طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

جدیدترین سبک های طراحی روف گاردن

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 16 بهمن 1401 در ساعت 16 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

جدیدترین سبک های طراحی پشت بام ساختمان

امروزه سبک های زیادی جهت دیزاین پشت بام وجود دارد و شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه شخصی و همچنین میزان فضای خود یکی از آنها را جهت روف گاردن خود انتخاب نمایید. البته علاوه بر موارد نام برده شده سبک طراحی ساختمان شما نیز بر طراحی روف گاردن تاثیرگذار می باشد. به عنوان مثال اگر بنای شما به سبک کلاسیک طراحی شده باشد، روف گاردن نیز به همین سبک می گردد.

روف-گاردن-مدرن-2

یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سبک ها در طراحی این فضای زیبا، سبک دکوراسیون مدرن می باشد. امروزه این سبک طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیاری از روف گاردن ها به این سبک طراحی داخلی می شوند.

روف-گاردن-مدرن-3

سبکی خاص و به روز در دکور پشت بام خانه، سبک مدرن

در بام ساختمان ها فضایی سبزی ساخته می‌شود که به باغ بام معروف است. این امر برای این است که فضای بالا استفاده پشت بام را به فضای لوکس و زیبا و کاربردی تبدیل کنیم. سبک زندگی آپارتمانی باعث افزایش استفاده از روف گاردن شده است.

یکی از نکات مهم در روف گاردن یا طراحی ویلا  انتخاب سبک طراحی میباشد. روف گاردن به سبک مدرن دارای قوس ها و انحنا های زیبایی است که باعث شده که این سبک در طراحی روف گاردن به سبک بسیار خاص، متفاوت و امروزی تبدیل شود.

روف-گاردن-مدرن-4

در این سبک طراح مانند یک هنرمند با بکارگیری خلاقیت و نبوغ خود و همچنین با استفاده از متریال های جدید و امروزی فضای فوق العاده زیبایی را خلق می کند. همچنین با ایجاد تضاد در طراحی می‌توان فضای خاص و زیبایی را ایجاد کرد به عنوان مثال با کنار هم قراردادن آب و آتش می توان فضای جذابی را خلق کرد.

روف-گاردن-مدرن-5

اصول طراحی روف گاردن مدرن

ایجاد حریم خصوصی در روف گاردن مدرن

اگر در پی ایجاد یک حریم خصوصی در طراحی روف گاردن مدرن هستید، می توانید با کاشت گیاهان و درخت ها با ارتفاع و حجم زیاد دیواری سبزی را روی دیوارها و یا کنج بام خود به وجود آوریم و بدین وسیله روف گاردن را به فضایی شخصی و خصوصی تبدیل نماییم.

به کارگیری گیاهان مناسب و متنوع در فضای روف گاردن  

برای اینکه بتوانیم فضایی جذاب و خیره کننده ای به محیط روف گاردن ببخشیم میتوان این کار را با کاشت گل های گوناگون در دو یا سه رنگ شروع کنیم.

روف-گاردن-مدرن-6

اگر از مبلمان در روف گاردن استفاده می کنید، رنگ گلدان ها باید با مبلمان  تناسب داشته باشد و هارمونی ایجاد نماید، تناسب بین اندازه گیاهی که قرار است در گلدان کاشته شود و همچنین طرح و رنگ گلدان در طراحی روف گاردن بسیار موثر است.

روف-گاردن-مدرن-7

پیشنهاد می کنیم که در روف گاردن در فضاهای کوچک به جای قرار دادن گلدان های کوچک از چند گلدان بزرگ با نمایی بسیار جالب و زیبا بکار ببرید که باعث ایجاد فضایی دل انگیزتر شود.

از گیاهان و گل هایی استفاده کنید که باعث می‌شوند فضا خوشبو و دلچسب تر شود. مانند گیاهانی همچون گل یاس، گل رز، اسطوخودوس، گل کلماتیس و آویشن که اینگونه گیاهان بخاطر داشتن رایحه ای دلچسب می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

روف-گاردن-مدرن-8

از مبلمان مدرن در طراحی روف گاردن مدرن استفاده کنید.

در روف های مدرن از مبلمان های مدرن و راحتی متناسب با فضای روف گاردن به کار ببرید. توجه داشته باشید که میان رنگ مبلمان ها و گل های روف گاردن هماهنگی ایجاد کنید.

نور پردازی در روف گاردن 

نورپردازی نقش مهمی دارد. با ایجاد نورپردازی مناسب به راحتی می توانید زیبایی گیاهان و گلها را در محیط افزایش دهید و به کمک نورپردازی در ساعات مختلف و شرایط متفاوت فضای روف گاردن را از اکتیو تا رمانتیک تغییر دهید.

در روف گاردن برای نورپردازی می توانید از انواع گوناگون لامپ های خورشیدی و ریسه ای و همچنین از نور های مخفی در بین مبلمان و سنگ ها بکار ببرید تا فضای شما زیباتر و دلنشین تر به چشم آید. در متراژ های کوچک لامپ های ریسه ای برای بام باغ می تواند انتخاب مناسبی باشد.

روف-گاردن-مدرن-9

پرگولا یا آلاچیق چوبی بکار ببرید

برای تغییر دادن نمای روف گاردن در فضای پشت بام می توانید از سایه بان های چوبی به کار ببرید تا ظاهری لوکس و مدرن در فضا ایجاد شود.

جهت مشاهده نمونه کار های بیشتر در انواع زمینه های ساختمانی از جمله بازسازی ساختمان به شرکت دکوراسیون هیرادانا مراجعه کنید.

5 / 10
از 2 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات