طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری غالبا با چه تناژ رنگی انجام می شود ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 11 بهمن 1400 در ساعت 14 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 انجام طراحی دکوراسیون اداری را می توان جزو یکی از مهم ترین وظایف شرکت معماری در نظر داشت . هر روزه افراد زیادی به این محیط مراجعه می کنند . از این روی بهتر است طراحی دکوراسیون اداری آن به نوعی صورت بگیرد که پاسخ گوی نیاز جمعیت در تعداد بالا باشد .

در این مقاله شما عزیزان را با ویژگی هایی در خصوص طراحی دکوراسیون اداری آشنا خواهیم کرد و هم چنین به موضوع رنگ شناسی و بهترین رنگ ها به این منظور نیز خواهیم پرداخت .

رنگ شناسی چیست ؟

رنگ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و از نظر روانشانسی هر کدام از آن ها دارای یک سری ویژگی منحصر به فرد و خاص می باشند .

تعیین رنگ به منظور طراحی دکوراسیون را می توان جزو فرآیند های مهم و ضروری در نظر داشت .

برای طراحی دکوراسیون اداری چه رنگی مناسب است ؟

افراد زیادی در طول روز به محیط اداری مراجعه می کنند . از این روی انتخاب رنگ باید به نوعی باشد که مخاطبین با سلیقه های مختلف آن را دوست داشته باشند و از حضور در فضا کلافه و خسته نشوند .

ما به شما عزیزان استفاده از رنگ های خنثی نظیر کرم و یا طوسی را پیشنهاد می کنیم . این سبک از رنگ ها همواره مورد توجه افراد با هر سلیقه ای قرار میگیرد و کمتر کسی وجود دارد که به این سبک ها علاقه مند نباشد .

آیا می توان در دکوراسیون اداری از رنگ های گرم و جیغ استفاده کرد ؟

پاسخ این سوال بله است . اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که استفاده از این رنگ ها را به حداقل برسانید و تنها به منظور خارج کردن محیط از یکنواختی از آن ها استفاده کنید . در غیر این صورت دکوراسیون اداری از حالت استاندارد خود خارج می شود . شما می توانید از رنگ هایی چون قرمز و یا نارنجی در اکسسوری هایی چون گلدان و یا قاب عکس استفاده کنید .

انتخاب پالت رنگی مناسب برای طراحی دکوراسیون اداری

استفاده از یک رنگ می تواند محیط را بسیار یکنواخت و خسته کننده کند . از این روی شما می توانید یک پالت رنگی انتخاب کنید که هر کدام از آن ها بسیار به هم نزدیک می باشند .

دکوراسیون اداری غالبا با چه تناژ رنگی انجام می شود ؟

روانشناسی رنگ ها به چه معنا است  ؟

هر رنگ یک حس با خود به همراه دارد که می تواند بر روی افراد تاثیر گذار باشد . برای مثال در ادامه به برخی از آن ها خواهیم پرداخت .

  • رنگ آبی : آبی همواره احساس آرامش و امنیت را با خود به همراه می آورد .
  • رنگ قرمز : این رنگ انرژی افراد را افزایش می دهد و شور اشتیاق خاصی به محیط می بخشد .
  • رنگ زرد : زرد به معنای شادی و آینده نگری است از این روی برای طراحی دکوراسیون اداری بسیار مناسب می باشد .
  • رنگ سبز : از این رنگ در اتاق عمل و اتاق های جراحی نیز استفاده می شود . زیرا با مشاهده ی این رنگ هورمونی در بدن ترشح خواهد شد ، که آرامش زیادی را با خود به همراه دارد .

اتاق استراحت

بسیاری از ادارات دارای اتاق استراحت می باشند . کارمندان می توانند اندکی از ساعات روزانه ی خود را در این اتاق با همکاران خود بگذرانند .

بر خلاف پالت رنگی دکوراسیون اداری ، بهتر است تا حد امکان از رنگ های شاد و گرم در این محیط استفاده شود تا انرژی از دست رفته ی کارمندان جبران شود .

ما به شما استفاده از رنگ هایی چون زرد و یا قرمز را به این منظور پیشنهاد می کنیم .

لوکس بودن فضای اداری

اگر قصد طراحی دکوراسیون اداری لوکس را دارید ، ما به شما ترکیب رنگ های مشکی ، سفید و آبی را پیشنهاد می کنیم . این ترکیب باعث ایجاد فضایی لوکس و لاکچری خواهد شد . به شما عزیزان پیشنهاد می شود در ساختمان های اداری کلنگی نیز از این ترکیب رنگ ها استفاده کنید تا ظاهر محیط تا حد زیادی به سوی مدرن شدن پیشروی کند .

اتاق کودکان

در بسیاری از فضاهای اداری ، مکانی برای حضور فرزندان کارمندان وجود دارد . بهتر است این فضا تا حد زیادی با رنگ های شادی چون صورتی ، قرمز و ... تزئین کنید . می توانید از آیتم های عروسکی نیز به این منظور استفاده کنید .

رنگ سفید و مشکی همواره ترند است

دو رنگی که هیچ گاه قدیمی نخواهد شد ، سفید و مشکی نام دارد . این دو رنگ همواره جزو ترند های جهانی محسوب می شود . شما می توانید به منظور ایجاد فضایی لوکس از این دو رنگ استفاده کنید . یا از ترکیب این دو با هم .

شرکت معماری هیرادانا می تواند گزینه ی بسیار مناسبی به جهت تعیین پالت رنگی برای دکوراسیون اداری باشد .

سبک کلی طراحی دکوراسیون اداری

رنگ ها می توانند بر اساس فاکتورهای گوناگونی انتخاب شوند که یکی از این فاکتورها ، طراحی کلی دکوراسیون اداری می باشد . برای مثال در سبک کلاسیک می توان از رنگ هایی چون طلایی و قرمز و در سبک مینیمال از رنگ های کرم و یا سفید به این منظور استفاده کرد .

برای انتخاب سبک نیز می توانید به یک شرکت معماری اعتماد کنید تا به بهترین نتیجه ی ممکن دست پیدا کنید .

رنگ های گرم و سرد

برخی از رنگ ها را گرم و برخی دیگر را سرد می نامند . رنگ های گرم شامل قرمز ، قهوه ای ، طلایی و رنگ های سرد شامل سفید ، کرم و غیره می باشد .

رنگ سرد حس امنیت و آرامش و رنگ گرم حس شور و نشاط را به افراد القا می کند . از این روی برای ایجاد تعادل لازم است از هر دوی آن به نسبت در دکوراسیون اداری استفاده کرد . بهتر است رنگ دیوارها ، میز و صندلی به از دسته ی رنگ های سرد و کف پوش از جنس رنگ های گرم انتخاب شود .

استفاده از رنگ های طبیعی

به کار بردن آیتم هایی نظیر گیاهان که دارای رنگ های طبیعی و آرامش بخش می باشند ، می تواند دکوراسیون اداری را تا چندین برابر زیباتر کند .

شما می توانید از گلدان در هر جایی از دکوراسیون اداری استفاده کنید تا محیط از حالت یکنواختی خارج شود .

حیطه ی کاری دکوراسیون اداری

در شرکت ها و یا دکوراسیون های اداری که روزانه افراد مهم به آن مراجعه می کنند ، هرگز از رنگ های جیغ استفاده نکنید . زیرا از لوکس بودن فضا تا حد زیادی کاسته می شود . شما می توانید به این منظور سراغ پالت رنگ های پاستیلی چون لیمویی و غیره بروید .

سن افراد مراجعه کننده

اگر در محیط اداری با افراد کم سن و سال و نوجوان سر و کار دارید ، بهتر است از رنگ های شاد و فانتزی استفاده کنید . اما اگر مراجعین در دسته ی افراد مسن می باشند ما به شما رنگ های آرام و خنثی را پیشنهاد می کنیم .  

دکوراسیون اداری غالبا با چه تناژ رنگی انجام می شود ؟

کلام آخر :

در این مقاله شما عزیزان را با طراحی دکوراسیون اداری و پالت های رنگی مناسب به جهت طراحی آن آشنا کرده ایم . شما عزیزان می توانید به جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و یا همکاری با این شرکت با شماره تلفن های موجود در وب سایت ما تماس حاصل بفرمایید و با مراجعه به قسمت پروژه ها نمونه کار های شرکت معماری هیرادانا را مشاهده کنید .

1 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات