طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری و انواع پارتیشن قابل استفاده در آن

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 11 دی 1400 در ساعت 12 : 6 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طراحی دکوراسیون اداری را می توان جزو فرآیند های دشوار و زمان بر در نظر داشت . در صورتی که تجربه و توانایی لازم در انجام این پروسه را نداشته باشید ، قطعا با مشکلات فراوانی در حین انجام کار رو به رو خواهید شد .

کارمندان ساعات طولانی از روز را در این محیط سپری می کنند . از طرفی روزانه بیش از صدها نفر برای انجام امور کاری خود به این محیط رفت و آمد دارند ، بنابراین طراحی دکوراسیون اداری باید به نوعی باشد که پاسخ گوی تمامی نیاز کارمندان و مشتریان قرار بگیرد .

فرآیند طراحی دکوراسیون اداری تحت عوامل گوناگون آغاز می شود . می توان از میان آن به مهم ترین علت یعنی متراژ محیط اشاره کرد .

یک فرد متخصص و یا شرکت معماری باید فارغ از متراژ محیط تمامی آیتم های مورد نیاز را در فضای اداری قرار دهد .

شرکت معماری هیرادانا قصد دارد در این مقاله به موضوع پر اهمیت طراحی دکوراسیون اداری و پارتیشن بندی این فضا بپردازد .

تقسیم بندی فضاها

اولین گام برای طراحی دکوراسیون اداری ، تقسیم بندی فضاها می باشد . شرکت معماری و یا فرد متخصص با توجه به متراژ فضا اقدام به تقسیم بندی فضا خواهد کرد .

بهتر است قسمتی از فضای اداری را برای انتظار افراد اختصاص دهید . شما می توانید با قرار دادن یک دست مبلمان و یا صندلی راحتی ، این فضا را برای مشتریان خود فراهم سازید .

در دکوراسیون اداری تقسیم بندی دیگر فضاها به کمک آیتمی به نام پارتیشتن انجام می شود که در ادامه توضیحات بیشتری در خصوص آن برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد .

پارتیشن چیست ؟

به کمک پارتیشن می توان فضا را تقسیم بندی کرد . این که هر کارمند بتواند فضای شخصی و خصوصی خود را حین کار کردن داشته باشد ، می تواند گزینه ی بسیار پر اهمیتی تلقی شود .

پارتیشن ها در متریال ها و انواع گوناگونی ساخته می شوند که افراد می توانند بر اساس بودجه و البته سلیقه ی شخصی خود حق انتخاب داشته باشند .

نصب پارتیشن و تقسیم بندی فضاها باعث ایجاد نظم در محیط خواهد شد . از این روی کارمندان می توانند با تمرکز بالاتری به انجام کارهای خود مشغول باشند .

دکوراسیون اداری و انواع پارتیشن قابل استفاده در آن

برخی از متریال های پرکاربرد در پارتیشن به شرح ذیل می باشد .

  • شیشه
  • آلومینیوم
  • چوب  

پارتیشن به دو دسته ی متحرک و ثابت نیز تقسیم بندی می شود . به منظور استفاده در دکوراسیون اداری ما به شما پارتیشن متحرک را پیشنهاد می کنیم . زیرا می توانید در صورت نیاز آن را جا به جا کنید .

پارتیشن از جنس شیشه

می توان پارتیشن شیشه ای مات و یا شفاف را به این منظور استفاده کرد . نصب این نوع از پارتیشن در دکوراسیون اداری بسیار آسان خواهد بود و ظاهر بسیار زیبا و مدرنی به محیط اداری شما خواهد بخشید .

به یاد داشته باشید که این نوع پارتیشن در مدت زمان کوتاهی کثیف خواهد شد . از این روی لازم است هر چند روز یکبار برای تمیز کردن آن اقدام کنید .

پارتیشن ام دی اف دو جداره و تک جداره

این نوع از پارتیشن عایق بسیار مناسبی برای صدا و گرما خواهد بود . شما می توانید ام دی اف را به صورت تک و یا ترکیبی استفاده کنید . در حالت ترکیبی ، در قسمتی از پارتیشن ام دی اف ، شیشه نیز قرار خواهد گرفت .

پارتیشن تمام ام دی اف دو جداره بهترین عایق صدا و گرما خواهد بود . از این روی استفاده از آن در دکوراسیون اداری انتخاب بسیار هوشمندانه ای محسوب می شود .

این سبک از پارتیشن تنوع بسیار بالایی در رنگ نیز دارا می باشد . از این روی می توانید بر اساس سبک دکوراسیون اداری اقدام به انتخاب کنید .

پارتیشن از جنس آلومینیوم

پارتیشن آلومینیومی در برابر رطوبت و آب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد . سبک بودن این متریال فرآیند نصب را تا حد زیادی آسان خواهد کرد . هم چنین شما عزیزان می توانید بعد از گذر زمان طولانی این متریال را بازیافت کرده و جنس تازه ای تحویل بگیرید .

پارتیشن چوب

چوب راش یکی از پرکاربرد ترین انواع چوب در ساخت پارتیشن می باشد . این نوع پارتیشن به راحتی تمیز خواهد شد و وزن سبک آن فرآیند نصب را آسان تر خواهد کرد .

این متریال تا حد زیادی عایق صدا خواهد بود و در عین حال قیمت بسیار مقرون به صرفه ای نیز به همراه دارد .

می توان بهترین متریال پارتیشن موجود برای طراحی دکوراسیون اداری را چوب در نظر داشت .

رنگ بندی پارتیشن ها

فرقی نمی کند که شما به دنبال چه متریالی از پارتیشن باشید . در هر نوع از آن ها تنوع بسیار بالایی از رنگ وجود دارد که شما می توانید بر اساس سبک کلی محیط اقدام به انتخاب کنید .

برای مثال  پارتیشن شیشه ای برای دکوراسیون مدرن کاربرد فراوانی دارد .

همان طور که در ابتدا به این نکته اشاره کرده ایم ، متریال های گوناگونی به منظور ساخت پارتیشن وجود دارد . هر یک از این متریال ها ویژگی های مخصوص به خود را دارا می باشد .

بعد از انتخاب نوع پارتیشن ، نوبت به نصب آن می رسد در ادامه فرآیند نصب پارتیشن در دکوراسیون اداری را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد .

دکوراسیون اداری و انواع پارتیشن قابل استفاده در آن

نصب پارتیشن در دکوراسیون اداری

برای ساخت پارتیشن ، فرد متخصص و یا شرکت معماری باید به طور کاملا دقیق متراژ فضا را اندازه گیری کند . به یاد داشته باشید که خطا در اندازه می تواند به طور کلی فرآیند نصب را مختل سازد .

بعد از ساخت پارتیشن ، قطعات به صورت جدا نصب خواهد شد . بسته به متراژ محیط و سختی کار این فرآیند بین چهار تا هشت روز طول می کشد .

به یاد داشته باشید که فرآیند نصب پارتیشن را به دست افراد متخصص بسپارید تا با هوشمندی تمام اقدام به تقسیم بندی عادلانه ی فضا کنند و بهترین نتیجه را برای شما عزیزان فراهم سازند .

هزینه ی پارتیشن بندی

هزینه ی ساخت پارتیشن بر اساس متر محاسبه می شود . هم چنین هزینه ی نصب به صورت جداگانه دریافت خواهد شد . بسته به سختی و یا آسانی نصب ، ممکن است هزینه ها با هم تفاوت داشته باشد .

پارتیشن تک جداره را می توان جزو یکی از ارزان ترین انواع پارتیشن در نظر داشت . بنابراین اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها را دارید ، ما این نوع را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم .

شما می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه ها با مشاورین ما در شرکت معماری هیرادانا تماس حاصل بفرمایید .

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با طراحی دکوراسیون اداری و انواع پارتیشن و نحوه ی نصب آن آشنا کرده ایم . پارتیشن ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند ، این موضوع باعث شده تا افراد بتوانند بر اساس سلیقه ی شخصی خود حق انتخاب داشته باشند .

علاوه بر دکوراسیون اداری می توان از این آیتم در دیگر فضاها نیز استفاده کرد .

ایجاد یک محیط خصوصی برای کارمندان می تواند باعث حفظ آرامش و در نهایت افزایش کارایی آن ها شود .

شرکت معماری هیرادانا با سال ها تجربه گزینه ی بسیار مناسبی به جهت انجام طراحی دکوراسیون باشد . از این روی شما عزیزان می توانید در صورت وجود هر گونه سوال با مشاورین ما در این شرکت تماس حاصل بفرمایید .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات