طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داخلی آرایشگاه ها نیاز به رعایت چه ضوابطی دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 18 دی 1400 در ساعت 9 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون را می توان به طور کلی عاملی معرفی نمود که باعث در کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف به بهترین شکل خود می شوند که هم فضا را زیباتر کرده و هم باعث استفاده ی بهتر و بهره ور تر از فضاهای مختلف داخلی می شود . دکوراسیون سبک های مختلفی دارد و بسته به فضاهایی که قرار است دکوراسیون شود می تواند عناصر مختلف و همچنین از رنگ ها و متریال های متفاوتی برای آن استفاده شود .

دکوراسیون داخلی آرایشگاه

برای دکوراسیون کردن یک آرایشگاه به ویژه اگر آن آرایشگاه زنانه باشد ، نکات زیادی را باید در نظر گرفت . یکی از نکاتی که حائز اهمیت می باشد این است که باید مساحت و ابعاد کلی آرایشگاه را در نظر گرفت . همچنین باید ریز فضاهایی که وجودشان نیاز است را نیز مورد تحلیل قرار داده و تمامی امکاناتی که قرار است در آرایشگاه ارائه شود را در نظر گرفته و سپس طراحی را شروع نمود . انواع خدماتی که یک آرایشگاه می تواند ارائه دهد عبارت است از مانیکور ، پدیکور ، میکاپ ، ماساژ درمانی و ... می باشد که هر کدام از این خدمات نیازمند امکانات خاصی می باشند که برای مثال می توان گفت مانیکور و پدیکور نیازمند صندلی و جایگاه می باشند .

نکات مهم برای طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه :

  • توجه به سبک دکوراسیون

برای طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه سبک های مختلفی وجود دارد که از سبک مدرن ، کلاسیک ، مینیمال ، اسپرت و ... می توانیم به عنوان نمونه هایی از آن نام ببریم . برای طراحی باید حواسمان باشد که یک سبک را انتخاب کرده و با توجه به ترندهای آن سبک در طراحی پیش رفته و دکوراسیون داخلی آرایشگاه را به زیباترین و بروزترین شکل ممکن طراحی نماییم . انتخاب یک سبک در ابتدا باعث می شود تا گزینه ها برای شما محدود شده و خیلی راحت تر بتوانید عناصر مختلف را برگزیده و در کنار هم در فضا بچینید .

دکوراسیون داخلی آرایشگاه ها نیاز به رعایت چه ضوابطی دارد ؟

  • استفاده از ترکیب رنگی درست در آرایشگاه

یکی از عوامل بسیار مهم در دکوراسیون داخلی آرایشگاه انتخاب رنگ درست می باشد . با توجه به سبکی که برای دکوراسیون داخلی آرایشگاهتان انتخاب می کنید باید رنگ های اصلی را به جذاب ترین شکل ممکن برگزیده و از آن در عناصر مختلف و همچنین پوشش سطوح استفاده نمایید . استفاده از رنگ های خاص و شیک می تواند جلوه ای منحصر به فرد به فضای شما داده و آن را در ذهن ها ماندگار کند . همچنین استفاده از رنگ های روشن در فضاهای مختلف باعث تمیزتر دیده شدن آرایشگاهتان در ذهن بیننده شده و جلوه و تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت .

  • استفاده از رنگ های بولد در آرایشگاه

استفاده از رنگ های مانند طلایی ، مشکی ، قرمز و ... که اگر در هر قسمتی استفاده شوند باعث جلب توجه می شوند در آرایشگاه مناسب می باشد . البته باید دقت نمود از این رنگ ها بطور کلی و در تمامی یک فضا نباید استفاده کرد ، چرا که باعث اغراق آمیز شدن فضا شده و ممکن است نتیجه ی عکس دهد . از این سبک رنگ های می توان به صورت گذری در یک سری از عناصر و یا برای هایلایت نمودن قسمت های مختلف فضاهای داخلی استفاده نمود که در این حالت جلوه ای زیبا به محیط می بخشد .

  • طراحی فضایی برای پذیرش

در کنار فضاهای خدماتی فضای پذیرش نیز اهمیت زیادی دارد . این فضا جز اولین قسمت های آرایشگاه می باشد که در دید مشتریان می باشد و زیبایی و تمیزی آن می تواند تاثیر خوبی روی افراد بگذارد . همچنین این فضا باعث جلوگیری از هرج و مرج و همچنین بی نظمی در فضای آرایشگاه خواهد شد .

  • توجه به نورپردازی

آرایشگاه ها به دلیل دقت زیادی که در کار آن ها وجود دارند نیازمند نور زیادی می باشند و از آنجایی که آرایشگاه های زنانه در کشورمان نباید قابلیت دید به داخل را داشته باشند از نور طبیعی به صورت زیاد بهره مند نیستند . به همین دلیل باید نور مصنوعی را به بهترین شکل طراحی نمود .

  • طرحی فضای نشیمن برای مشتریان

از آنجایی که ممکن است در آرایشگاه ها بعضی از مشتریان دیر برسند یا همراهی با خود بیاورند و یا اتفاقات دیگر ، نیاز است که فضایی برای نشستن و منتظر ماندن فراهم طراحی شود که این کار باعث شیک تر دیده شدن آرایشگاه شما می شود . این فضا می تواند با مبلمان و عناصر تزیینی چیدمان شود .

دکوراسیون داخلی آرایشگاه ها نیاز به رعایت چه ضوابطی دارد ؟

  • طراحی قفسه و کمد برای آرایشگاه

در آرایشگاه ها در بخش های مختلف وسایل زیادی می باشد که مورد استفاده قرار می گیرند و در دسترس بودن آن ها می تواند هم کار آرایشگر را راحت کرده و هم چیدمانشان می تواند جلوه ای یونیک و زیبا را به فضا دهد . به همین دلیل با طراحی قفسه ها و کمدهای خاص و هماهنگ با سبک انتخابی برای دوراسیون داخلی می توان تاثر خوبی در فضا گذاشت .

  • استفاده از رنگ های خاص برای کف

در آرایشگاه ها هم رفت و آمد زیاد می باشد و هم از موادی که کثیف کننده هستند به وفور استفاده می شود . به همین دلیل مهم است که از کف پوش هایی برای پوشاندن کف فضاهای آن استفاده شود که سریع تمیز می شود . همچنین می توان از رنگ های تیره برای فپوش استفاده نمود چرا که کثیفی ها را در حداقل ترین شکل ممکن نشان می دهند .

  • استفاده از گیاهان در فضای داخلی

به طور کلی استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی مدت هاست که ترند شده است و دکوراسیون داخلی آرایشگاه هم از این قضیه مستثنا نمی باشد . می توان از گیاهان زیبایی که در فضای بسته نیز می توانند رشد کنند برای تزیین فضا و همچنین طراوت بخشیدن و زیبایی محیط نیز استفاده نمود .

  • و ...

ضوابط و قوانین مختلف برای طراحی دکوراسیون داخلی آرایشگاه

  • حتما باید به این نکته دقت نمود که فضاهای داخلی یک آرایشگاه به علت رفت و آمد زیادی که در آن وجود دارد به تمیزترین شکل ممکن طراحی شوند .
  • وجود شیر آب و فضایی برای شست و شوی موها و صورت در آرایشگاه الزامی می باشد .
  • با توجه به این که آرایشگاه زنانه یا مردانه می باشد باید به حفظ حریم ها و قوانین اسلامی اهمیت ویژه ای نشان داد .
  • طراحی فضای مورد نیاز با ابعاد استاندارد برای تمامی خدماتی که ارائه می شود .
  • و ...

 دکوراسیون داخلی آرایشگاه ها نیاز به رعایت چه ضوابطی دارد ؟

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه نمودید دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و همچنین دارای سبک های مختلفی می باشد . دکوراسیون داخلی از آنجایی که به فضا کیفیت بهتری بخشیده و آن را زیباتر نیز می کند روز به روز از محبوبیت بیشتری نیز برخوردار می شود . آرایشگاه نیز یکی از فضاهایی می باشد که به دلیل رجوع کردن مشتریان زیاد می طلبد که هم فضایی آراسته و زیبا باشد و هم دارای دکوراسیونی خاص و منحصر به فرد . به همین دلیل یک سری نکات است که باید قبل از شروع و حین طراحی داخلی آن ها را رعایت نمود و به آن ها توجه نشان داد تا دکوراسیونی بهتر و استاندارد تر را طراحی کرد . برای داشتن یک دکوراسون داخلی مناسب با فضای خود بهتر است که از متخصصین در این زمینه مشورت گرفته و کارهای خود را به آن ها بسپارید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید . شرکت معماری هیرادانا با در اختیار داشتن مهندسان و طراحانی با تجربه که کارهای زیادی در زمینه دکوراسیون داخلی انواع فضاهای اداری و تجاری و مسکونی و ... در سرتاسر ایران و حتی کشورهای همسایه انجام داده اند می توانند گزینه ی خوبی برای شما باشند . با سپردن پروژه ی خود به مهندسین این شرکت می توانید از نتیجه ی رضایت بخش کار خود مطمئن باشید .

4 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات