طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

خانه ی دونالد ترامپ به چه سبکی ساخته شده است ؟

بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 16 شهریور 1400 در ساعت 13 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

خانه ی دونالد ترامپ ، رییس جمهور سابق ایالت متحده آمریکا که یکی از مجلل ترین خانه های افراد مشهور آمریکایی است ، به سبک کلاسیک و به شیوه ای مجلل ساخته شده است . در ساخت این خانه به تمام جزییات طراحی نما ، طراحی داخلی و ... دقت زیادی شده است و میتوان این خانه را از زیباترین خانه های در حال حاضر دنیا به سبک کلاسیک دانست .

تاریخچه ی سبک کلاسیک

معماری کلاسیک را می توان در واقع همان معماری یونان و رم باستان دانست . این معماری به قرن سوم میلادی و قرن پنجم قبل از میلاد اشاره می کند . فضایی مستطیلی که از چند ستون در نما یا اطراف آن استفاده شده است . اولین تصویری است که در ذهن هر کس بعد از شنیدن سبک معماری کلاسیک نقش می بندد . این سبک از همان ابتدا به استفاده از ستون ها ، تقارن و تعادل در طراحی حجم و نما قابل شناسایی بود و همچنان هم همین است .

 

نکات قابل توجه در سبک معماری کلاسیک

  • استفاده از ستون با طراحی خاص

ستون ها را می توان از عناصر اصلی سبک کلاسیک دانست که وظیفه ی به بار کشیدن وزن سقف را داراست . ستون ها اغلب در نمای ساختمان نقش مهمی را ایفا می کنند و علاوه بر تحمل بار ، زیبایی را هم شامل می شوند و به همین رو در سبک کلاسیک طراحی های مختلفی برای ستون ها وجود دارد .

  • تقارن

سبک کلاسیک به تقارن در طراحی نما و طراحی داخلی اهمیت زیادی می دهد و این عمل را سبب تعادل ساختمان می داند تا بتواند حس نظم و وقار به بیننده القا کند . به همین منظور شرکت های معماری مانند شرکت معماری هیرادانا در طراحی خود به سبک کلاسیک ، به این نکته اهمیت زیادی می دهند .

خانه ی دونالد ترامپ به چه سبکی ساخته شده است ؟

  • ترکیب رنگی خاص

همه چیز ، همه ی جزییات و همه ی اتفاق های ریزی که در سبک کلاسیک می افتد ، حائز اهمیت است که رنگ ها هم از جمله ی این ها هستند . در این سبک هم در طراحی نما و هم در طراحی داخلی باید از طیف رنگی ای استفاده نمود که سادگی و در عین حال وقار ، شیک بودن ، مجلل بودن و حس خاص سبک کلاسیک را به بیننده القا کند .

  • مصالح محکم و ساده

سبک کلاسیک سبکی است که هدفش به طور کلی نشان دادن وقار ، اصالت ، استحکام و نظم است و به جزییات توجه زیادی دارد . سنگ را می توان از جمله مصالحی دانست که در این سبک استفاده می شود و به خوبی هم این حس ها را به بیننده منتقل می کند .

 

شیوه های مختلف طراحی در سبک کلاسیک

  • دوریک

در این سبک در طراحی کلاسیک ساختمان ها مرتفع ساخته می شوند و ستون های این سبک از پایین هر چه به سمت بالا پیش می رود ، باریک تر می شود و دارای سر ستون های ساده و بدون تزیینات است .

خانه ی دونالد ترامپ به چه سبکی ساخته شده است ؟

  • یونیک

ستون ها در این سبک باریک و مرتفع هستند و سر ستون ها دارای تزییناتی به شکل پیچ خوردگی و حلزونی هستند . اگر ستون های این سبک را با سبک دوریک مقایسه کنیم ، متوجه می شویم که ستون ها در این سبک بلند تر هستند و 26 شیار روی بدنه ی خود دارند . در این سبک ستون ها روی ستونی به شکل دایره که از سنگ های یکپارچه ساخته شده اند قرار دارند .

  • کرنتین

ستون های این سبک برای اولین بار در ساخت معابد استفاده شده اند . بناهایی که به این سبک ساخته شده اند در تاریخ معماری از اهمیت زیادی برخوردار هستند ، که میتوان از معبد پارتنون به عنوان یکی از شاخص ترین بناهای ساخته شده به این سبک اشاره کرد .

 خانه ی دونالد ترامپ به چه سبکی ساخته شده است ؟

سخن آخر

از سبک کلاسیک می توان در طراحی ویلا ، به صورت جزیی تر هم در طراحی داخلی و هم در طراحی نما استفاده نمود . این سبک در طراحی داخلی اداره ها نیز قابل استفاده است و اغلب افرادی که به دنبال اصالت و بخشیدن وقار به فضا و ساختمان خود هستند ، به دنبال استفاده از این سبک می روند . افراد مشهور و ثروتمند دنیا اغلب حداقل یکی از ویلاهای خود را به این سبک می سازند . چرا که این سبک دارای شکوه و جلال خاصی است و طرفداران زیادی به خصوص میان افراد ثروتمند دارد . برای طراحی ویلا و آپارتمان خود به این سبک می توانید از شرکت های نام آور در زمینه ی طراحی و معماری مانند شرکت معماری هیرادانا کمک بگیرید و کار خود را به آن بسپارید تا بهترین طرح را تحویل شما داده و آن را به اجرا درآورند .

9 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات