طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون داحلی و طراحی سفره خانه چه اصولی دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 14 شهریور 1400 در ساعت 10 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

از آنجایی که این روزها فضاهای سنتی با طراحی دکوراسیون داخلی قدیمی طرفداران زیادی پیدا کرده است و حتی خیلی از چیزهایی که در گذشته روی بورس بوده اند ، دوباره در حالترند شدن هستند . بازسازی خانه های قدیمی و تبدیل آن به فضا و کاربری جدید نیز روی بورس آمده است . این عمل را می توان یکی از روش های درستی دانست که می توان به جای تخریب خانه و ساخت آپارتمان و فضاهای بی هویت از آن استفاده کرد . این روز ها تبدیل خانه های قدیمی به سفره خانه ، کافی شاپ و حتی محل اقامت مسافران از جمله تغییر کاربری ها و بازسازی های پر طرفدار بین طراحان و کارفرمایان است . 

سفره خانه

همانطور که رستوران ها و کافی شاپ ها و اغذیه فروشی ها در سبک های مختلف طرفداران خودشان را دارند و وجودشان الزامی است ، سفره خانه ها هم که نوع سنتی این موارد محسوب می شوند نیز ، طرفداران خودشان را دارند و وجودشان مورد نیاز است . همانطور که می دانید هر مکان با توجه به کاربری و اسم و هویتی که دارد نیاز دارد که طراحی داخلی و طراحی نمای مخصوص به خودش را داشته باشد و سفره خانه هم از این قضیه مستثنا نیست .

 دکوراسیون داحلی و طراحی سفره خانه چه اصولی دارد ؟

موارد مورد توجه در طراحی داخلی سفره خانه :

  • توجه به عناصر زنده و پویا و استفاده از این عناصر در محیط سفره خانه

مانند استفاده از آب ، پرنده و گیاهان .

  • استفاده از عناصر تزیینی مناسب

استفاده از تابلوها و حتی گیاهان به عنوان عناصر تزیینی و وسایل دست ساز سنتی ایرانی .

  • توجه به بافت مصالح استفاده شده در داخل سفره خانه

استفاده ی درست از مصالحی مانند چوب و آجر که از دیرباز در ایران استفاده می شده اند .

  • استفاده از طیف رنگی درست

مسلما در سفره خانه که فضایی سنتی ایست نمی توان از رنگ های تند به وفور استفاده کرد . این فضا رنگ های گرم و ترکیب رنگ های آرامش بخش می طلبد .

  • توجه به نور پردازی داخلی و خارجی سفره خانه

توجه به نورپردازی در هر زمینه ای مهم است و استفاده از نور طبیعی و آوردن هنرمندانه ی آن به داخل فضای سفره خانه می تواند حرکت درستی در دکوراسیون داخلی آن باشد .

 

عناصری که می توان در سفره خانه از آنها بهره برد :

  • آب

استفاده از آب در طراحی منظره جایگاه ویژه ای دارد و در دکوراسیون داخلی هم در مکان هایی مانند سفره خانه می شود از آن استفاده کرد تا حس و حال زندگی را به فضا ببخشیم و همزمان از ترکیب صدای آب با مابقی عناصر استفاده کنیم تا فضایی آرامش بخش برای مراجعین ایجاد کرده باشیم .

 

  • تخت های چوبی

وقتی حرف از فضایی سنتی می شود پس باید از مصالح و مبلمان سنتی هم در آن استفاده کرد و هر چیز مدرنی را حد الامکان از آن فضا دور کرد . از جمله مصالحی که حس سنتی و زنده بودن و گرما را خوب به مخاطب القا می کند چوب است و از طرفی تخت های چوبی از دیرباز مورد استفاده ی ایرانیان بوده و به همین علت استفاده از این عنصر در سفره خانه به عنوان مبلمان می تواند انتخاب درست و مناسبی باشد .

دکوراسیون داحلی و طراحی سفره خانه چه اصولی دارد ؟

  • پرنده

پرنده هایی مانند بلبل و قناری بخاطر زیبایی و آوازی که میخوانند ، می توانند برای محیط سفره خانه مناسب باشند . ترکیب صدایشان با صدای آب و رنگ و رویشان با طبیعت موجود در سفره خانه می تواند ترکیب خوب و لذت بخشی باشد و حس زندگی به فضا بدهد .

  • گیاهان

همانطور که می دانید کلا استفاده از گیاهان در معماری داخلی مدرن هم حتی این روزها ترند است و در فضای سنتی هم که از گذشته جایگاه مخصوص خودش را داشته است . گیاهان می توانند فضا را شاداب کرده و حس سرزندگی و پویایی به آن ببحشند و همزمان زیبایی و عطر و بوی خوب هم دارند و می توانند در کنار چوب و آب و پرنده حس و حال رویایی و خوبی برای مراجعین به ارمغان بیاورند .

  • پنجره های رنگی

از جمله المان های سنتی ایرانی پنجره های ارسی با شیشه های رنگی هستند ، که نور را به شکل زیبایی وارد فضا می کنند و می شود از این عنصر هم در طراحی داخلی سفره خانه و طراحی نمای آن به خوبی بهره برد .

 

کلام آخر

همانطور که در مطالب بالا گفته شد این روزها اغلب چیزهای سنتی که حس نوستالژی را به آدمی القا می کنند از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و فضاها هم از این قضیه مستثنا نیستند . پس اگر خانه ای قدیمی دارید به جای تخریب آن و ساخت یک آپارتمان بلندی که با منطقه و کوچه تان تناسبی ندارد و یا اگر استفاده ای از آن نمی کنید و دنبال فضایی برای ایجاد شغل هستید ، به شما پیشنهاد می کنم آن را تبدیل به یک فضا با کاربری جدید مانند سفره خانه کنید . برای انجام این کار از شرکت های معماری متخصص در طراحی داخلی ، طراحی نما و .. مانند شرکت معروف هیرادانا کمک بگیرید و فضایی با بهترین دکوراسیون و طراحی مناسب با عملکرد و هویت جدیدش را تحویل بگیرید .

7 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات