طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون تجاری فروشگاه های زنجیره ای نیاز به چه ملزوماتی دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 13 دی 1400 در ساعت 11 : 56 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در چند سال اخیر شاهد ظهور و رشد فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در سطح شهر هستیم . این فروشگاه ها محصولات متنوعی را برای فروش قرار می دهند . از این روی روزانه افراد زیادی به این محیط مراجعه خواهند کرد .

 معمولا فروشگاه های زنجیره ای از متراژ بالایی برخوردار هستند . از این روی طراحی دکوراسیون تجاری آن باید به نوعی باشد که مشتریان برای خرید محصول مورد نظر خود دچار سردرگمی نشوند .

طراحی دکوراسیون تجاری باید به دست افراد متخصص صورت بگیرد تا در انتهای کار با مشکل مواجه نشویم . شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه در زمینه ی طراحی دکوراسیون می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به این منظور باشد .

در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با نکاتی در خصوص دکوراسیون تجاری و ملزومات آن آشنا کنیم .

قفسه و چیدمان محصولات

اولین و مهم ترین نکته به هنگام طراحی دکوراسیون تجاری ، چیدمان و نصب قفسه ی محصولات می باشد . در این مسیر لازم است از الگوی خاصی پیروی کنید تا به منظم تر شدن هر چه بیشتر فضا یاری ببخشید .

وجود نظم در محیط احساس آرامش زیادی به مشتریان القا خواهد کرد . از این روی آن ها می توانند به راحتی اقدام به انتخاب محصولات مورد نظر خود کنند .

بهتر است ارتفاع قفسه ها را به حد استاندارد در نظر بگیرید تا افراد به راحتی به اجناس مورد نظر خود دسترسی داشته باشند .

فرقی ندارد که مشغول طراحی فروشگاه مواد غذایی هستید و یا فروشگاه لباس  سعی کنید در هر صورت محصولات را دسته بندی کنید و هر قفسه را به یک محصول اختصاص دهید . این عمل نیز به منظم تر شدن هر چه بیشتر دکوراسیون تجاری یاری می بخشد .

شما می توانید با نصب یک بنر بالای هر قفسه ، محصولات موجود در آن مکان را شرح دهید . هم چنین می توانید در چیدن محصولات نیز از الگوهای خاصی پیروی کنید . برای مثال  می توانید محصولات را بر اساس رنگ بدنه ی آن ها بچینید .

دکوراسیون تجاری فروشگاه های زنجیره ای نیاز به چه ملزوماتی دارد ؟

استفاده از اکسسوری

اگر قصد طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس و یا کفش را دارید ، می توانید از آیتم هایی نظیر آینه به عنوان اکسسوری استفاده کنید .

در این فروشگاه ها به اندازه ی نیاز اتاق پرو نیز قرار دهید تا مشتریان در ساعات شلوغی با مشکل رو به رو نشوند .

بهتر است اتاق پرو در کنار قفسه های لباس قرار بگیرد تا مشتریان احتیاجی با طی کردن مسیر طولانی نداشته باشند .

هم چنین شما می توانید فضای کوچکی در هر قفسه برای نشستن مسئولان فروش نیز قرار دهید تا بتوانند در صورت لزوم ، به سوالات مشتریان پاسخ دهند .

اگر قصد طراحی دکوراسیون فروشگاه اسباب بازی و یا لباس بچه را دارید ، می توانید از عروسک و آیتم های فانتزی به منظور اکسسوری استفاده کنید .

جلوگیری از ازدحام با چینش هوشمندانه ی محصولات

به منظور جلوگیری از شلوغی و ازدحام در فروشگاه ، شما می توانید محصولات پر مصرف را با فاصله از یکدیگر قرار دهید . برای مثال در طراحی دکوراسیون تجاری فروشگاه مواد غذایی محصولاتی چون لبنیات ، حبوبات و یا سبزیجات را با فاصله ی زیاد از هم قرار دهید تا از شلوغی محیط فروشگاه جلوگیری کنید .

قرار دادن آیتم های جذاب

شما می توانید به هنگام طراحی دکوراسیون تجاری ، در ورودی راه بخشی را برای کالاهای پر تخفیف اختصاص دهید . البته به یاد داشته باشید که فضا به اندازه ی کافی برای رفت و آمد نیز وجود داشته باشد .

با این ترفند افراد به سمت فروشگاه جذب خواهند شد و در نتیجه فروش محصولات به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت .

 طراحی دکوراسیون تجاری در لباس فروشی

به کار بردن مانکن در فروشگاه های لباس یکی دیگر از انتخاب های هوشمندانه می باشد . می توانید بهترین لباس های موجود در فروشگاه را با استفاده از مانکن به نمایش بگذارید . سعی کنید چیدمان مانکن ها را طوری در نظر داشته باشید که در معرض دید قرار بگیرد .

اهمیت رنگ ها

به هنگام  طراحی دکوراسیون تجاری ، هیچ گاه از اهمیت رنگ ها غافل نشوید . بهتر است در این فضا از رنگ های شاد استفاده کنید . هم چنین شما می توانید با توجه به محصولات اقدام به انتخاب رنگ کنید . برای مثال می توانید در بخش میوه و سبزیجات از رنگ سبز و در قسمت اجناس بچگانه از رنگ های صورتی و یا زرد استفاده کنید .

نورپردازی در دکوراسیون تجاری

کمبود نور یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که بسیاری از افراد به هنگام طراحی دکوراسیون تجاری مرتکب می شوند . نور محیط باید به اندازه ی کافی باشد تا مشتریان با مشکل رفت و آمد و انتخاب اجناس مواجه نشوند . سعی کنید بر روی اجناس نیز نورپردازی ایجاد کنید تا افراد بتوانند به آسانی اقدام به خرید کنند .

متریال های مورد استفاده در فروشگاه

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، قفسه یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون تجاری می باشد از این روی لازم است بهترین متریال را برای این آیتم به کار بگیرید .

در صورت بی کیفیت بودن قفسه ها ، تحمل وزن محصولات غیر ممکن خواهد شد .

قیمت محصولات

بهتر است قسمتی از قفسه ی محصولات را برای قرار گرفتن قیمت محصولات در نظر داشته باشید . به یاد داشته باشید که همواره از قیمت های بروز استفاده کنید تا مشتریان بتوانند به آسانی اقدام به خرید کنند .

مسیر عبور

قفسه باید در حاشیه ی فروشگاه نصب شود تا مشتریان بتوانند به آسانی رفت و آمد کنند . بسیاری از افراد به هنگام خرید از چرخ دستی نیز استفاده می کنند . از این روی باید فضای بیشتری برای عبور و مرور در نظر داشته باشید .

دکوراسیون تجاری فروشگاه های زنجیره ای نیاز به چه ملزوماتی دارد ؟

بهداشت محصولات

در فروشگاه های موارد غذایی ، بهتر است به منظور جلوگیری از آلودگی محصولاتی نظیر ماست ، ترشی و یا عسل آن را در ظرف مناسبی ریخته و بر روی آن درپوش نیز قرار دهید .

در برخی از فروشگاه های موارد غذایی ، ادویه جات نیز به صورت فله ای فروخته می شود در کنار این آیتم لازم است دستکش و ابزار مناسب قرار دهید تا افراد بتوانند با رعایت کامل بهداشت اقدام به خرید کنند .

فضایی برای کودکان

در طراحی دکوراسیون تجاری شما می توانید فضایی برای کودکان نیز فراهم کنید . خرید کردن در مدت زمان طولانی برای کودکان آزار دهنده خواهد بود . با طراحی فضایی برای بازی شما می توانید محیطی امن برای کودکان فراهم سازید .

هم چنین به منظور افزایش امنیت کودکان لازم است فضایی برای نظارت مربی نیز طراحی کنید .

فروش فصلی

می توانید قسمتی از فروشگاه را برای فروش فصلی و مناسبتی نیز طراحی کنید با این کار توجه افراد به سوی فروشگاه جلب خواهد شد .

برای مثال می توانید محصولات مورد نیاز برای شب یلدا ، کریسمس و یا عید نوروز را در این قسمت برای فروش بگذارید .

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با نکاتی در خصوص طراحی دکوراسیون تجاری آشنا کرده ایم . این فرآیند را می توان تا حد زیادی تخصصی و دشوار در نظر داشت از این روی بهتر است به سراغ افراد متخصص بروید .

شرکت معماری هیرادانا گزینه ی بسیار مناسبی به این منظور می باشد . همکاران ما با توجه به متراژ محیط و قوانین موجود ، اقدام به طراحی دکوراسیون تجاری خواهند کرد . شما کاربران محترم می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در این شرکت تماس حاصل بفرمایید .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات