طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری همراه تجهیز و فرنیش کردن طبق اصول دکوراسیون و معماری

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 28 آذر 1400 در ساعت 11 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در دنیای معماری ، طراحی و اجرا بنا ها همواره اصطلاحات جدیدی ظهور می کند که هر یک بیانگر مجموع کارهایی می باشد که باعث ایجاد فضایی بهتر و کاربردی تر می گردد ، فرنیش نیز یکی از اصطلاحاتی است که در سال‌ های اخیر در میان مردم بسیار رواج یافته است و منظور از آن این است که ساختمان به صورت مبله تحویل شما داده می شود . یعنی فضا کاملاً چیدمان شده و دیگر نیازی نیست که شما تجهیزات و مبلمان خریداری کنید .

تجهیز و فرنیش ساختمان ها علاوه بر آنکه باعث بالا رفتن ارزش مادی آن می گردد ، باعث می‌ شود افراد وقت و هزینه زیادی برای تهیه وسایل تلف نکنند . از سوی دیگر تجهیز و فرنیش کردن فضا ها توسط طراحان و افراد متخصص در این زمینه انجام می شود . بنابراین تمام اصول و قواعد طراحی دکوراسیون داخلی به طور کامل رعایت می شود و تمام اجزا و وسایل طبق اصول و قواعد چیدمان میشوند .

یکی از انواع فضاهایی که تجهیز و فرنیش کردن آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد ، طراحی فضاهای اداری است .

همانطور که میدانید افراد ساعت طولانی را در فضاهای اداری سپری میکنند . بنابراین باید فضا به گونه ‌ای طراحی شود که در مدت زمان طولانی باعث خستگی و کسالت افراد نشود و علاوه بر آن تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز آنان تامین گردد .

دکوراسیون اداری اگر درست و اصولی و مطابق با اصول و قواعد طراحی فضاهای اداری انجام شود باعث افزایش راندمان و عملکرد کارکنان می گردد ، شرکت دکوراسیون هیرادانا با در نظر داشتن کادری مجرب و حرفه ای و سابقه ای درخشان در زمینه طراحی داخلی فضاهای تجاری و اداری همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین طرح ها در کنار مناسب ترین قیمت شما عزیزان را در طراحی و اجرای فضای کاربردی با ظاهری زیبا همراهی کند .

دکوراسیون اداری همراه تجهیز و فرنیش کردن طبق اصول دکوراسیون و معماری

طراحی داخلی فضاهای اداری و تجاری هم از لحاظ زیبایی و بصری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و هم از نظر کاربرد و عملکرد گرایانه بودن فضاها برای کارکنان و مراجعین ، بنابراین برای تجهیز و فرنیش کردن فضاهای اداری باید به تمام نکات و جزئیات توجه بالایی داشته باشید .

تجهیز و فرنیش کردن فضاهای اداری بر میزان بهره وری و روند کاری کارکنان ، نوع ارتباطات درون سازمانی و ... به شکل مستقیم و غیرمستقیم تاثیر چشمگیری میگذارد .

از مهمترین تجهیزات و وسایل فضاهای اداری می توان به میز و صندلی ، قفسه بندی‌ ، طراحی فضای کافی برای جاسازی وسایل ، پارتیشن اداری جهت جداسازی فضاها و … اشاره کرد .

  • انتخاب سبک

تجهیز و فرنیش کردن فضاهای اداری با توجه به نوع عملکرد فضا و همچنین سبک انتخابی برای طراحی دکوراسیون آن انجام می گیرد .

به عنوان مثال برای ایجاد فضایی رسمی در طراحی ادارات از سبک کلاسیک برای طراحی داخلی استفاده می شود دکوراسیون کلاسیک یکی از محبوب ترین سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی میباشد ، سبک کلاسیک فضایی مجلل ، با شکوه و رسمی ایجاد می کند .

برای طراحی دکوراسیون کلاسیک ، از مبلمان اداری کلاسیک استفاده میشود . این مبلمان چوبی زیبا دارای حکاکی و کنده کاری با نقوش و طرح‌ های زیبای کلاسیک هستند .

از پرکاربردترین رنگها در طراحی فضاهای اداری به سبک کلاسیک می توان به تنالیته های مختلف رنگ قهوه ای ، بژ و کرمی اشاره کرد .

یکی دیگر از پرکاربرد ترین سبک ها برای طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری و تجاری طراحی به سبک مدرن می باشد . در این سبک بر خلاف سبک کلاسیک همه چیز در اوج سادگی طراحی و اجرا می شود و عملکرد و کاربرد فضا در اولویت قرار دارد . در واقع می توان گفت که در این سبک فرم از عملکرد پیروی می کند . بنابراین می توان این سبک را یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی و اجرای فضاهای اداری و تجاری معرفی کرد .

از طراحی به سبک مدرن می‌ توان هم برای طراحی فضاهایی با متراژ بالا و هم در فضاهایی با متراژ پایین و کوچک استفاده کرد . اما اگر فضای اداره کوچک باشد ، این سبک بهترین گزینه برای طراحی دکوراسیون داخلی می باشد . با استفاده از این سبک در دیزاین و طراحی دکوراسیون تجاری می توان فضایی ساده ، زیبا و کاربردی ایجاد کرد .

از پرکاربردترین رنگ ها در این سبک می توان به رنگ سفید ، آبی ، طوسی ، سبز و ... اشاره کرد .

در طراحی فضاهای اداری به سبک مدرن از مبلمان ساده و مدرن امروزی استفاده می شود . مبلمان این سبک بسیار راحت و دارای ظاهری ساده هستند .

دکوراسیون اداری همراه تجهیز و فرنیش کردن طبق اصول دکوراسیون و معماری

به طور کلی برای مبلمان فضاهای اداری با هر سبکی ، ابتدا باید راحتی کارکنان اولویت قرار گیرد . به عنوان مثال می توان از مبلمان اداری ارگونومیک استفاده کرد ، استفاده از این مبلمان بخصوص در ساعات طولانی مراقب جسم بوده و دچار آسیب رسانی به ستون فقرات نمی شود .

در نظر گرفتن راحتی کارکنان علاوه بر سلامت آنان ، باعث ایجاد حس رضایت و افزایش راندمان و نتیجه کار بهتر می گردد .

  • مبلمان مناسب با فضا

مبلمان یکی از اصلی ترین تجهیزات فضا های اداری میباشد . تهیه و چیدمان درست و اصولی مبلمان یکی از مهمترین مراحل در تجهیز و فرنیش کردن فضاهای اداری است ، مبلمان فضاهای اداری با توجه به عملکرد هر بخش دارای طرح و فرم های متفاوتی می باشد ، که باید متناسب با فضا انتخاب و چیدمان شود .

میزهایی که برای کارکنان مورد استفاده قرار می‌ گیرد ، باید با توجه به هدف و کاربرد آن در ابعاد و فرم های مختلف طوری طراحی شوند که پاسخگوی نیاز افراد باشد . به عنوان مثال در ادارات و شرکت ها بهتر است از میز هایی که دارای چند کشور و یا کمد کوچک باشد ، استفاده کنید تا افراد بتوانند وسایل و مدارک را به صورت مجزا و طبقه بندی شده در داخل آنها قرار دهند .

علاوه بر آن باید قفسه و کشوهایی در نظر گرفته شود تا کارکنان مدارک و وسایل خود را در داخل آن قرار دهند . به این ترتیب همه چیز در جای خود قرار گرفته و فضا منظم و مرتب می شود و کارکنان می توانند تمرکز بیشتری بر روی کار خود داشته باشند .

  • انواع چیدمان و دکوراسیون دفاتر اداری

چیدمان دفاتر کاری و شرکت ها با توجه به نوع عملکرد و کاربرد آن ها متفاوت می باشد در واقع طراح ابتدا نوع عملکرد کارکنان و تمام خصوصیات فضا را بررسی می کند ، سپس با توجه به آن به تجهیز و فزنیش کردن آن می پردازد .

امروزه بر خلاف زمان گذشته که طراحی اداری تنها به صورت اتاق های بسته ی مجزا بود ، دارای انواع مختلفی از چیدمان با توجه به نوع کار و نحوه ارتباط میان کارمندان و مراجعین می باشد .

یکی از انواع چیدمان ، چیدمان به روش سنتی می باشد . در واقع چیدمان به این روش همان دفاتر انفرادی می باشد که به شکل نیمه دائمی و یا دائمی طراحی می شود .

این سبک چیدمان شامل ترکیبی از دفاتر و اتاق کنفرانس به عنوان فضای بسته و در کنار آن قسمت لابی و پذیرش به عنوان فضای باز می باشد .

از دیگر فرم های چیدمان دفاتر کاری ، می توان به طراحی اتاقک های مجزا اشاره کرد که در این روش با استفاده از پارتیشن ها اتاقک هایی کوچک طراحی می شود ، این سبک از نظر اقتصادی به صرفه می باشد .

نوع دیگر چیدمان ، چیدمان باز می باشد که در این روش دیگر هیچ خبری از دیوار و پارتیشن های جدا کننده نیست و به جای آن فضاهای کاری به وسیله مبلمان تفکیک می‌شوند .

دکوراسیون اداری همراه تجهیز و فرنیش کردن طبق اصول دکوراسیون و معماری

از مهمترین مزایای این روش می‌ توان به انعطاف پذیری بالای فضا اشاره کرد به این ترتیب می توان فضاهای چند منظوره ای ایجاد کرد که به راحتی می توان آن را توسعه داد و یا حذف کرد .

روش بعدی چیدمان به روش اشتراکی می باشد که یکی از بهترین طرح ها برای چیدمان فضاهای اداری است . به این ترتیب می توان بدون ایجاد یک دفتر کار شخصی از تمام تجهیزات و امکانات دفتر کار استفاده کرد . در این روش می توان تلفیق فضا های خصوصی و اشتراکی را مشاهده کرد .

نوع دیگر چیدمان ، چیدمان تلفیقی است . این سبک یکی از جدید ترین انواع چیدمان فضاهای اداری محسوب می شود که در این روش می توان بسته به سبک کاری کارکنان در بخش های مختلف انواع سبک های چیدمان را اجرا کرد . به عنوان مثال می توان یک فضای بزرگ را در نظر گرفت و بخش های مختلفی را در آن تعیین کرد . طوری که کارمندانی که به توجه و تمرکز بیشتری نیاز دارند ، در اتاقک های خصوصی و برای انجام کارهای تیمی فضای باز در نظر گرفته شود .

  • سخن آخر

تجهیز و فرنیش کردن فضاهای اداری و تجاری و در کل دکوراسیون اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد . زیرا اگر درست و اصولی انجام شود ، می تواند علاوه بر ایجاد فضایی زیبا ، راحت و کاربردی برای کارکنان باعث افزایش بهره وری و نتیجه بهتر شود .

شما عزیزان می توانید با تجهیز و فرنیش کردن فضاهای اداری علاوه بر اینکه زمان زیادی را برای تهیه وسایل و مبلمان مورد نیاز تلف نکنید ، فضایی بهتر و کاربردی تری را ایجاد کنید . زیرا تهیه و چیدمان تمامی اجزا توسط افراد متخصص و حرفه ای در این زمینه انجام می شود و قطعا طراحان با طراحی و چیدمان درست و اصولی تمامی اجزا و عناصر فضایی کاربردی با ظاهری زیبا طراحی می کنند .

طراحان برای دیزاین فضاهای اداری ابتدا عملکرد کرد و تمامی شرایط و خصوصیات فضا را شناسایی کرده و بر مبنای آن بهترین طرح ها را ارائه می دهند . بنابراین شما اطمینان خاطر دارید که برای فضای مورد نظر بهترین طرح و مناسب ترین چیدمان در نظر گرفته شده است .

6 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات