طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن ؟

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 20 بهمن 1400 در ساعت 15 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون به طور کلی به عملی می گویند که باعث در کنار هم قرار گرفتن عناصر مختلف در یک فضا شده به طوری که هم فضا را زیباتر و شیک تر کرده و هم باعث بهره وری بیشتر محیط شود . اصولا دکوراسیون داخلی یک فضا مطابق با کاربردی که آن فضا دارد و عوامل بسیار دیگری از جمله بودجه کارفرما ، سلیقه ی کارفرما ، مساحت ساختمان و ... صورت می گیرد . از آنجایی که امروزه ظاهر هر چیزی دارای اهمیت زیادی شده است و افراد ابتدا ظاهر را دیده و قضاوتی آنی در مورد آن چیز دارند ، دکوراسیون داخلی از گذشته هم پر اهمیت تر شده است . یکی از فضاهایی که با افراد زیادی سر و کار داشته و همواره در مقابل چشمان قضاوت گر افراد قرار می گیرد فضاهای اداری و تجاری می باشند . به همین دلیل امروزه بیش از پیش دکوراسیون اداری مورد توجه قرار می گیرد . به صورتی که شرکت ها و کمپانی های بزرگ و کوچک در سرتاسر دنیا در پی داشتن دکوراسیون داخلی ای منحصر به فرد هم از لحاظ سبک و زیبایی و هم از لحاظ تامین رفاه کارمندان خود می باشند و می توان گفت رقابتی در این باره وجود دارد .

 

سبک های محبوب در دکوراسیون اداری :

باید توجه نمود که هنر دکوراسیون نیز مانند دیگر بخش های هنر و معماری دارای سبک های مختلفی می باشد که هر سبک دارای ویژگی ها و مشخصه های منحصر به فرد خود می باشند و با توجه به سلیقه کارفرما می توان هر یک از این سبک ها را برای فضای مورد نظر آن استفاده نمود . از جمله ی محبوب ترین سبک های دکوراسیون در سرتاسر دنیا می توان به سبک مدرن و سبک کلاسیک اشاره نمود که دارای ویژگی هایی کاملا متفاوت با یکدیگر بوده اما هر دو دارای طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا می باشند .

 دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن ؟

ویژگی های سبک کلاسیک در دکوراسیون اداری :

سبک کلاسیک دارای تاریخچه ی زیادی می باشد و سالهای سال است که در هنر و معماری جای خود را حفظ کرده است . این سبک به دلیل ویژگی های خاصی که دارد توانسته است همچنان یکی از پر طرفدارترین سبک ها در سرتاسر جهان باقی بماند . این سبک همواره به دنبال القای حس اصالت و وقار در کنار گرما و صمیمیت به مخاطبین خود بوده و این نکته را در تک تک مشخصات و نکات خود لحاظ می کند . از جمله ی این ویژگی ها می توان به این نکات اشاره نمود .

 

  • توجه به نظم و تعادل

یکی از اصلی ترین نکاتی که به طور کلی در سبک کلاسیک باید به آن توجه نمود ایجاد نظم و تعادل می باشد که این به وسیله ی حفظ تقارن در چیدمان و یا طراحی تک تک عناصر و جزییات شدنی می باشد . برای مثال کمدها ، مبلمان ، صندلی ها و ... همگی باید به صورت قرینه و در جای درست خود قرار بگیرند . در این صورت فضای داخلی اداره دارای تعادل شده و منضبط و شیک بنظر می رسد .

  • استفاده از مصالحی همچون چوب

همانطور که گفتیم یکی از نکات ویژه ی دکوراسیون کلاسیک وقار و اصالت و حس گرمایی می باشد که به مخاطبین خود می دهد . به همین دلیل یکی از مصالحی که در سبک کلاسیک بسیار پر طرفدار می باشد ، چوب است . چوب با توجه به بافت ویژه ای که دارد می تواند در رنگ ها و اشکال مختلف تغییر کند و همچنین می توان با هنرهای مختف مانند منبت کاری ، کنده کاری و ... روی آن جزییات زیاد و زیبایی را کار نمود . از طرفی چوب به دلیل آن که از دل طبیعت بیرون آمده دارای حس طبیعی و گرمای خاصی می باشد و به خوبی نیز می تواند این را به افراد انتقال دهد .

 

استفاده از رنگ های گرم و خنثی

یکی از نکاتی که در دکوراسیون کلاسیک باید به آن توجه نمود ، استفاده از رنگ های خنثی و گرم می باشد . رنگ هایی مانند سفید ، کرم ، قهوه ای ، بژ و ... در این سبک بسیار پر کاربرد بوده و می توان به کمک آن ها فضایی شیک و اصیل و گرم را طراحی نمود .

دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن ؟

استفاده از تزیینات

از جمله نکاتی که دکوراسیون کلاسیک را از سبک مدرن و دیگر سبک ها متمایز می کند تزیینات و جزییات فراوان آن است . این سبک به تک تک جزییات توجه نموده و می توان از تزیینات زیادی مانند قاب ها ، گلدان ها و ... که همگی باید با ظاهر دکوراسیون کلاسیک همخوانی داشته باشند استفاده نمود و جلوه ای مجلل به فضا بخشید .

  • و ...

 

ویژگی های سبک مدرن در دکوراسیون داخلی :

سبک مدرن نیز یکی دیگر از سبک های پر طرفدار در زمینه دکوراسیون و معماری می باشد . از حضور این سبک در عرصه هنر زمان زیادی نمی گذرد اما به دلیل تفاوت های خود با سبک های دیگر و ویژگی ها و نکاتی که دارد توانسته است یکی از محبوب ترین سبک ها در سرتاسر دنیا در تمامی زمینه های هنری شود .

  • سادگی و زیبایی در کنار یکدیگر

یکی از اصلی ترین ویژگی های سبک مدرن در طراحی دکوراسیون داخلی سادگی می باشد که حتما باید به آن در تمامی ویژگی های دیگر دقت نمود . این سبک همواره در تلاش برای حفظ سادگی در کنار خلق زیبایی می باشد چرا که بر این عقیده است که سادگی سبب می شود تا دکوراسیون یا ساختمان طراحی شده سال های بیشتری روی بورس باشد و زیبایی خود را حفظ کند .

دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن ؟

  • استفاده از متریال ها به صورت محدود

سبک مدرن در استفاده از نوع متریال محدودیتی ندارد و می تواند از اغلب متریال ها در این سبک استفاده نمود . بیشتر شیوه ی استفاده از متریال ها و تعداد متریال های استفاده شده است که در این سبک باید به آن توجه نمود . برای مثال سبک مدرن از متریال های بسیار متنوع با تعداد زیاد استفاده نمی کند . بلکه از دو یا سه متریال در کنار یکدیگر به شیوه ای که در هماهنگی کامل باشند استفاده می نمایند .

  • استفاده از رنگ ها به صورت محدود

همانطور که گفتیم این سبک در ستایش سادگی و ایجاد زیبایی ویژگی های خود را تشکیل داده است . به همین دلیل در دکوراسیون داخلی مدرن نمی توان از رنگ های خیلی زیادی استفاده نمود . بلکه می توان از چند رنگ به شیوه ای هنرمندانه و خلاقانه به صورتی که تشکیل هارمونی دهند استفاده کرد . در دکوراسیون اداری به سبک مدرن همچنین می توان از رنگ های جسورانه تر برای فضاها و یا گوشه هایی خاص و یا ایجاد قسمت هایی که هایلایت باشند و مورد توجه قرار بگیرند استفاده نمود .

  • استفاده از عناصر به روز دنیا

امروزه در سرتاسر دنیا دکوراسیون اداری دستخوش تغییرات بسیاری شده است و عناصر زیادی مورد توجه قرار گرفته اند . برای مثال می توان به پارتیشن ها اشاره نمود . در دکوراسیون اداری دیگر می توان دیوارها را برداشته و از انواع پارتیشن ها برای جدا کدرن فضاهای مختلف استفاده نمود . سبک مدرن به شما این اجازه را می دهد که انواع پارتیشن ها را بتوانید در دکوراسیون اداری به این سبک استفاده نمایید و هماهنگی و همکاری بیشتری را در کارمندان به وجود بیاورید .

  • و ...

 

دکوراسیون اداری به سبک مدرن محبوب تر است یا دکوراسیون اداری به سبک کلاسیک ؟

می توان به جرات گفت که هر دوی این سبک ها از محبوب ترین سبک های دکوراسیون اداری در سرتاسر دنیا می باشند . اما خوب با توجه به نقطه ای که علاقه و تمایل افراد به سمت آن می رود می توان اذعان داشت که سبک مدرن روز به روز محبوب تر شده و در بسیاری از فضاها جایگزین سبک کلاسیک شده است . یکی از دلایلی که این سبک به این گونه محبوب شده است می توان به این نکته اشاره نمود که در سبک مدرن می توان کارهای خلاقانه ی بیشتری انجام داد و همچنین عناصر و جزییات متنوع و زیادی می توان خلق نمود که با این سبک همخوانی داشته باشد . از طرفی سلیقه و علاقه ی افراد به سبک کارهای ساده تر و به دور از تجملات و پیدا کردن زیبایی در سادگی می رود و از آنجایی که این از مشخصه های اصلی سبک مدرن می باشد سبب محبوبیت این سبک در سرتاسر جهان شده است .

 دکوراسیون اداری کلاسیک یا مدرن ؟

کلام آخر

برای داشتن دکوراسیون اداری مناسب با سبک های دلخواهتان می توانید به مهندسین و طراحان شرکت معماری هیرادانا مراجعه کرده و به پشتوانه ی تجربه ی این افراد از نتیجه ای مطلوب بهره مند شوید .

9 / 10
از 9 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات