراحی به سبک مدرن عناصری که تنها زینت بخش محیط بوده و هیچ کاربردی ندارند ، حذف می شوند و به همین دلیل فضاهای خلق شده با این شیوه طراحی از سادگی و خلوتی مطلوبی برخوردار هستند . تخت خواب ، مبلمان و میزهای موجود در اتاق خواب همگی از انواع مدرن تهیه می شوند . لازم به ذکر است که منظور از مدرن بودن تجهیزات ، شکل و شمایل نامتعارف اشیا نیست و لوازم به کارگرفته شده در این شیوه به سبک مینیمالیسم نزدیک خواهند بود .

نحوه چیدمان عناصر و مولفه های اتاق خواب نیز بسیار مهم است و تاثیر زیادی در ایجاد نتایج مورد انتظار و مطلوب خواهد داشت . در چینش اشیا بهتر است علاوه بر اصول طراحی داخلی مدرن به نکات فنگ شویی نیز توجه شود. جهت قرار گیری تخت خواب و مبلمان ، مکان جای گیری صندلی ها در اتاق خواب و ... در ایجاد فضایی راحت و بدون تکلف موثر خواهند بود .

انتخاب رنگ برای اتاق خواب مدرن

در گزینش رنگ های به کار گرفته شده در سبک مدرن برای طراحی اتاق خواب محدودیتی برای کاربران وجود ندارد و صرفا علاقه مندی افراد معین کننده رنگ محیط خواهد بود . بهتر است از رنگ هایی که از نظر روانشناسی دارای خاصیت آرام بخشی هستند در طراحی اتاق خواب استفاده شود . افراد با توجه به روحیات خود می توانند از یک یا چند رنگ برای دیزاین فضای در اختیار خود استفاده کنند .

رنگ غالب و مورد پسند اکثر کاربران علاقه مند به دکوراسیون مدرن ، سفید است اما هیچ الزامی به انتخاب این رنگ وجود ندارد . جنسیت نیز در گزینش رنگ اتاق خواب تعیین کننده خواهد بود و حتی سن کاربران عامل مهم تاثیرگذاری در این رابطه خواهد بود . بهتر است رنگ غالب برای طراحی اتاق خواب کودکان سفید انتخاب شود تا در کنار رنگ های شاد اسباب بازی ها باعث ایجاد طرح زیبایی شود و رشد شخصیت کودک را به همراه داشته باشد .

طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن

کف اتاق خواب مدرن

 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن

مولفه اصلی تشکیل دهنده کف اتاق خواب های مدرن ، پارکت ها و عناصر چوبی هستند . برای ایجاد تناسب کف اتاق با سبک زندگی ایرانی ، از فرش های اصیل ایرانی استفاده می شود . بهتر است برای اجرای دکوراسیون مدرن از هنر طراحان شرکت دکوراسیون استفاده شود تا نتیجه حاصل بدور از آشفتگی باشد .

 

9 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات