طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

درک دیاگرام های معماری

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 30 آذر 1399 در ساعت 16 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 در این مقاله توضیح می دهیم که دیاگرام های معماری چیست، چرا ساخته می شوند و چگونه مورد استفاده و دسته بندی قرار می گیرند . همچنین نحوه چیدمان دیاگرام های معماری و انواع اشتباهاتی را که باید هنگام ایجاد آن اجتناب کنید شرح می دهیم.

دیاگرام چیست؟

دیاگرام های معماری

دیاگرام ها ایده ها را به صورت تصویری نشان می دهند آنها دو بعدی هستند اگرچه می توانند اشیا سه بعدی را نشان دهند . ممکن است حاوی متن ، اشکال و خطوط باشند . کلمه دیاگرام در زبان یونانی به معنای "در خط مشخص شده است". هزاران سال است که وجود داشته اند، هرچند که با گذشت زمان پیچیده تر شده اند.

امروز ما از سه نوع دیاگرام اصلی استفاده می کنیم. دیاگرام های کمی (مانند دیاگرام های میله ای و دیاگرام های دایره ای) مجموعه داده ها را نشان می دهد، و معمولاً اولین مواردی است که در آموزش با آنها روبرو می شویم . دیاگرام های مفهومی (مانند فلوچارت ها و دیاگرام های ون) روابط بین موارد را نشان می دهند ، در حالی که دیاگرام های شماتیک (مانند دیاگرام های گسترده و نقشه های مترو) بهتر است به صورت تصاویر ساده و انتزاعی توصیف شوند.

دیاگرام های معماری معمولاً مفهومی یا شماتیک هستند.

دیاگرام معماری چیست؟

دیاگرام های معماری کمک می کند تا یک ساختمان، روابط بین عناصر یک ساختمان یا فرایند متصل به یک ساختمان روشن شود. آنها هیچ ظاهر واحدی ندارند اما مفاهیم غیر قابل فهم و قابل فهم را به تصاویر گسسته و قابل درک تقسیم می کنند.

آنها این کار را با نمادهای بصری انجام می دهند، که می تواند یک باره در نظر گرفته شود، برخلاف زبان که باید به صورت خطی پردازش شود. رابرت سومول، نظریه پرداز معماری پیشنهاد کرده است که دیاگرام ها "دقیقاً بین فرم و کلمه عمل می کنند" - شاید به همین دلیل است که آنها برای انتقال ایده ها به مشتری در طول مراحل طراحی ساختمان بسیار مفید هستند.

منظور از دیاگرام های معماری چیست؟

می توان گفت دیاگرام های معماری بسته به زمان و نحوه استفاده از آنها عملکردهای مختلفی دارند. در مراحل اولیه فرایند طراحی، اغلب از آنها برای کمک به تفکر و کمک به معماران در حل مشکلات استفاده می شود.

با پیشرفت یک پروژه، ممکن است از آنها برای روشن کردن موارد مورد نیاز و به عنوان منبع مرجع برای طرف های مختلف استفاده شود. در طول و پس از مراحل طراحی، از دیاگرام های معماری برای برقراری ارتباط ایده ها  به همکاران، مشتریان و اعضای عمومی استفاده می شود.

 Fraser Shields پیشنهاد می کند که ماهیت "باز و مولد" دیاگرام ها "فرایند طراحی را تا حد ممکن از ملاحظات رسمی آزاد می کند". به عبارت دیگر، دیاگرام ها می توانند به عنوان نشانگرهای موقتی در هنگام کار عمل کنند، که محدودیت و زمانبر بودن آن کمتر از ساختن برنامه ها و نقشه های رسمی است.

دیاگرام ها همچنین این مزیت را دارند که می توانند انواع مختلف اطلاعات را در یک تصویر نشان دهند.

چگونه از دیاگرام های معماری استفاده می شود؟

دیاگرام های معماری

کاربرد اصلی دیاگرام های معماری کمک به ما در تحلیل آنچه برای ایجاد یک ساختمان یا فضای موثر باید انجام دهیم، است. به عنوان مثال، معماران برای آزمایش رابطه بین فضاهای مختلف در یک ساختمان، ممکن است مجموعه ای از 'دیاگرام های حبابی' (که بعداً می تواند به عنوان پلان متریک، زمینه ای، مولد توصیف شود) ایجاد کنند.

یا ممکن است خطوط دید را ترسیم کنند تا آزمایش کنند که از کجا قابل مشاهده است. این بسیار بصری تر است و لذت بخش تر! فرایند برای بیشتر افراد از محاسبه و محاسبه مجدد ابعادی به صورت عددی است.

استفاده دیگر از دیاگرام های معماری، همانطور که در بالا ذکر شد، این است که آنها می توانند به عنوان نشانگرهای مکان موقتی عمل کنند که به پروژه اجازه می دهد به جلو حرکت کند. ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که هنوز جزئیات دقیق مشخص یا ضروری نیستند، اما دیاگرام اجازه می دهد کار با افزودن اطلاعات بعدا ادامه یابد.

با پیشرفت پروژه ممکن است دیاگرام به صورت یک نقشه معماری رسمی کار شود.

و در آخر، استفاده از دیاگرام های معماری، انتقال تفکر ما به مشتری یا افراد جامعه است. بعضی اوقات، یک عکس واقعاً برابر با هزار کلمه است.

 

 

5 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات