طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

خرید شیشه سکوریت با کیفیت و قیمت مناسب

بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 25 اسفند 1400 در ساعت 9 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شیشه های سکوریت در واقع نوعی از شیشه می باشند که به دلیل ویژگی های خاصی که دارا بوده از محبوبیت زیادی در ساختمان سازی و صنایع مختلف برخوردار می باشند . این شیشه ها در مقایسه با شیشه های معمولی دارای مقاومت بیشتری بوده و به همین علت می توانند حرارت ، ضربه ، خراش و انواع عوامل دیگر را به خوبی تحمل نمایند . همچنین این شیشه ها نسبت به شیشه های معمولی خطرزایی کمتری دارند و به دلیل بافت و پیوند مولکولی ای که دارد باعث آسیب ندیدن افراد هنگام شکستن می شود . در واقع این ویژگی های خاص و شاخص این نوع شیشه را می توان مدیون روش ساخت و دقتی که در این روش وجود دارد دانست . از این شیشه ها می توان در طراحی ویلا ، طراحی ساختمان های تجاری ، بازسازی منزل ، دکوراسیون داخلی و موارد بسیار دیگری استفاده نمود و نکته ای که حائز اهمیت است این است که این شیشه ها تنها در ساختمان سازی کاربرد ندارند بلکه در صنایع مختلف بسیاری دارای کاربردهای گوناگون می باشند . به همین دلیل می توان شیشه های سکوریت را از جمله ی پرکاربردترین نوع شیشه ها دانست .

وزن شیشه سکوریت چه تاثیری در مقاومت آن دارد ؟

یکی از عواملی که میزان مقاومت شیشه های سکوریت را برای ما مشخص می کند وزن آن ها می باشد . به همین دلیل لازم است که هنگام ساخت درب و پنجره و استفاده از این نوع شیشه ها حتما آگاه به چگونگی محاسبه ی وزن شیشه های سکوریت بوده و حتما متوجه این باشید که چه وزن شیشه ای برای قابی که شما طراحی می کنید نیاز است . می توان ضخامت یک متر مربع از این شیشه را ضرب در چگالی آن نمود و به نتیجه رسید . اما راه های دیگری هم برای این محاسبه وجود دارد .

شیشه-سکوریت-4

انواع کاربردهای شیشه های سکوریت :

شیشه های سکوریت با توجه به اندازه و وزن و نوعی که دارند دارای کاربردهای مختلفی می باشند که اگر بخواهیم چند مورد از این کاربردها را نام ببریم می توان به این موارد اشاره نمود . استفاده از شیشه های سکوریت در ساخت انواع مختلف پنجره ها ، استفاده از شیشه های سکوریت در نمای ساختمان ها ، استفاده از این نوع شیشه ها در دکوراسیون داخلی برای درهای ثابت و یا درهای متحرک ، استفاده از شیشه های سکوریت در پارتیشن بندی در دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری ، استفاده از این شیشه ها در دکوراسیون فروشگاه ها ، استفاده از آن ها در ساخت نرده هایی که شیشه ای می باشند ، استفاده از آن ها در خودروسازی ، استفاده از شیشه های سکوریت در ساخت میز و ... ، استفاده از این شیشه ها در ساخت لوازم خانگی و آشپزخانه و بسیاری موارد دیگر .

شیشه-سکوریت-5

روش ساخت شیشه های سکوریت :

یکی از ویژگی هایی که این نوع شیشه دارد این است که دارای مقاومتی بسیار بیشتر از شیشه های معمولی می باشد و اگر بر اثر ضربه ی بسیار محکمی بشکند به تکه های بسیار ریز و کوچکی قسمت شده به صورتی که این تکه ها دارای لبه های تیز نبوده و خطری نخواهند داشت . این ویژگی ارتباط مستقیمی با روش و شیوه ی ساخت این نوع شیشه دارد . چیزی که در روند ساخت شیشه های سکوریت روی کیفیت آن ها تاثیر بسیار زیادی می گذارد کوره های حرارتی می باشند . درواقع این بخش از روند تولید را می توان مهمترین قسمت آن دانست .

شیشه-سکوریت-2

مرحله ی نخست تولید شیشه های سکوریت مرحله ی برش دادن می باشد . این به این دلیل است که قبل از آنکه آن ها را وارد کوره های مذکور کنیم حتما باید از اندازه ها و سایز و ابعاد مورد نظر مطمئن بوده و بعد عملیات های لازمه را روی آن دهیم . یکی دیگر از نکاتی که باعث می شود تا برش دادن شیشه ها زمانی که خام هستند در الویت باشد این است که باعث می شود در کوره مقاومت و استحکام و امنیت شیشه بالاتر برود . در مرحله ی دوم شیشه هایی که طبق اندازه ، دقیق ، برش خورده اند وارد کوره های مورد نظر می شوند . دمای این کوره تا 600 الی 700 درجه ی سانتیگراد بالا رفته تا شیشه ها به خوبی حرارت ببینند . اگر این کار در زمان درست و مناسبی انجام شود کیفیت شیشه های تولید شده بسیار خوب خواهد بود و نتیجتا شیشه های مرغوب تولید خواهد شد . در مرحله ی آخر شیشه ها سریعا خنک شده تا مقاومت شیشه سریعا بالا رود . اگر این قسمت از عملیات ساخت شیشه سکوریت سریع و به درستی انجام نشود شیشه تمام سکوریت نخواهد شد و کیفیت آن بالا نخواهد بود .

نکات مهم در نصب شیشه های سکوریت :

  • اندازه ی مورد نظر برای شیشه ها حتما باید قبل از تولید این شیشه ها به طور دقیق توسط کارشناسان و مهندسین گرفته شود .
  • لبه ها و همچنین گوشه های این شیشه ها حساس بوده به همین علت در هنگام نصب شیشه های سکوریت باید دقت نمود که این قسمت ها ضربه ای نخورند .
  • حمل و انتقال شیشه های سکوریت از کارخانه تا محل پروژه باید با دقت کامل ، حرفه ای و توسط ماشین هایی که مخصوص این کار هستند صورت بگیرد .
  • و ...

شیشه-سکوریت-3

ویژگی های شیشه های سکوریت :

  • شیشه های سکوریت به دلیل این که هنگام شکستن دارای تکه های برنده نیستند باعث کمتر آسیب دیدن افراد و ... می شوند .
  • این شیشه ها دارای مقاومت زیادی در برابر ضربه بوده و محکم می باشند . می توان گفت که به راحتی نمیشکنند .
  • اگر شیشه های سکوریت بشکنند به راحتی می توان آن ها را تمیز نمود چرا که فاقد تکه های برنده بوده و مانعی برای جمع آوری قطعات شکسته نیستند .
  • این شیشه ها توانایی تحمل بادها و باران و برف شدید را هم دارند و می توانند به دلیل مقاومت و استحکام خوب خود در انواع آب و هواها استفاده شوند .
  • شیشه های سکوریت در برابر حریق و حرارت از مقاومت بسیار خوبی برخودار می باشند . به همین دلیل هنگام برخورد با حرارت زمان بیشتری نسبت به شیشه های معمولی طول می کشد تا ترک بردارند . به همین دلیل می توان از آن ها در فضاهای بزرگ مانند دکوراسیون تجاری و دکوراسیون اداری و ... بهره برد .
  • و ...

چگونگی تشخیص کیفیت شیشه های سکوریت :

  • شیشه های سکوریت به صورت کلی خراش پیدا نمی کنند حتی اگر آن ها را با اجسامی مانند الماس نیز خراش دهند .
  • اگر با زاویه ای بین 2 تا 5 درجه به شیشه های سکوریت نگاه شود متوجه موج هایی با فاصله در سطح آن خواهید شد .
  • با استفاده از یکسری عینک های مشخص می توان نقاطی قطور را روی این شیشه مشاهده نمود .

شیشه-سکوریت-6

کلام آخر

با توجه به نکات فراوانی که دراین مقاله گفته شد شما متوجه شدید که شیشه های سکوریت چگونه ساخته شده و دارای چه ویژگی هایی می باشد . به دلیل همین ویژگی ها نیز دارای چه کاربردهایی می باشد . باید به این نکته توجه کنید که برای استفاده از این شیشه ها در صنعت خود و یا دکوراسیون داخلی و طراحی نمای ساختمان خود حتما نیاز به کارشناسان و متخصصین این امر دارید که بتوانند اندازه گیری های لازمه را دقیق انجام داده و نوع و کیفیتی از این شیشه ها که مناسب فضا و کاربرد شما می باشد را تهیه نمایند . شرکت طراحی داخلی و معماری هیرادانا که از موفق ترین شرکت های تخصصی ایران در زمینه دکوراسیون و معماری و مشاوره می باشد می تواند در این امر شما را راهنمایی کرده و مشاوره های لازمه را به شما بدهد . همچنین می تواند به شما کمک کرده تا از مرغوب ترین نوع این شیشه ها به خوبی در ساختمان خود بهره ببرید . از طریق شماره 09125754921 با هیرادانا در تماس باشید .

6 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات