طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

دکوراسیون اداری به چه لوازمی نیاز دارد ؟

بازگشت به لیست مقالات » | پنجشنبه 14 مرداد 1400 در ساعت 13 : 59 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر شما قصد راه اندازی یک دفتر یا شرکت را دارید ، پیش از طراحی و اجرای پروژه باید با لوازم و وسایل ضروری و مورد نیاز آن آشنا باشید تا بتوانید متناسب با آن یک طراحی درست و اصولی در شرکت خود اجرا نمایید .

در ادامه این مقاله از شرکت معماری هیرادانا قصد داریم به معرفی وسایل ضروری مورد نیاز در یک شرکت یا اداره جهت دکوراسیون اداری خاص بپردازیم . با ما همراه باشید ؛

  • مبلمان اداری

شما ساعات زیادی را در اداره سپری می کنید . بنابراین لازم است راحتی و آسایش خود و کارکنان تان را مد نظر قرار دهید . به همین علت بهتر است به در مرحله اول به فکر خرید یک مبلمان اداری خوب و مناسب باشید . زیرا از نکات قابل توجه طراحی دکوراسیون اداری می باشد .

مبلمان اداری مبلمانی هستند که جزئی از طراحی دفتر می باشد و شامل تمام مبلمان اداره از جمله میز ، صندلی و قفسه کتاب می شود .

اگر مبلمان اداری از کیفیت بالایی برخوردار باشد هرگز نیازی به عوض کردن آن نیست و اگر مبلمان با طراحی زیبا و کاربردی انتخاب شود ، اشتیاق کارمندان را افزایش می دهد . اشتیاق ، رضایت مندی و نیروی بالای کارمندان از دغدغه‌ های مدیران و کارفرمایان می باشد .

دکوراسیون اداری به چه لوازمی نیاز دارد ؟

دکوراسیون و چیدمان محیط کار اهمیت بسیاری دارد . شما باید سعی کنید از رنگ مناسب در محیط کار استفاده کنید ، تا تاثیر خوبی در محیط و کارکنان داشته باشد .

نور محیط کار باید به اندازه کافی باشد . زیرا کار با کامپیوتر و لوازم الکترونیکی چشم را خسته می کند و اگر نور کافی محیط تامین گردد انرژی خوبی در کارکنان ایجاد می کند ، سعی کنید یک چراغ مطالعه نیز در روی میز هر کارمند قرار دهید .

اگر از قفسه و فایل استفاده کنید باعث نظم و ترتیب وسایل می شود و فرد احساس بهتری از محیط کار میگیرد . سعی کنید دیوارها را زیبا سازی کنید . زیرا یک دیوار ساده شاید کسل کننده باشد بهتر است دیوارها را با چند قاب عکس و یا نقاشی مرتبط و حرفه‌ ای تزیین کنید . اما باید دقت کنید تا دیوار ها زیاد شلوغ نباشد تا تمرکز کارمندان را به هم نریزد و حتی می توانید برای تزیینات از یک آکواریوم کوچک یا گلدان های گل در محیط کار استفاده کنید تا حس بهتری در محیط ایجاد شود .

( در طراحی دکوراسیون اداری استفاده از گیاهان طبیعی در محیط توصیه می شود )

  • وسایل دفتر کار

وسایل دفتر کار در واقع تجهیزات اداری کالاهایی می‌ باشند ، که از آن ها برای تسهیل ایجاد بهره وری و تولید در شرکت استفاده می کنند ، که می توان به دستگاه فکس یا دستگاه کپی اشاره نمود و فایل و پرونده ها ، خودکار و … بیشتر به عنوان لوازم اداری یا وسایل دفتر کار به شمار می روند .

حدودا از سال ۲۰۱۰ رایانه به تجهیزات اداری اضافه شد و امروزه یکی از وسایل ضروری هر اداره ای محسوب می شود و معمولاً در هر فضای اداری از چاپگر و اسکنر نیز استفاده می شود .

امروزه در اکثر دفاتر یک یا چند سیستم رایانه ای وجود دارد که سیستم ها از یک کیس ، مانیتورها ، اسکنرها ، چاپگرها ، صفحه کلیدها ، بلندگوها ، موس ها و کلیه کابل های متصل کننده تشکیل شده است .

در طراحی  دکوراسیون اداری شما باید سعی کنید یک انبار از لوازم اداری عمومی و یا وسایل دفتر کار در شرکت طراحی کنید . زیرا اقلامی مانند مداد ، ماژیک و کلیه لوازم نوشت افزار از وسایل دفتر کار است که لازم و ضروری به نظر می رسد و شما باید بدانید دقیقاً چه لوازمی در حال تمام شدن است .

دکوراسیون اداری به چه لوازمی نیاز دارد ؟

دوربین های دیجیتالی فیلم برداری و عکاسی ، دستگاه ثبت ورود و خروج از طریق اسکن چشم یا اثر انگشت ، تجهیزات کنفرانس ویدیویی یا ویدئو پروژکتور تجهیزات پیشرفته اداری می باشند و کشو های فایل ، کمدهای بایگانی ، منگنه ، فرم ها ، پانچ ، اسناد چاپی ، دفترچه یادداشت ، چسب و یا کاغذ سوراخ کن جزو تجهیزات دفتر می باشند .

  • نیاز به تامین و تجهیز وسایل

تجهیزات دفتری و یا وسایل دفتر کار شاید بیشتر از مبلمان اداری به تعویض احتیاج داشته باشند . زیرا وسایلی که استفاده کردن زیاد از آنها در روزمره به مرور زمان باعث خرابی آن میشود مانند تلفن همراه و یا لپ تاپ شرکت که این ها اکثراً طول عمر کوتاه تری نسبت به وسایل دیگر دارند .

  • تهیه لیست موجودی از وسایل

شما باید لیستی از وسایل دفتر کار خود داشته باشید تا اگر آتش سوزی ، سرقت و یا فاجعه طبیعی رخ دهد بتوانید از این لیست کمک بگیرید و به مشکل بر نخورید حتماً یک نسخه از لیست را خارج از سیستم کامپیوتری شرکت خود داشته باشید .

  • تجهیزات ارتباطی

دفاتر معمولاً علاوه بر رایانه ، از تجهیزات الکترونیکی دیگر برای برقراری ارتباط استفاده می کنند . دستگاه های فکس ، تلفن و مودم از وسایل دفتر کار میباشند .

تجهیزات اداری به نوع و عملکرد شرکت شما بستگی دارد به عنوان مثال در یک شرکت معماری از لپتاپ ، کامپیوتر ویدیو پروژکتور و میزهای طراحی زیادی استفاده می شود اما در برخی از شرکت‌ ها و دفاتر شما نیاز به تنها چند کامپیوتر ، فایل و پرونده … دارید .

10 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات