طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

جدیدترین سبک های اتاق کودک

بازگشت به لیست مقالات » | دوشنبه 31 خرداد 1400 در ساعت 13 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انتخاب دکوراسیون مناسب برای اتاق کودک اتفاقی است که مکررا رخ می دهد زیرا کودک همگام با رشد سریع فیزیکی از نظر روحی نیز رشد می نماید و نیازهای وی تغییر می کند و المان های به کار گرفته شده در فضای اختصاصی متعلق به او نیازمند تعویض خواهند بود . به عنوان  مثال طراحی داخلی اتاقی که برای نوزاد تازه متولد شده در نظر گرفته شده است برای کودک 7 ساله نامناسب خواهد بود و نیازهای کودک را برآورده نخواهد نمود . از این رو تغییر دکوراسیون و استفاده از سبک های نوین برای طراحی اتاق کودک کاملا ضروری خواهد بود .

مسئله ای که در خلق فضای جدید برای کودک باید مورد توجه قرار گیرد ، سلیقه کودک و علاقه مندی وی است . در صورتی که در طراحی اتاق کودک از رنگ های مورد نظر او استفاده شود و مولفه ها و عناصر به کار رفته در محیط همخوانی با روحیه کودک داشته باشد ، فضای دلنشین و آرام بخشی فراهم خواهد شد که لازمه رشد صحیح کودکان است .

هنر دکوراسیون داخلی با رشد فزاینده ای در سال های اخیر رو به رو است و سبک ها و طرح های جدیدی برای اتاق کودک ظهور و بروز پیدا نموده است که در ادامه به برخی از محبوب ترین سبک ها اشاره خواهد شد .

تخت های سفارشی توکار در طراحی اتاق کودک

 جدیدترین سبک های اتاق کودک

یکی از عناصر جدیدی که در بازسازی و طراحی اتاق کودک استفاده می شود ، تخت های سفارشی سازی شده ای هستند که با فضای اتاق به خوبی متحد شده اند . این گونه تخت ها اغلب با توجه به فضای روحی کودک ساخته می شوند و پس از نصب ، به عنوان جزئی از اجزاء اتاق کودک محسوب می شوند . این تخت ها علاوه بر اینکه فضای کمی را اشغال می کنند از نظر ظاهری نیز منطبق با رویاهای کودکانه هستند و از نظر کودکان بسیار محبوب خواهند بود .

انواع آماده این گونه تخت ها نیز در بازار مبلمان عرضه می شود اما به دلیل اینکه ایجاد هماهنگی بین آنها و ابعاد فضای در اختیار دشوار است ، تنها در موارد خاصی مورد استقبال واقع می شوند . انواع سفارشی تخت ها گاها با استفاده از گچ بری و ابزارهای دیگری از این دست ، کاملا جزئی از محیط می شوند و نمی توان محدوده ای را برای آنها مشخص نمود . تصور برخورداری از یک خانه درختی در اتاق خواب حتی برای بزرگسالان نیز هیجان انگیز است . این طرح کودک را شگفت زده کرده و در رشد خلاقیت وی اثرات شگرفی خواهد داشت .

استفاده از تم مورد علاقه کودک در طراحی دکوراسیون

https://hiradana.com/administrator/files/UploadFile/aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa1.jpg

یکی از سبک هایی که امروزه بسیار متداول است استفاده از تم های مورد علاقه کودکان در طراحی و اجرای دکوراسیون اتاق خواب آنها است . اغلب کودکان در رده های سنی مختلف به یکی از شخصیت های کارتونی و انیمیشن ها علاقه پیدا می کنند که بهتر است در انتخاب المان های مورد نظر برای اتاق کودک از آنها استفاده شود . نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار اتاق که نقوش مورد علاقه کودک بر روی آن وجود دارد کودک را هیجان زده خواهد نمود . همچنین می توان با استفاده از شخصیت های کارتونی مختلف روی دیوار ، فرش و پرده اتاق کودک ، فضایی که تداعی کننده انیمیشن مورد علاقه کودک باشد را برای وی ایجاد نمود . اتاقی با این سبک دکوراسیون برای کودک جذاب و سرگرم کننده خواهد بود .

ایجاد یک کمپ در اتاق کودک

جدیدترین سبک های اتاق کودک

نوسازی اتاق کودک باید با توجه ویژه به علاقه مندی ها و روحیه وی صورت گیرد . یک ایده نو و جذاب برای کودکان پر شر و شور ایجاد یک کمپ کوچک در اتاق اختصاصی کودک است . به کارگیری از عناصر طبیعی در این فضا می تواند حس نشاط را به کودک منتقل نماید . استفاده از کنده چوب به جای صندلی ، نصب تخت خواب هایی که در کمپ از آنها استفاده می شود و عناصر دیگری از این دست برایی کودکان بسیار جالب خواهد بود . در این سبک طراحی می توان در صورت تمایل کودک محلی را نیز برای نگهداری حیوانات خانگی در نظر گرفت تا فضا بیشتر باب میل کودک شود .

مشورت با طراحان گروه معماری ایده های نابی را در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد .

شما می توانید برای مطالعه ی سایر مقالات در خصوص دکوراسیون اداری ، طراحی مطب ، دکوراسیون منزل ، طراحی داخلی کلاسیک و سایر مقالات مرتبط به گروه معماری هیرادانا مراجعه کنید .

 

 

6 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات