طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری دفتر کار مایکروسافت چه ویژگی هایی دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 27 دی 1400 در ساعت 11 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 در دنیای امروز کمتر کسی وجود دارد که با شرکت مایکروسافت و نرم‌ افزارهای آن آشنایی نداشته باشد این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و البته مشهورترین ها در زمینه نرم‌افزار می‌باشد . مایکروسافت در سرتاسر جهان ادارات و شرکت هایی  را تاسیس کرده‌ است که هر کدام از آن‌ها بیش از صدها کارمند دارند .

شرکت معماری هیرادانا قصد دارد در این مقاله شما کاربران عزیز و محترم را با طراحی دکوراسیون اداری شرکت‌های مایکروسافت آشنا کند و به تحلیل ویژگی‌های آن بپردازد .

مبلمان شرکت مایکروسافت

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کرده‌ایم ، این شرکت در بسیاری از کشورها مانند استرالیا ، آمریکا ، فرانسه ، انگلستان و غیره دارای شعب می‌باشد . مبلمان این شرکت توسط یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده مبلمان اداری طراحی و تولید می‌شود که از ویژگی‌هایی مبلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد .

در نظر اول می‌توان به رنگ مبلمان اشاره کرد این شرکت مبل‌سازی نه‌ تنها با مایکروسافت بلکه با بسیاری از شرکت‌های معروف که در زمینه آی‌تی فعالیت دارند نیز همکاری کرده‌ است . همان‌طور که در بالا ذکر کرده‌ایم می‌توان وجود رنگ‌هایی شاد نظیر زرد و آبی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در مبلمان شرکت مایکروسافت در نظر داشت .

 با ترفند استفاده از رنگ‌های شاد روحیه کارمندان نیز تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند . ازاین ‌رو می‌توانند با انرژی بیشتری به کارهای خود بپردازند .

 متراژ فضا و تاثیر آن در طراحی دکوراسیون اداری  

بالا بودن تعداد کارمندان این شرکت باعث شده تا مایکروسافت همواره به سراغ ساختمان‌هایی با متراژ بالا برود،  قطعا طراحی دکوراسیون اداری در فضاهای بزرگ چالش‌برانگیز و سخت خواهد بود . اما طراحان توانستند با هوشمندی کامل از تمامی فضاها استفاده کرده و بهترین‌ها را فراهم کنند .

کف‌پوش

 در برخی از شعب شرکت‌های مایکروسافت از پوشش پارچه‌ای شبیه به موکت برای کف ‌پوش استفاده می‌شود . ممکن است در مدت‌زمان کوتاهی این متریال از کف‌پوش کثیف شود و ظاهر بدی برای محیط ایجاد کند . بهتر است برای کف‌پوش و محیط‌های پررفت‌ و آمد نظیر ادارات و شرکت‌ ها از متریال هایی چون چوب و یا سنگ استفاده کنید . در برخی از کشورها شرکت مایکروسافت به‌ صورت دو طبقه خواهد بود . همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم ، بالا بودن تعداد کارمندان باعث شده تا این شرکت همواره به ‌دنبال بزرگ‌ترین فضا ها باشد . در برخی از شرکت‌ ها از پلکان با حفاظ شیشه ای استفاده می‌شود که ظاهر بسیار زیبایی برای این فضا به وجود خواهد آورد .

الهام گرفتن از طبیعت

جالب است بدانید یکی از ویژگی هایی که می توان تا حد زیادی در دفاتر شرکت مایکروسافت در بیشتر کشور ها شاهد بود ، الهام گرفتن از طبیعت است .

شما می توانید در این دفاتر تا حد زیادی شاهد وجود عناصر طبیعی مانند چوب ، سنگ و ... در غالب میز و یا اکسسوری باشید .

رنگ های مورد استفاده در طراحی دکوراسیون اداری شرکت مایکروسافت

همان طور که پیش تر به این نکته اشاره کرده ایم ، الهام گرفتن از طبیت در بسیاری از بخش های این شرکت دیده می شود . در برخی از شعب این شرکت پالت های رنگی نیز بر اساس طبیعت انتخاب می شود برای مثال در شرکت مایکروسافت کلمبیا رنگ های گرم مورد استفاده قرار میگیرد که یادآور غروب خورشید است .

 دکوراسیون اداری دفتر کار مایکروسافت چه ویژگی هایی دارد ؟

برای ایجاد تعادل در محیط بخش هایی از شرکت نیز با رنگ های سرد طراحی شده اند که این تضاد ظاهر محیط را تا چندین برابر زیباتر کرده است .

پارتیشن بندی

طراحی محیط این شرکت بر اساس پلان باز می باشد . یعنی تمامی بخش ها به یکدیگر ارتباط دارند و از هم جدا نیستند . از این روی به منظور ایجاد حریم خصوصی برای کارمند از پارتیشن استفاده شده است .

پارتیشن شیشه ای شفاف یکی از پرکاربرد ترین ها در طراحی دکوراسیون اداری این شرکت می باشد .

وجود حریم خصوصی برای کارمندان باعث آرامش بیشتری آن ها خواهد شد و در نتیجه بازده کاری آن ها تا حد زیادی افزایش خواهد یافت .

فضایی برای استراحت

جالب است بدانید که در بیشتر محیط های اداری کشور های غربی ، فضایی به منظور استراحت کارمندان اختصاص داده می شود . در این محیط اغلب وسایل تفریحی نیز قرار دارد تا کارمندان بتوانند در مدت کوتاه استراحت ، اندکی تفریح نیز داشته باشند . این کار باعث افزایش روحیه ی کارمندان شده . در نتیجه آن ها می توانند با انرژی بیشتری به کارهای روزمره ی خود بپردازند .

طبق تحقیقات انجام شده این فضا صمیمیت و دوستی را نیز میان کارمندان افزایش داده است .

در برخی از شرکت ها حتی کارمندان می توانند مدت زمان کوتاهی بخوابند تا انرژی از دست رفته ی خود را جبران کنند .

سبک طراحی دکوراسیون اداری شرکت مایکروسافت

جالب است بدانید این شرکت بر اساس سبک مدرن طراحی شده است . سبک مدرن در عین ساده بودن تمامی ویژگی های مثبت و لازم یک محیط را نیز دارا می باشد . وجود دیگر تکنولوژی های پیشرفته که در اختیار کارمندان نیز قرار میگیرد را می توان یکی دیگر از ویژگی های این شرکت بزرگ در نظر داشت .

اهمیت چوب در طراحی دکوراسیون اداری

چوب یکی از متریال هایی است که در این شرکت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد . بسیاری از دیوارها با متریال های چوبی تزئین شده اند . خوب است بدانید که ترکیب دیوارهای چوبی و پارتیشن شیشه ای فضای بسیار زیبایی را خلق کرده است .

چوب بخشی از طبیعت است و وجود آن در محیط باعث ایجاد حس خوب و انرژی مثبت خواهد شد .

نورپردازی محیط

استفاده از چراغ های فانتزی و تزئینی در تامین نور این شرکت نقش اساسی ایفا می کند . نور باید به حدی باشد که کارمندان به هنگام انجام فعالیت های خود دچار مشکل نشوند .

استفاده از چراغ های فانتزی با سبک مدرن نیز توانسته علاوه بر تامین نور ، زیبایی ظاهری فوق العاده ای نیز برای این شرکت ایجاد کند .

فضای باز

در دکوراسیون اداری بسیاری از شعب شرکت ماکروسافت ، بخشی از فضای باز محیط نیز به منظور برگزاری جلسات طراحی شده است .

با قرار دادن تعدادی میز و صندلی در این محیط می توان فضای بسیار مناسبی به جهت برگزاری جلسات فراهم آورد .

پنجره های قدی

در دکوراسیون اداری برخی از شعب شرکت مایکروسافت از پنجره های قدی استفاده می شود . برای جذب نور در طول روز این حرکت می تواند بسیار هوشمندانه و صحیح محسوب شود .

هم چنین ایجاد ویوی زیبا نیز یکی دیگر از ویژگی های انتخاب پنجره ی قدی می باشد .

اهمیت استفاده از تابلو

در بسیاری از بخش های این شرکت از تابلوهای تبلیغاتی استفاده می شود . هم چنین به کار بردن تابلو های انگیزشی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد .

 دکوراسیون اداری دفتر کار مایکروسافت چه ویژگی هایی دارد ؟

وجود کافه رستوران

در این شرکت یک کافه رستوران عظیم نیز وجود دارد که کارمندان بدون خروج از شرکت بتوانند غذا تهیه کنند . تمامی این ویژگی ها به منظور افزایش رفاه کارمندان در نظر گرفته شده است .

وجود مبلمان راحتی در کنار میز کار کارمندان

وجود این آیتم باعث شده تا کارمندان بتوانند در صورت خستگی حین کار مدت زمان کوتاهی استراحت کنند و دوباره با انرژی بیشتری به انجام کار خود بپردازند .

کلام آخر:

در این مقاله شما کاربران گرامی و محترم را با طراحی دکوراسیون اداری شرکت مایکروسافت آشنا کرده ایم . این شرکت یکی از بزرگ ترین ها محسوب می شود . از این روی طراحی اداری آن نیز به دست معماران و شرکت های برجسته انجام می شود .

شما کاربران عزیز می توانید در صورت نیاز به طراحی دکوراسیون و یا بازسازی فضای مورد نظر با شرکت معماری هیرادانا تماس حاصل بفرمایید .

5 / 10
از 4 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات