طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون تجاری و اداری به سبک پست مدرن را بیشتر بشناسیم

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 9 بهمن 1402 در ساعت 9 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون تجاری و اداری به سبک پست مدرن

دکوراسیون را می توان یک تکنیک که باعث کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف برای استفاده ی بهتر از فضا و زیبتر شدن آن می شود دانست. سالها است که دکوراسیون داخلی برای فضاهای مختلف از خانه و ویلا گرفته تا فضاهای اداری و تجاری مورد توجه قرار گرفته است. از جمله دلایلی که دکوراسیون داخلی را دارای اهمیت کرده است، می توان به این موضوع اشاره کرد که به وسیله ی طراحی داخلی یک فضا می توانید استفاده های بهتری از آن فضا برده و همچنین علاوه بر بهره وری بهتر فضا به آن زیبایی بصری هم می بخشید. دکوراسیون اداری همچنین از این جهت که باعث بالا رفتن راندمان کاری شرکت و جلب نظر مشتریان می شود نیز پر اهمیت می باشد.

دکوراسیون اداری با انواع سبک های موجود:

  • دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک
  • دکوراسیون اداری به سبک مدرن
  • دکوراسیون اداری به سبک نئوکلاسیک
  • دکوراسیون اداری به سبک مینیمال
  • دکوراسیون اداری به سبک روستیک
  • دکوراسیون اداری به سبک شرقی
  • دکوراسیون اداری به سبک غربی
  • دکوراسیون اداری به سبک پست مدرن
  • و ...

 دکوراسیون تجاری و اداری به سبک پست مدرن را بیشتر بشناسیم

ویژگی های دکوراسیون اداری به سبک پست مدرن:

سبک پست مدرن را می توان سبکی دانست که قوانین و خشکی و رسمی بودن های سبک مدرن را کنار زد و به استفاده از زرق و برق ها و یکسری نشانه های زودگذر و رنگی روی آورد. درواقع هدف معماران در این سبک ماندگاری نبود بلکه به زیبایی ها و معانی آنی اشاره می کند.  این سبک را می توان حاصل تلاش معماران در دهه های 1970 و 1980 میلادی دانست. می توان گفت سبک پست مدرن در دکوراسیون اداری بیشتر مناسب کمپانی های طراحی بازی و شرکت هایی که کارهای خلاقانه انجام می دهند هستند.

  • دارای تناقص و پیچیدگی

در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون اداری و دفتر کار به سبک پست مدرن نمی توان عنصری را با سادگی پیدا کرد که بی دلیل در جایی قرار گرفته باشد یا به شکلی باشد. تمامی عناصر و اشکال و رنگ ها در این سبک دارای پیچیدگی و مفهوم می باشند. برای مثال خانه ی وانا ونتوری در محله ای که تمام خانه ها با استفاده از سنگ و ... ساخته شده بودند به سبک پست مدرن با خط و خطوط شکسته و با استفاده از رنگ های شاد ساخته شد و با محیط اطراف خود دچار تناقض شده و برجسته گردید. در دکوراسیون اداری نیز می توان برای طراحی عناصر مختلف مانند میزها و صندلی ها و یا راه پله و ... از خط و خطوط تیز و شکسته و رنگ های برجسته استفاده نمود.

  • استفاده از رنگ ها به طور جسورانه

رنگ ها در دکوراسیون اداری به سبک پست مدرن اغلب به صورت اغراق شده و با کنتراست بالا می باشند. معماران و طراحان برای استفاده از این سبک در دکوراسیون اداری بیشتر توجه می کنند که قسمت های مختلفی را شاخص کرده و همه ی فضا را درگیر این ماجرا نکنند تا فضایی استرس آور برای کارمندان ایجاد نشود.

  • تلاش برای تغییر چیزهای روزمره و عادی

در سبک پست مدرن طراحان سعی دارند تا تمامی چیزها و عناصر معمولی را به عناصری خاص تبدیل کرده و با رنگ آمیزی و یا استفاده ی درست و بجا از آن ها به آن ها جانی دوباره ببخشند. برای مثال در یک فضای اداری ممکن است که مشاهده کنید دور یک در معمولی را قابی رنگی زده اند تا با این کار به در جلوه ی خاصی ببخشند.

  • عدم پیروی فرم از عملکرد

در سبک پست مدرن برای فضای اداری و طراحی داخلی می توان مشاهده کرد که بعضی عناصر صرفا جنبه ی تزیینی داشته و به ساخت و ساز و عملکرد بنا هیچ ربطی ندارند . برای مثال ممکن است در قسمتی از سقف خرپایی زیبا مشاهده کنید که جنبه ی سازه ای اصلا نداشته باشد.

  • استفاده از متریال های ارزان قیمت به عنوان اشیایی گرانبها

همانطور که گفتیم سبک پست مدرن به دنبال تغییر قوانین و ایجاد تناقض می باشد. به همین دلیل در این سبک ممکن است صندلی هایی را مشاهده کنید که از یک متریال ارزان و کاملا روزمره مانند مقوا ساخته شده است اما همزمان به خوبی می تواند وزن هر کسی را تحمل کند.

دکوراسیون تجاری و اداری به سبک پست مدرن را بیشتر بشناسیم

  • ترکیب فرهنگ تجمل گرا با فرهنگ عامه

در دکوراسیون اداری به سبک پست مدرن ممکن است میزهایی را مشاهده کنیم که از ترکیب سبک سنتی و مدرن تشکیل شده اند و یا قفسه هایی که نصفشان چوبی و سنتی و نصف دیگر دارای شکلی خاص با رنگی تند می باشند. به هر حال در این سک در دکوراسیون اداری می توان از عناصر ترکیبی و چیزهایی که شاید در حالت عادی عجیب بنظر رسیده و در کنار هم جالب بنظر نرسند به بهترین شکل استفاده نمود.

  • استفاده از عناصر و منابع تاریخی

در دکوراسیون اداری به سبک پست مدرن می توان از نمادهای مختلف تاریخی که معنایی خاص را در بردارند استفاده نمود و این همانطور که گفتیم می تواند فقط جنبه ی تزیینی داشته باشد و عملکرد خاصی نداشته باشد. در دکوراسیون اداری به این سبک با توجه به آن که گفتیم به دنبال برهم زدن قوانین سبک مدرن می باشد از نمادها و چیزهایی که در سبک مدرن ممنوع شده است، می توان استفاده نمود و با آن ها بازی در طراحی داخلی و دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری بازی نمود.

  • طراحی با طعنه و مزاح

این ویزگی به این معناست که شما می توانید با عناوین و عناصر جایگاه های مختلف نمادین و با شوخی و طنعه در طراحی برخورد کنید. برای مثال در یک اداره به این سبگ می توان صندلی مدیر مجموعه را با شکوه تر و با کنده کاری ها یا نماد های بیشتری نسبت به دیگر صندلی ها طراحی نمود.

  • توجه و اهمیت به سطوح مختلف

سبک پست مدرن را میتوان سبکی دانست که از سادگی و مینیمالیسم پیروی نمی کند و طرفدار تزیینات باشد. اما باید توجه نشان داد که منظور از این تزیینات، تزییناتی اضافه باشند، نیست و بلکه با استفاده از خود سطوح و بافت متریال های متفاوت این کار را انجام می دهند.

کلام آخر از دکوراسیون اداری و تجاری

 از آنجایی که به وسیله ی داشتن یک دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری خوب می توان مشتریان بیشتری جذب کرده و برای شرکت و مجموعه ی خود برندسازی کرد و همچنین بهترین کارمندان را با راندمان کاری بالا استخدام نمود، می توان گفت تمامی شرکت ها وکمپانی های بزرگ دنیا برای داشتن یک دکوراسیون داخلی منحصر به فرد در رقابت می باشند و آن را از واجبات امر می دانند.

برای داشتن یک دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری با سبک مشخصی باید تمامی نکات آن سبک را در طراحی رعایت نموده تا بتوان گفت دکوراسیون اداری به سبک مشخصی می باشد. یکی از این سبک ها، سبک پست مدرن می باشد که بالاتر به ویژگی های مختلف این سبک اشاره نمودیم.

برای داشتن یک دکوراسیون اداری مناسب با سبک دلخواهتان، باید متخصصین و مهندسین این زمینه مشورت کنید و کارها را به آن ها بسپارید. یکی از شرکت های پیشتاز در این زمینه در سطح کشور شرکت دکوراسیون اداری و معماری هیرادانا می باشد که کارهای فوق العاده و موفقی در زمینه های مختلف معماری و دکوراسیون از دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری گرفته تا طراحی نما و بازسازی خانه قدیمی و ... انجام داده است و کارنامه ی پرباری دارد. شما با سپردن پروژه ی خود به مهندسین این شرکت می توانید از نتیجه ی رضایت بخش کارتان مطمئن باشید.

5 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات