طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری و تجاری به کمک ترکیب رنگ های رایج در دکوراسیون

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 21 آذر 1400 در ساعت 10 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون را در واقع میتوان تکنیکی دانست که در آن عناصر مختلف در یک فضا طوری در کنار یکدیگر قرار می گیرند که بشود از فضا بهترین استفاده را کرد و همچنین تمامی نیازهای افراد حاضر در آن فضا رفع شود . امروزه بنا به شرایطی که در سرتاسر جهان ایجاد شده است ، فقط مردها نیستند که دارای شغل می باشند بلکه زن ها هم دیگر به انجام شغل های مختلف مشغول شده اند . به همین دلیل محیط های کار شلوغ تر شده اند و همچنین از آن زمختی گذشته خارج شده اند . نتیجتا می توان گفت دکوراسیون اداری لازم است تا بتوان در فضاهای اداری هم همه ی افراد را جای دارد و هم امکانات مورد نیاز آن ها را رفع نمود و با روحیات افراد مختلف کنار آمد . همچنین بخاطر مزیت های مختلفی که یک دکوراسیون اداری مناسب می تواند برای افراد ایجاد کند ، کارکنان می توانند بهتر به فعالیت های کاری بپردازند و در نتیجه راندمان کاری بالا می رود و میزان رضایت مشتری نیز به دنبال آن بیشتر می شود و همه ی این ها در نهایت باعث سود بالاتر شرکت می شود .  

 

انواع سبک ها در دکوراسیون اداری از زبان شرکت دکوراسیون و معماری هیرادانا :

دکوراسیون اداری در گذشته خلاصه می شد به در کنار هم قرار گرفتن چند اتاق و فضایی عمومی با چیدمانی یکنواخت ، به طوری که اکثر اداره ها بدون این که به کاربری آن ها توجهی شود ، دارای طراحی داخلی اداری یکسانی بودند . اما با گذشت زمان و الهام گرفتن از عناصر و هنرهای مختلف سبک های زیادی در دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری پدید آمده است که هر کدام از این سبک ها دارای ویژگی ها و نکات ویژه ی خاصی می باشند ، که باعث خاص تر شدن و جذاب تر شدن طراحی داخلی اداری می شوند و همچنین به اینوسیله از فضاهای مختلف بهترین بهره برده می شود و نیازهای مختلف کارکنان اداره رفع می شود .

دکوراسیون اداری و تجاری به کمک ترکیب رنگ های رایج در معماری

  • سبک کلاسیک در دکوراسیون اداری
  • سبک مدرن در دکوراسیون اداری
  • سبک مینیمال در دکوراسیون اداری
  • سبک اسپورت در دکوراسیون اداری
  • سبک رترو در دکوراسیون اداری
  • سبک روستیک در دکوراسیون اداری
  • و ...

استفاده از رنگ ها و ترکیباتشان در دکوراسیون اداری از زبان شرکت دکوراسیون اداری و معماری هیردانا :

  • رنگ قرمز

رنگ قرمز رنگی است که به تحرک ، پویایی و فعالیتی که در خود دارد و به دیگران القا می کند ، معروف می باشد . این رنگ مناسب فضاهایی می باشد نیاز به انرژی بالا و پویایی زیادی دارد . اگر فضایی در اداره نیازمند این است که کارکنان در آن دارای انرژی زیادی باشند و به جزییات توجه نشان داده شود می توان از رنگ قرمز و یا ترکیب رنگ قرمز با رنگی خنثی مانند سفید و یا طوسی استفاده نمود . از این رنگ و ترکیب آن با رنگ های دیگر میتوان در دکوراسیون تجاری نیز استفاده کرد .

از این رنگ نباید در فضاهایی که پرتنش و یا استرس آور می باشند ، استفاده نمود چرا که این رنگ باعث بالا رفتن هیجانات شده و میزان تنش را بالا می برد .

دکوراسیون اداری و تجاری به کمک ترکیب رنگ های رایج در معماری

  • رنگ آبی

آبی را همگان رنگی آرامش بخش میدانند که تا حد زیادی روی تمرکز تاثیر گذاشته و باعث بهتر شدن روند کار می شود . این رنگ روی ذهن تاثیر مثبتی می گذارد و اگر کار شما به صورتی می باشد که به طور مداوم و یا اغلب اوقات پشت میز می شینید ، استفاده از آن باعث می شود تا تمرکز بهتری داشته باشید و بتوانید با ذهنی باز کارتان را انجام دهید .

برای ایجاد تعادل و  بالا رفتن انرژی در فضا بهتر است که فقط از رنگ آبی برای سطوح یک فضای اداری استفاده نکنید و رنگ هایی مانند رنگ زرد و یا نارنجی را در کنار آن به کار برده که در کنار آرامش و تمرکز ، انرژی و شور و نشاط هم داشته باشید .

  • رنگ سفید

استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری نیز از ابتدا محبوب بوده است . این رنگ به دلیل خنثی بودن به خوبی می تواند با اغلب رنگ ها ترکیب شده و جلوه زیبایی به فضا ببخشد . این رنگ به دلیل حس پاکیزگی ای که دارد بیشتر در فضاهایی مانند فضاهای پزشکی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرد . همچنین از جمله ویژگی های این رنگ روشنایی و حس بزرگنمایی ای می باشد که به فضا می دهد . بنابراین میتواند رنگ مناسبی با یک فضاهای تنگی مانند راهروها ، فاهای تولیدی و یا حتی اتاق های کوچک باشد . استفاده از این رنگ و ترکیب آن با یک یا دو رنگ که دارای انرژی باشند ، می تواند حس و حال شیک و مدرن به فضای اداره شما ببخشد .

  • رنگ زرد

رنگ زرد را میتوان رنگی دانست که بسیار حس خوب و مثبتی به دیگران القا می کند . این رنگ به دلیل روشنایی و انرژی ای که دارد باعث تحریک روح آدمی می شود . به همین دلیل استفاده از رنگ زرد باعث حس شاد زیستن و انرژی داشتن می باشد . همچنین هنرمندان و طراحان اصولا از این رنگ هنگام داشتن اعتماد بنفس استفاده می کنند و استفاده از این رنگ را کاری جسورانه می دانند . این رنگ را می تون رنگ الهام نیز دانست به طوری که افراد را وادار به امتحان کردن چیزهای جدید می کند . به همین دلیل استفاده از این رنگ در محیط هایی که به فعالیت های خلاقانه و یا طراحی می پردازند ، باعث بیشتر شدن خلاقیت آن ها و داشتن انرژی در آن ها می شود . توصیه می شود که از این رنگ از آن جایی که کمی خشونت به همراه خود دارد در فضاهایی مانند اتاق کنفرانس استفاده نشود .

  • رنگ سبز

رنگ سبز در واقع رنگی که است که چشمان ما بیش از هر رنگ دیگری به دیدن آن عادت دارد ، چرا که در طول روز در محیط اطراف زیاد آن را مشاهده می کنیم . استفاده از این رنگ در محیط باعث تبدیل محیط به محیطی آرام ، صلح آمیز و خونسرد می شود . زیرا این رنگ دارای تعادلی زیبا و روشنایی می باشد .

این رنگ برای فضاهای اداری ای که نیاز به آرامش و سکون می باشد و تمرکز زیادی برای انجام امور دفتری نیاز است توصیه می شود . این رنگ بیشتر در دفاتری که کارشان مربوط به کمک دیگران می باشد ، مانند امور خیریه و اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرد .

 

سخن آخر

دکوراسیون اداری و تجاری به کمک ترکیب رنگ های رایج در معماری

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید ، داشتن یک دکوراسیون اداری مناسب امروزه جز الزامات یک اداره می باشد . برای جلب نظر مشتریان و همچنین داشتن تیمی حرفه ای با وضعیت کاری عالی ، نیاز است که فضای اداری و تجاری خود را به بهترین شیوه ی ممکن دکور کنید . همچنین متوجه شدید که دکوراسیون اداری سبک های مختلفی دارد که هر یک از این سبک ها ویژگی های مخصوص خود را دارا هستند و برای داشتن یک دکوراسیون اداری عالی باید از ترندهای روز دنیا باخبر باشید و به نکات مهم در زمینه دکوراسیون اداری توجه کنید . یکی از نکات تاثیر گذار در این امر رنگ ها می باشند و برای انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری باید با متخصصین این زمینه مشورت کرده و کارهای خود را به آن ها بسپارید تا با توجه به علم و دانشی که دارند ، بهترین تصمیم را برای فضای اداری شما بگیرند . یکی از شرکت هایی که در سرتاسر ایران فعالیت های مختلفی در زمینه معماری و دکوراسیون مانند بازسازی ساختمان ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون تجاری ، طراحی نمای اداری ، دکوراسیون داخلی و ... انجام داده است و کارنامه پربار و موفقی در این زمینه دارد ، شرکت دکوراسیون اداری و معماری هیرادانا می باشد . شما می توانید با سپردن کار خود به مهندسین و طراحان این شرکت از نتیجه زیبا ، بروز و رضایت بخش آن مطمئن باشید .

6 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات