طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری لوکس و ده نکته جذاب برای داشتن فضای اداری متفاوت

بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 25 دی 1400 در ساعت 13 : 31 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دکوراسیون را به طور کلی میتوان عاملی دانست که به وسیله آن می توان عناصر مختلف را در کنار یکدیگر به صورتی قرار داد که باعث زیبایی محیط شوند هم باعث بهره ورتر شدن محیط می شوند . امروزه به طور کلی دکوراسیون از اهمیت زیادتری برخوردار شده است . چرا که علاوه بر دلایلی که قبلا به آن اشاره نمودیم ، می توان گفت ظاهر هر چیزی دارای اهمیت شده است . دکوراسیون اداری نیز به همین دلیل امروزه پر طرفدار می باشد و شرکت ها و کمپانی های بزرگ برای داشتن یک دکوراسیون اداری منحصر به فرد و خاص که باعث جذب مشتریان بیشتر و نام آور کردن شرکت آن ها شود بر سر رقابت می باشند . همنین می توان به این موضوع اشاره نمود که دکوراسیون اداری دارای سبک های مختلفی می باشد که از جمله ی این سبک ها، سبک کلاسیک ، سبک مدرن ، سبک مینیمال ، سبک شرقی ، سبک اسپرت ، سبک نئوکلاسیک و ... می باشند . باید توجه نمود که هر یک از این سبک ها دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده که در تک تک مراحل طراحی دکوراسیون اداری و اجرای آن باید این ویژگی ها را رعایت نمود تا دکوراسیون سبب یک هماهنگی و زیبایی در محیط شود .

 

نکات مورد توجه برای جذاب تر کردن دکوراسیون اداری :

  • جداسازی فضاهای مختلف

یکی از نکاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری بسیار پر اهمیت می باشد . جداسازی انواع فضاها از هم است . فضاهای کاری از فضاهای استراحتی و عمومی باید جدا شده تا تمرکز کارمندان روی انجام فعالیت ها بماند . همچنین باید توجه نمود که در گذشته برای جداسازی انواع فضاها و یا دفاتر کارمندان از یکدیگر از دیوار و ... استفاده می کردند . اما امروزه این روش عوض شده است و از روش هایی مدرن تر استفاده می کنند تا علاوه بر حفظ حریم های شخصی و جداسازی فضاها بتوانند به فضا یک زیبایی خاصی نیز ببخشند .

دکوراسیون اداری لوکس و ده نکته جذاب برای داشتن فضای اداری متفاوت

  • استفاده از پارتیشن بندی

پارتیشن ها یکی از گزینه هایی می باشند که امروزه برای جداسازی فضاهای اداری بسیار محبوب می باشند و مورد استفاده قرار می گیرند . پارتیشن ها را می توان در انواع مختلف مانند پارتیشن های شیشه ای ، پارتیشن های چوبی ، پارتیشن های آلومینیومی و انواع دیگر پارتیشن ها در بازار پیدا نمود که استفاده از هر کدام از آن ها در فضای کاریتان بستگی به سبک انتخابی برای دکوراسیون داخلی اداره تان دارد . استفاده از پارتیشن برای جداسازی فضاها در یک اداره به شما این اجازه را می دهد که محیط کاری را به محیطی هماهنگ تر و همدل تر تبدیل کرده و در عین حال فضاهای مخصوص هر شخص را به آن بدهید . امروزه استفاده از پارتیشن در دکوراسیون اداری در سرتاسر دنیا ترند می باشد .

  • انتخاب و استفاده از رنگ مناسب

یکی از مهمترین نکاتی که باعث جذاب تر شدن یک دکوراسیون اداری می شود . استفاده از رنگ درست برای عناصر و سطوح مختلف می باشد . با توجه به سبکی که برای دکوراسیون انتخاب می کنید باید رنگ را انتخاب کنید . اما به هر حال باید توجه کنید که رنگ غالب فضا رنگی باشد که باعث شیک تر شدن و دلبازتر شدن محیط شما شود . چرا که رنگ ها علاوه بر زیبایی محیط می توانند تاثیرات روانشناسانه ها داشته باشند و روی روحیات کارمندان و راندمان کاری تاثیر بسزایی داشته باشد .

  • نورپردازی مناسب

یکی دیگر از نکات مهم در دکوراسین داخلی اداره توجه به میزان نور لازم برای هر محیط و نحوه ی نورپردازی می باشد . نورپردازی یک محیط می تواند باعث کسل کنندگی و یا انرژی بخشی آن محیط شود و همچنین می تواند زیبایی و شوکوه خاصی به محیط ببخشد . در فضاهای اداری متناسب با کاری که در هر فضا انجام می شود باید میزان نور را اندازه گرفت. برای مثال اتاق یک طراح نسبت به اتاق یک منشی باید از نور بیشتری برخوردار باشد چرا که کار آن به ریزه کاری هایی نیاز دارد که زیر نور مناسب قابل مشاهده خواهد بود .

  • طراحی فضایی برای استراحت

امروزه در اکثر شرکت های اداری مدیران به فکر طراحی فضایی برای استراحت کارمندان هستند . چرا که این امر سبب می شود تا کارمندان بتوانند در زمان خستگی استراحت کوتاهی کرده و دوباره با قدرت بیشتر به ادامه ی کار خود بپردازند .

  • استفاده از مبلمان و میزها و صندلی های مناسب

زیبایی و شیک بودن محیط اهمیت زیادی در یک فضای اداری دارد اما باید توجه نمود که یکی از دلایلی که باعث بهره ورتر شدن و کارآمدتر شدن یک فضای اداری می شود . استفاده از میز و صندلی های استاندارد و مناسب با کار کارمندان در فضای اداره می شود . این امر سبب کمتر خستگی کارمندان و بالا رفتن انرژی آن ها در طول روز می شود .

دکوراسیون اداری لوکس و ده نکته جذاب برای داشتن فضای اداری متفاوت

  • استفاده از گیاهان در دکوراسیون اداری

گیاهان را می توان یکی از عناصری دانست که امروزه استفاده از آن ها در دکوراسیون داخلی انواع فضاها ترند می باشد و از محبوبیت زیادی برخوردار است . یکی از این فضاها فضاهای اداری می باشند . به طور کلی گیاهان به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند باعث بالا رفتن نشاط و انرژی در محیط شده و حس و حالی مثبت را در تمامی فضاها ایچاد می نمایند .

  • استفاده از کفپوش مناسب

شاید با خود فکر کنید کف یک فضا آنچنان هم حائز اهمیت نمی باشد . اما یکی از اولین نکاتی که افراد به آن توجه نشان می دهد سطوح مختلف یک فضا و رنگ و روی آن ها می باشند . یکی از این سطوح که اهمیت ویزه ای دارد کف فضا می باشد . استفاده از کفپوشی شیک و مناسب که دارای ویژگی های مورد نیاز یک فضای اداری مانند راحتی در رفت و آمد و همچنین راحتی در تمیز شدن است ، باعث شیک تر و زیباتر دیده شدن فضای اداریتان می شود .

  • استفاده از کاغذ دیواری های مناسب

یکی از سطح های دیگر که در فضاهای مختلف بسیار به چشم می آیند و مورد توجه همگان قرار می گیرند دیوارها می باشد . برای رنگ آمیزی و یا به طور کلی پوشاندن دیوارها در فضای ادرای باید دقت نمود که از کاغذ دیواری ها یا رنگ هایی که خنثی هستند و کنار زیبایی از سادگی ای خاص بهره مند می باشند برای فضاهای اداری باید استفاده نمود .

  •  استفاده از عناصر تزیینی زیبا و شیک

عناصر تزیینی ای که برای یک دکوراسیون اداری می توان استفاده نمود ، کاملا بستگی به سبکی که برای طراحی دکوراسیون در نظر گرفته اید دارد . اگر سبک انتخابی سبک کلاسیک باشد می توانید از تابلوها و ساعت ها و دیگر عناصری که حالتی شیک و فاخر دارند استفاده نمایید و اگر سبک انتخابیتان برای دکوراسیون اداری سبک مدرن می باشد ، بهتر است که از تابلوها و یا عناصری استفاده کنید که رنگ های خنثی و روشن داشته و مینیمال می باشند .

 دکوراسیون اداری لوکس و ده نکته جذاب برای داشتن فضای اداری متفاوت

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا مطالعه کردید دکوراسیون به طور کلی اهمیت ویژه ای دارد و دکوراسیون اداری به طور ویژه تر نیز دارای اهمیت زیادی ای است . داشتن یک دکوراسیون اداری مناسب و شیک باعث بالا رفتن راندمان کاری ، تامین رفاه کارمندان ، جذب بیشتر مشتریان و همچنین تاثیرات مثبت زیادی می شود . برای داشتن یک دکوراسیون اداری لوکس و شیک نیز باید نکاتی را جدای از سبکی که مد نظر است در نظر گرفت و آن ها را در روند طراحی و اجرای دکوراسیون اداری رعایت نمود . یکی از شرکت هایی که به طور کلی در زمینه دکوراسیون مانند دکوراسیون اداری ، دکوراسیون تجاری و ... تجربه های زیادی داشته و فعالیت های موفق زیادی را در سرتاسر کشور انجام داده است شرکت معماری هیرادانا می باشد . شما با سپردن پروژه ی خود به مهندسان و طراحان با تجربه ی این شرکت می توانید از نتیجه ی رضایت بخش آن مطمئن باشید .

1 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات